Orange România, amendată de ANPC cu 150.000 de lei
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
ANPC a amendat Orange România cu 150.000 de lei şi a dispus încetarea practicii comerciale înşelătoare.

"Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a finalizat controlul de fond realizat la operatorul economic Orange Romania SA, ca parte a unei tematici naţionale de verificare a modului în care companiile de furnizare de servicii de telefonie mobilă şi comunicaţii respectă prevederile legale în vigoare, în domeniu. În urma cercetării documentelor solicitate operatorului economic, respectiv un punct de vedere aferent contractelor încheiate, ofertelor promoţionale, asigurării de bunuri, accesorii şi câte 10 contracte semnate de către consumatori, de furnizare servicii de telefonie mobile semnate începând cu luna februarie 2023, şi a deficienţelor constatate, echipele de control au aplicat amenzi contravenţionale în valoare de 150.000 lei şi au propus, ca măsură complementară, încetarea practicii comerciale înşelătoare, care a fost dispusă prin Ordinul Preşedintelui ANPC nr. 846/1.11.2023", se menţionează într-un comunicat al autorităţii.

Potrivit sursei citate, abaterile de la legislaţia în vigoare întâlnite în timpul acţiunii au fost: promovarea către public a preţurilor fără ca acestea să includă toate taxele, ceea ce contravine legislaţiei în vigoare; comercializarea unor accesorii în rate egale, cu avans zero, la care s-au constatat neconcordanţe de preţ între cel promovat şi cel calculat conform scadenţarului de rate; rezervarea de către operatorul economic a dreptului de a limita consumul Serviciilor de Date in Roaming SEE în conformitate cu prevederile art. 4 din Regulamentul nr. 2016/2286, după depăşirea acestei limite operatorul putând aplica o suprataxă, omiţându-se a se informa consumatorii care sunt prevederile articolului din regulamentul invocat (lipsa menţionării listei documentelor necesare consumatorului pentru deblocarea acestei situaţii, dat fiind că, în cazul în care consumatorul nu are acces la internet sau nu poate folosi calculatorul, acesta nu cunoaşte ce documente trebuie să prezinte); soluţionarea reclamaţiilor primite de la clienţi pentru serviciile Prepay în termen de 1.440 ore, ceea ce depăşeşte termenul legal de cercetare a reclamaţiilor, de 30 de zile. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș
Foto: Pexels.com
Magazin Apple / Foto: Unsplash
Bulgarii sunt deciși că adopte moneda unică europeană / Foto: Freepik

Inflaţia a coborât până la 2,1% în Bulgaria

Rata anuală a inflaţiei a încetinit în august la 2,1%,...

pexels.com
Urmările inundațiilor / Foto: Apele Române
Avion Boeing / FOTO: Unsplash
Sedinta de Guvern
Grecia, Santorii / FOTO: Unsplash
Siegfried Mureșan
Inundații / Foto: IGSU
Extracție țiței / sursa foto: Freepik.com
Inteligență artificială / FOTO: Freepik

Inteligența artificială „accelerează criza climatică”

Inteligența artificială generativă (IA) folosește „de 30...

INHGA. Noi coduri roșii de viituri până marți la prânz

Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a...

Marcel Ciolacu / Foto: gov.ro
Lingouri de aur
TVA
Japonez / FOTO: Freepik
Petrol / sursa foto: Freepik.com

China și-a făcut mari rezerve de petrol. Oare de ce?

Este de presupus că au fost luate în calcul atât...

Investiții / FOTO: Freepik
Analizând avantaje și dezavantaje / FOTO: Freepik
Oameni traverseaza stradas / Foto: Freepik
La bursă / FOTO: Freepik
Soarta Tik Tok în SUA, incertă

Viitorul TikTok se joacă în instanță

TikTok va încerca să convingă luni o instanță federală...

Bună dimineața! Să aveți o zi extraordinară! / Foto: Freeimages.com

pixel