Pasajul Lujerului și Podul Băneasa, în stare critică și prezintă risc pentru siguranța circulației

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Podul Constanta / Foto: Oana Pavelescu
Podul Constanta / Foto: Oana Pavelescu
Concluziile expertizării mai multor poduri și pasaje din București au darul de a neliniști.

Conform unei expertize comandate de Administraţia Străzilor din cadrul Primăriei Capitalei, aproape toate podurile și pasajele din București se află într-o stare tehnică nesatisfăcătoare în ceea ce privește siguranța circulației. Expertiza indică faptul că Pasajul Lujerului și Podul Băneasa se află într-o fază critică. Cu toate că autoritățile declară că nu există motive de îngrijorare majore, recunosc necesitatea unei intervenții urgente în cazul unor obiective, relatează TVR.

Un total de 8 poduri și 4 pasaje rutiere din cele 24 evaluate în perioada decembrie 2022 - mai 2023 au fost clasificate drept nesatisfăcătoare și se încadrează în starea tehnică IV și chiar V, prezentând un risc pentru siguranța circulației. Această concluzie este rezultatul unei expertize realizate de specialiști la cererea Primăriei București.

Profesorul universitar Ionuț Răcănel de la Universitatea Tehnică de Construcții București a explicat că starea nesatisfăcătoare înseamnă că există elemente structurale care influențează semnificativ răspunsul structurii la solicitările la care este supusă, necesitând înlocuirea sau reparații ale unor elemente, printre alte intervenții. Totuși, sub nicio formă podurile nu pot fi lăsate în starea actuală.

Dintre construcțiile de infrastructură rutieră evaluate de specialiști, doar un pod și un pasaj din totalul de 24 au primit calificativul satisfăcător pentru circulație: Podul Lacul Tei, construit în 1988 și reparat în 2010, și Pasajul Pipera, realizat în 2012.

La cel mai înalt grad de uzură, indicat de clasificarea V, care reprezintă cel mai mare pericol, se încadrează Pasajul Lujerului și Podul Băneasa.

Profesorul universitar Ionuț Răcănel, de la Universitatea Tehnică de Construcții București, afirmă că gradul V indică o stare critică, în care structura se află foarte aproape de colaps din cauza deteriorărilor.

Pasajul Lujerului, construit în 1987, a suferit ultimele reparații capitale în 2012, în timp ce Podul Băneasa, construit în 1936, a beneficiat de "intervenții" în 2005.

Viceprimarul Stelian Bujduveanu de la Primăria Capitalei a declarat pentru TVR că aceste expertize nu au fost efectuate de mulți ani și că s-au alocat bugete pentru a finaliza aceste expertize, iar intervențiile vor fi efectuate în conformitate cu rezultatele obținute. Una dintre cele mai mari probleme, cunoscută și de către populație, este starea planșeului de la Unirii, care necesită reabilitare și consolidare de urgență.

În timp ce expertiza tehnică pentru cele 24 de poduri și pasaje din București s-a încheiat, evaluarea altor 4 pasaje mari din centrul Bucureștiului, printre care se numără pasajele Victoriei, Obor și Muncii, este încă în desfășurare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Un bărbat se uită la cele două foi pe care le are în mâini / Foto: Freepik
Oameni pe stradă / Foto: Freepik
Bună dimineața! O zi liniștită! / FOTO: Unsplash
La bursă / FOTO: Freepik

Roșu pe linie la Bursa de Valori București: BET pierde 1,55%

Valoarea totală a tranzacțiilor s-a ridicat la 122,32...

Tanczos Barna / FOTO: gov.ro
La bancă
Platformă / FOTO: Freepik
Euro / FOTO: Freepik
Lovitură grea pe piața criptomonezilor / Foto: Freepik
Pe o stradă din Moscova / FOTO: Freepik
SUA versus UE
Jerome Powell, șeful Rezervei federale a SUA
Freepik.com
Warren Buffett
Donki / FOTO: Captură de ecran

Japonia: Don Quijote, paradisul haotic al cumpărăturilor

Regele reducerilor mizează pe „vânătoarea de comori” a...

Preț petrol / FOTO: Freepik

Trump și „prețul ideal” al barilului de petrol

Care este prețul corect al petrolului pentru Donald Trump.

Foto: Freepik.com

Xiaomi va lansa propriul său cip mobil XringO1

Un pas strategic în dezvoltarea internă de tehnologii.

Freepik.com
Ghișeu

Curs BNR. Ce face leul în mijlocul instabilității economice

Leul stagnează față de euro, dar pierde teren în fața...

Sebastian Burduja
Calcule și verificări / FOTO: Freepik
De ce este bine să plăteşti cu cardul şi nu cash. Explicaţia de la ANAF
Topitorie / Foto: Freepik
Magazin Zara din Moscova / Foto: Google Maps
Freepik.com
Pașaport / Foto: Freepik

Cum vrea UE să-i momească pe cercetătorii americani

Europa vrea să atragă cercetători americani nemulțumiți...

Paladiu
Shein / Foto: Dick Thomas Johnson / Flickr

pixel