Orange România, cifră de afaceri de 403 milioane euro în trimestrul IV din 2022, în scădere faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Orange / Foto: Oana Pavelescu
Orange / Foto: Oana Pavelescu
Grupul Orange România, cifră de afaceri consolidată în valoare de 403 milioane de euro în T4 din 2022.

Grupul Orange România a anunţat, joi, că a realizat o cifră de afaceri consolidată în valoare de 403 milioane de euro, în trimestrul IV din 2022, în scădere cu 5,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.

În 2022, cifra de afaceri este de 1,571 miliarde de euro, în scădere cu 2,6% faţă de perioada similară din 2021. Diminuarea veniturilor este provocată de impactul contextului macroeconomic, dar şi de declinul structural al unor activităţi de voce şi date al cărui nivel a depăşit factorii de creştere a celorlalte servicii.

Conform unui comunicat al companiei, la 31 decembrie 2022, Grupul Orange România oferea servicii mobile unui număr de 10,1 milioane de clienţi, servicii fixe în bandă largă pentru 1,2 milioane de clienţi, iar servicii de televiziune prin cablu şi satelit către 1,4 milioane de clienţi.

Potrivit companiei, T4 2022 a fost marcat de licitaţia de spectru, prin care Orange devine operatorul din România cu cel mai mare portofoliu de spectru şi îşi reconfirmă poziţia de lider în calitatea serviciilor mobile şi fixe, precum şi ambiţia de a fi alegerea nr. 1 pentru soluţii sustenabile de conectivitate şi servicii digitale integrate. În acelaşi timp, Orange a ajuns operatorul cu cele mai mari investiţii în infrastructura de comunicaţii locală, taxele de licenţă, pentru achiziţionarea acestor drepturi pe 25 de ani, ridicându-se la 264,6 milioane euro.

Pentru a asigura acces la conectivitate pentru cât mai mulţi clienţi, Orange a continuat şi în acest trimestru eforturile de extindere a reţelei şi de a le furniza clienţilor acces la tehnologii ce oferă conexiuni de mare viteză. Din T4 reţeaua 5G e disponibilă în Miercurea-Ciuc, Suceava şi Târgu Mureş, iar numărul oraşelor în care clienţii beneficiază azi de conectivitate Orange 5G ajunge, astfel, la 25.

Anul trecut, peste 1.500 de noi localităţi din mediul urban şi rural au primit acces la conectivitate 4G şi 4G+, acoperirea 4G fiind de 98,67% din populaţie, în timp ce reţeaua 4G+, cu viteze de download de până la 355,6 Mbps şi de până la 47,5 Mbps pentru upload, acoperă 80,15% din populaţie.

Veniturile din IT&C au crescut cu 26% faţă de T4 2021, în această categorie fiind incluse printre altele proiectele de integrare şi soluţiile de colaborare, găzduire de echipamente, virtualizare în cloud şi securitate cibernetică.

Orange a continuat derularea iniţiativelor menite să încurajeze un comportament responsabil în ceea ce priveşte reciclarea, recondiţionarea, repararea şi recumpărarea telefoanelor vechi. 300.000 de telefoane au fost colectate prin programul de economie circulară "Re" pe parcursul întregului an.

Nivelul de utilizare a serviciilor digitale şi numărul clienţilor ce au optat pentru zona de e-commerce au continuat să crească în T4 2022. Clienţii Orange au beneficiat de oferte exclusive în magazinul online Orange, iar vânzările în ecosistemul digital au înregistrat o creştere de peste 50% faţă de T4 2021. În septembrie, la un an de la achiziţia Orange Romania Communications, clienţii au putut folosi o singură aplicaţie My Orange pentru a-şi gestiona serviciile Orange România şi Orange Romania Communications.

YOXO, produsul 100% digital, a continuat să câştige teren, iar din T4 oferă clienţilor acces la cea mai bună experienţă de conectivitate prin intermediul reţelei 5G. În 2022 s-a lansat magazinul YOXO disponibil în aplicaţia mobilă şi au fost introduse noi beneficii precum secţiunea YOXO Dealz, aplicaţia având cel mai bun rating din magazinele de aplicaţii din România. Toate acestea au dus la o bază de clienţi aproape dublă faţă de 2021.

La Orange Money, serviciile digitale financiare, cardul de credit a înregistrat în T4 2022 cea mai importantă creştere din punct de vedere a tranzacţiilor efectuate de către clienţi, care au crescut de peste 2 ori faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. De asemenea, 74% din tranzacţiile în magazine cu cardul de credit au fost efectuate folosind plăţile mobile NFC cu smartphone sau smartwatch, subliniind profilul digital al clienţilor.

"2022 a fost un an esenţial pentru noul Orange în Romania, în care am pus bazele devenirii unui operator convergent integrat. Pe lângă lansarea din primăvară a primei oferte comune de servicii fix-mobil destinată tuturor clienţilor şi finalizarea tranziţiei Orange Romania Communications către brandul Orange, am făcut paşi importanţi pentru oferirea unei experienţe unitare clienţilor, prin numărul de contact unic 300 şi un nou design pentru toate magazinele şi aplicaţiile noastre, iar la final de an am reuşit să mai înscriem o bornă, prin relocarea echipelor Orange Romania şi Orange Romania Communications în două sedii în Bucureşti. În pofida contextului macroeconomic plin de provocări, uitându-ne la nivelul întregului an, rezilienţa a caracterizat performanţa noastră, iar obiectivul nostru a fost să implementăm acţiuni clare pentru a atenua încercările cu care ne-am confruntat", a declarat Liudmila Climoc, CEO Orange România.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cod galben de inundaţii, sâmbătă seara. Zonele vizate

A fost emis un cod galben de inundaţii.

Compania de audit a Trump Media, acuzată de fraudă

Firma de audit a Trump Media, compania care conduce...


pixel