Patru mari producători de motociclete se unesc pentru a face bateriile interschimbabile
Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Patru mari producători de motociclete se unesc pentru a face bateriile interschimbabile
Patru mari producători de motociclete se unesc pentru a face bateriile interschimbabile
Producătorii japonezi de motociclete Honda şi Yamaha, alături de constructorul austriac KTM şi ce italian Piaggio, au anunţat luni înfiinţarea în mod oficial a unui consorţiu al cărui obiectiv va fi standardizarea bateriilor pentru motociclete electrice, astfel încât acestea să poată fi interschimbabile de la o marcă la alta, informează AFP.

Ca urmare a unei scrisori de atenţie publicate în luna martie a acestui an, cei patru mari producători mondiali de motociclete, membri fondatori ai Consorţiului pentru motociclete cu baterii interschimbabile (SBMC), "cred că existenţa unui sistem de baterii interschimbabile dezvoltat în comun, este o condiţie cheie pentru dezvoltarea electromobilităţii de joasă tensiune", explică constructorii într-un comunicat comun de presă.

Cu toate acestea, cele patru firme subliniază că "bornele de încărcare disponibile variază de la o ţară la alta şi informaţiile pentru utilizatorii finali sunt încă limitate".

Constructorii de motociclete se declară "ataşaţi de promovarea unei utilizări generalizate a vehiculelor electrice uşoare (precum scutere, motociclete, triciclete şi cvadriciclete) şi în acelaşi timp, pentru o gestionare mai durabilă a ciclului de viaţă de baterii în cadrul politicilor climatice internaţionale".

Ministrul Energiei: Vom avea în acest an o lege a energiei eoliene offshore

Obiectivul consorţiului este "să găsească soluţii la preocupările clienţilor cu privire la viitorul electromobilităţii", precum autonomia, timpii de încărcare, infrastructura de încărcare şi costurile.

Printre ţintele avute în vedere de cei patru sunt: dezvoltarea de "specificaţii tehnice comune" în ceea ce priveşte sistemele de baterii interschimbabile, "confirmarea utilizării comune" a sistemelor de baterii precum şi promovarea astfel încât "specificaţiile comune ale consorţiului să devină un standard în cadrul organismelor de standardizare europene şi internaţionale".

"Vom trebui să rezolvăm mai multe provocări precum extinderea autonomiei, reducerea timpilor de încărcare şi scăderea costurilor vehiculelor şi infrastructurilor pentru a îmbunătăţi confortul pentru clienţi", a concluzionat directorul general de la Honda Motor, Yoshishige Nomura potrivit căruia obiectivul final al consorţiului este să "garanteze că motocicletele vor continua să fie alese drept mijloc de transport util în mobilitatea viitorului". 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Ceasul de 10.000 de euro care a făcut furori la Cannes

La deschiderea Festivalului de Film de la Cannes,...

Câți bugetari numără România. Numărul lor a scăzut

Numărul lor a scăzut în februarie și, iată, s-a mai...

Care sunt cele mai mari companii listate la bursa olandeză

Printre multele altele, Țările de Jos sunt cunoscute...

Schimbări pe WhatsApp: Ce se va întâmpla în luna iunie

Care sunt surprizele lunii iunie. Un detaliu: multă...

Incendiile care au aprins prețul petrolului

Cursul petrolului a încheiat în creștere ultima sesiune...

De ce cumpără SUA milioane de barili de petrol. Analiză

Procedând ca atare, Statele Unite rezolvă, practic, două...

Vânzarea terenurilor extravilane. Se schimbă regulile

A fost depusă la Senat o propunere legislativă pentru...

Şomajul rămâne la un nivel îngrijorător în Franţa

Veştile nu sunt bune pentru cea de-a doua mare economie...


pixel