Pandemia schimbă obiceiurile populației. Sondaj

Autor: Ciprian Dumitrache
Data publicării:
Peste o treime dintre consumatori (36%) au menţionat că au devenit mai optimişti cu privire la revenirea economiei decât erau la sfârşitul anului trecut, iar tinerii sunt cei mai optimişti în privinţa viitorului.
Peste o treime dintre consumatori (36%) au menţionat că au devenit mai optimişti cu privire la revenirea economiei decât erau la sfârşitul anului trecut, iar tinerii sunt cei mai optimişti în privinţa viitorului.
Mai mult de jumătate dintre consumatori (54%) se concentrează pe economisire şi au fost mai atenţi la preţuri în ultimele nouă luni (56%), potrivit sondajului Global Consumer Insights Pulse, realizat de PwC în luna iunie.

Una dintre concluziile studiului este că oamenii au rămas la fel de preocupaţi de siguranţa financiară ca în luna octombrie a anului trecut, chiar dacă, între timp, au început campaniile de vaccinare, iar economia dă semne de revenire.

Liderul Serviciilor pentru Retail al PwC România, Mihai Aniţa, a subliniat tendinţa clară către economisire care reiese din această ediţie a sondajului.

Citește și: Anchetă COVID a UEFA pentru ACEASTĂ echipă, care a jucat și la București
Potrivit analizei PwC, structura cheltuielilor va rămâne aceeaşi în perioada următoare, mare parte mergând spre lucruri de bază, precum produsele alimentare şi bunurile de uz casnic.

Consumatorii au transmis însă că în următoarele şase luni se aşteaptă la o creştere a cheltuielilor pentru alimente (37%), mâncare la pachet (32%) şi home entertainment (30%), la polul opus aflându-se echipamentele sportive (21%), evenimentele culturale şi sportive (19%) şi băuturile alcoolice (18%).

Peste o treime dintre consumatori (36%) au menţionat că au devenit mai optimişti cu privire la revenirea economiei decât erau la sfârşitul anului trecut, iar tinerii sunt cei mai optimişti în privinţa viitorului.

Mai mult de 50% dintre consumatorii globali chestionaţi au susţinut că au devenit mai "digitali" în ultimele luni: deşi a crescut numărul celor care au revenit în magazinele fizice după ridicarea restricţiilor (46% în iunie, faţă de 42% în martie), cumpărăturile la distanţă continuă să crească, câştigând două puncte procentuale faţă de cumpărăturile din magazin.

Sondajul a cuprins un eşantion de 8.600 respondenţi din 22 de ţări, notează Agerpres. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Freepik.com

Încă o veste proastă pentru români: Creşterea taxelor locale

Taxele locale din România vor creşte, semnificativ, de...

Petrobrazi / Foto: OMV Petrom
Freepik.com
freepik.com
Elon Musk / Foto: Casa Albă
Schimb valutar / Foto: Freepik
Studenți

Decizie privind cuantumul burselor pentru studenţi

Decizie privind bursele, publicată în Monitorul Oficial.

ANAF
Tezaur. Freepik.com
freepik.com
Donald Trump
Shein / Foto: Dick Thomas Johnson / Flickr

Retailerul Shein, amendă de 1 milion de euro în Italia

Shein, amendată în Italia pentru afirmații ecologice...

Panouri solare. Freepik.com
Freepik.com
Oficiu Poștal / Foto: Poșta Română
Factură energie electrică

Intervenţie de urgenţă pe lacul Bicaz, după inundaţii

Buzoianu: Am cerut Hidroelectrica şi Apele Române,...

Benzinărie / Foto: Freepik
Freepik.com
concediu medical. pexels.com
Alexandru Nazare
Adrian Negrescu / Foto: Agerpres
Imaginile dezastrului din județul Galați / FOTO: gov.ro
Rafinărie atacată cu drone / Foto: Captură video

pixel