Pandemia schimbă obiceiurile populației. Sondaj
Autor: Ciprian Dumitrache
Data publicării:
Peste o treime dintre consumatori (36%) au menţionat că au devenit mai optimişti cu privire la revenirea economiei decât erau la sfârşitul anului trecut, iar tinerii sunt cei mai optimişti în privinţa viitorului.
Peste o treime dintre consumatori (36%) au menţionat că au devenit mai optimişti cu privire la revenirea economiei decât erau la sfârşitul anului trecut, iar tinerii sunt cei mai optimişti în privinţa viitorului.
Mai mult de jumătate dintre consumatori (54%) se concentrează pe economisire şi au fost mai atenţi la preţuri în ultimele nouă luni (56%), potrivit sondajului Global Consumer Insights Pulse, realizat de PwC în luna iunie.

Una dintre concluziile studiului este că oamenii au rămas la fel de preocupaţi de siguranţa financiară ca în luna octombrie a anului trecut, chiar dacă, între timp, au început campaniile de vaccinare, iar economia dă semne de revenire.

Liderul Serviciilor pentru Retail al PwC România, Mihai Aniţa, a subliniat tendinţa clară către economisire care reiese din această ediţie a sondajului.

Citește și: Anchetă COVID a UEFA pentru ACEASTĂ echipă, care a jucat și la București
Potrivit analizei PwC, structura cheltuielilor va rămâne aceeaşi în perioada următoare, mare parte mergând spre lucruri de bază, precum produsele alimentare şi bunurile de uz casnic.

Consumatorii au transmis însă că în următoarele şase luni se aşteaptă la o creştere a cheltuielilor pentru alimente (37%), mâncare la pachet (32%) şi home entertainment (30%), la polul opus aflându-se echipamentele sportive (21%), evenimentele culturale şi sportive (19%) şi băuturile alcoolice (18%).

Peste o treime dintre consumatori (36%) au menţionat că au devenit mai optimişti cu privire la revenirea economiei decât erau la sfârşitul anului trecut, iar tinerii sunt cei mai optimişti în privinţa viitorului.

Mai mult de 50% dintre consumatorii globali chestionaţi au susţinut că au devenit mai "digitali" în ultimele luni: deşi a crescut numărul celor care au revenit în magazinele fizice după ridicarea restricţiilor (46% în iunie, faţă de 42% în martie), cumpărăturile la distanţă continuă să crească, câştigând două puncte procentuale faţă de cumpărăturile din magazin.

Sondajul a cuprins un eşantion de 8.600 respondenţi din 22 de ţări, notează Agerpres. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Norvegia vrea să construiască un tunel pentru ... nave

Un proiect ieșit din comun și estimat la 300 milioane de...

Aurul a recăpătat curaj și câștigă teren

Prețul aurului a crescut luni, susținut de slăbirea...

Cum vezi cine te-a blocat pe WhatsApp

Aplicația care numără aproape 2 miliarde de utilizatori...

Telefoanele Samsung care vor avea acces la Android 15

În timp ce Android 15 este planificat pentru această...

Rheinmetall vrea crearea unui consorțiu european de armament

Rheinmetall sugerează crearea unui consorțiu european de...

Întâlnire crucială între Ursula von der Leyen și Xi Jinping

Întâlnirea crucială între preşedinta Comisiei Europene,...


pixel