Pană uriașă la noile TGV-uri spaniole. Coșmarul companiei Renfe

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Trenurile Talgo / FOTO: Site-ul companiei
Trenurile Talgo / FOTO: Site-ul companiei
479 de incidente în doar trei luni. Dar asta a pus capac la toate.

Deja afectate de numeroase probleme tehnice de la punerea lor în funcțiune, în primăvara anului trecut, noile trenuri Talgo Avril din Spania au fost complet oprite pe 1 ianuarie din cauza unei defecțiuni informatice.

Compania feroviară spaniolă Renfe a anunțat pe rețelele sociale că cele 28 de garnituri Talgo Avril, introduse în rețeaua feroviară în primăvară, au fost paralizate pe 1 ianuarie. Defecțiunea, catalogată drept un „incident informatic”, a obligat compania să redirecționeze pasagerii către alte trenuri, ceea ce a însemnat dublarea numărului de garnituri pe alte modele funcționale.

Pana a afectat trei dintre liniile de mare viteză: Madrid-Galicia/Asturia, Madrid-Saragosa/Barcelona și Madrid-Levant (către coasta de est). Circulația a fost complet suspendată în prima zi a anului 2025, provocând întârzieri majore. Compania a implementat un plan de transport alternativ și a blocat preventiv vânzările de bilete pentru aceste trenuri. Totuși, circulația a fost reluată a doua zi. Renfe nu a specificat numărul exact de pasageri afectați, dar estimează că trenurile imobilizate ar fi trebuit să transporte până la 14.100 de persoane.

479 de incidente în trei luni

Potrivit Talgo, constructorul acestor trenuri, problema a fost cauzată de o „eroare de comunicare între sistemul de control și încărcătoarele de baterii”. Furnizorul acestor echipamente, compania Ingeteam, a indicat că defecțiunea a fost legată de „trecerea la noul an”. Renfe estimează că această pană a generat pierderi de aproximativ un milion de euro.

Aceste trenuri, cunoscute și sub numele de S106, au reprezentat o investiție semnificativă pentru Renfe de la plasarea comenzii în 2016. Livrate cu trei ani întârziere, ele au acumulat 479 de incidente în primele trei luni de funcționare. În timpul verii, o parte dintre garnituri a fost chiar imobilizată complet. Problemele frecvente complică și extinderea Renfe în Franța, unde compania intenționează să concureze cu SNCF folosind aceste garnituri.

Compensații solicitate de Renfe

Renfe solicită constructorului Talgo o compensație de 116 milioane de euro pentru întârzierea livrărilor, la care se adaugă încă 50 de milioane de euro pentru pierderile cauzate de problemele din primele luni de exploatare. Talgo refuză să plătească, invocând impactul pandemiei de COVID-19 și al războiului din Ucraina.

Situația a generat tensiuni până la nivel guvernamental, autoritățile spaniole fiind extrem de critice la adresa constructorului. Litigiul ar putea ajunge în instanță, marcând un nou capitol în relația complicată dintre Renfe și Talgo.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Energie. Foto:Freepik.com
Bani
Explozie în cartierul Rahova
Black Friday 2023. Foto: Pexels.com
Oameni de afaceri / FOTO: Freepik
Gabriel Biriș
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Sonde. Freepik.com
Reclamă 7Up / Foto: Dave Fey / Flickr
Mașini / Sursa foto: Freepik.com / @tongstocker1987
ANAF. Freepik.com
Foto: Freepik.com
Consiliul Concurenței
FOTO: Freepik@WangXiNa
FOTO: Freepik@thanachat

UE finanțează masiv biogazul, dar fără reguli stricte

Uniunea Europeană a alocat peste 37 de miliarde de euro...

FOTO: Freepik@tikko33
Loteria Romana
Petrotel Lukoil
FOTO: Freepik
Windows 11
Ajutor încălzire locuinţă 2021. Aceste persoane NU pot BENEFICIA de sprijinul oferit de stat
Bursa de Valori București
Consiliul Concurenței / Foto: DCBusiness
Facturi. Foto: Freepik.com
Alexandru Nazare

Amenzile pot fi plătite acum printr-un cont unic național

Guvernul digitalizează plata amenzilor. Un cont unic...

pamanturi rare - FOTO: Freepik@VecMes
ANAF
ionut mosteanu - FOTO: Agerpres

pixel