Pandemia schimbă obiceiurile populației. Sondaj

Autor: Ciprian Dumitrache
Data publicării:
Peste o treime dintre consumatori (36%) au menţionat că au devenit mai optimişti cu privire la revenirea economiei decât erau la sfârşitul anului trecut, iar tinerii sunt cei mai optimişti în privinţa viitorului.
Peste o treime dintre consumatori (36%) au menţionat că au devenit mai optimişti cu privire la revenirea economiei decât erau la sfârşitul anului trecut, iar tinerii sunt cei mai optimişti în privinţa viitorului.
Mai mult de jumătate dintre consumatori (54%) se concentrează pe economisire şi au fost mai atenţi la preţuri în ultimele nouă luni (56%), potrivit sondajului Global Consumer Insights Pulse, realizat de PwC în luna iunie.

Una dintre concluziile studiului este că oamenii au rămas la fel de preocupaţi de siguranţa financiară ca în luna octombrie a anului trecut, chiar dacă, între timp, au început campaniile de vaccinare, iar economia dă semne de revenire.

Liderul Serviciilor pentru Retail al PwC România, Mihai Aniţa, a subliniat tendinţa clară către economisire care reiese din această ediţie a sondajului.

Citește și: Anchetă COVID a UEFA pentru ACEASTĂ echipă, care a jucat și la București
Potrivit analizei PwC, structura cheltuielilor va rămâne aceeaşi în perioada următoare, mare parte mergând spre lucruri de bază, precum produsele alimentare şi bunurile de uz casnic.

Consumatorii au transmis însă că în următoarele şase luni se aşteaptă la o creştere a cheltuielilor pentru alimente (37%), mâncare la pachet (32%) şi home entertainment (30%), la polul opus aflându-se echipamentele sportive (21%), evenimentele culturale şi sportive (19%) şi băuturile alcoolice (18%).

Peste o treime dintre consumatori (36%) au menţionat că au devenit mai optimişti cu privire la revenirea economiei decât erau la sfârşitul anului trecut, iar tinerii sunt cei mai optimişti în privinţa viitorului.

Mai mult de 50% dintre consumatorii globali chestionaţi au susţinut că au devenit mai "digitali" în ultimele luni: deşi a crescut numărul celor care au revenit în magazinele fizice după ridicarea restricţiilor (46% în iunie, faţă de 42% în martie), cumpărăturile la distanţă continuă să crească, câştigând două puncte procentuale faţă de cumpărăturile din magazin.

Sondajul a cuprins un eşantion de 8.600 respondenţi din 22 de ţări, notează Agerpres. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Berlin / Foto: Freepik
Freepik.com
Ilie Bolojan / Foto: gov.ro
Ca să nu mai facem economie la curent
London Metal Exchange / Foto: LME
BVB / FOTO: Pagina de Facebook a BVB

BVB încheie săptămâna în creștere pe majoritatea indicilor

BVB încheie săptămâna în creștere pe majoritatea...

Deficit bugetar / Foto: DCBusiness

O companie de brokeraj iese de pe piaţă. Decizia ASF

ASF a aprobat, la cerere, retragerea autorizației de...

Ilie Bolojan / Foto: gov.ro
Schimb valutar / Foto: Pexels
Tichet pentru energie
Foto: Pexels
Subvenţii APIA 2022. Veşti bune pentru fermieri
Muncitori într-o fabrică de confecții / Foto: Ministerul Muncii
Ilie Bolojan
O femeie la cumpărături / Foto: Freepik
Freepik.com
Adrian Negrescu
Instalație de gaze / Foto: Balticconnector
ANAF / Foto: Oana Pavelescu

Ce formulare se depun la ANAF la începutul lui iulie

Contribuabilii înregistrați în scopuri de TVA trebuie...

Euro și lei / Foto: Oana Pavelescu
Nicușor Dan la Bruxelles / Foto: presidency.ro
Mihaela Bîtu, Dragoș Anastasiu și Ilie Bolojan
Medic scrie o rețetă / FOTO: Freepik
Ploaie
Deepfake

pixel