Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Companii de renume mondiale, ce reprezintă 90% din veniturile platformei sociale, se tem că liberalizarea regulilor de moderare a conținutului susținută de Elon Musk ar putea face rețeaua foarte puțin atractivă.
Gigantul american din industria agroalimentară General Mills a renunțat să aloce fonduri pentru pentru publicitate pe Twitter, spre disperarea agenților de publicitate cu privire la viziunea ambiguă a lui Elon Musk, noul proprietar al platformei, în ceea ce privește moderarea conținutului.
Promisiuni de nimeni crezute
"Am suspendat publicitatea pe Twitter", a confirmat pentru AFP Kelsey Roemhildt, purtătoarea de cuvânt a companiei General Mills, care include mărcile Cheerios și Häagen-Dazs. "Vom continua să monitorizăm situația și să ne evaluăm cheltuielile de marketing", a adăugat ea. Vineri, la o zi după ce șeful Tesla a achiziționat Twitter, producătorul auto General Motors a declarat că a încetat temporar să mai plătească pentru reclame pe Twitter. Joi, Wall Street Journal a afirmat că Mondelez International (producătorul biscuiților Oreo), Pfizer și Audi (Volkswagen) au luat decizii similare.
Agenții de publicitate, care furnizează 90% din veniturile platformei, se tem că liberalizarea regulilor de moderare a conținutului, susținută de Elon Musk, ar putea face platforma inospitalieră. Majoritatea mărcilor preferă să evite orice asociere cu conținuturi neconsensuale. Prins, se pare, pe picior greșit, oricum surprins de această atitudine a marilor branduri, patronul Tesla a încercat să liniștească apele.
Într-o scrisoare adresată agențiilor de publicitate care lucrează cu mari firme mondiale, Elon Musk a promis că Twitter nu va deveni o platformă "infernală", "unde se poate spune orice fără consecințe". De asemenea, el a promis că va forma un consiliu de moderare a conținutului și că va lua câteva săptămâni înainte de a autoriza din nou prezența pe platformă a unor personalități interzise, precum Donald Trump.
Scrisoare deschisă
Dar nici agențiile de publicitate și nici multe ONG-uri nu par să dea crezare vorbelor miliardarului american. Mai mult, aproape 50 de grupuri pentru democrație și antidezinformare a trimis o scrisoare deschisă celor mai mari 20 de agenți de publicitate de pe Twitter, care răspund inclusiv de Coca-Cola, Google și Disney, îndemnându-i să îl amenințe pe Elon Musk cu oprirea tuturor reclamelor pe platformă dacă omul de afaceri își pune în aplicare planul "de subminare a siguranței brandurilor și a standardelor comunității, inclusiv prin lichidarea moderării conținutului".
Twitter ar urma să concedieze jumătate dintre angajaţi, la nivel global
Compania Twitter şi-a anunţat angajaţii că începând de vineri, vor afla dacă îşi vor păstra locurile de muncă. Un email transmis angajaţilor avertizează că gigantul de media sociale trebuie să treacă prin "procesul dificil al reducerii forţei sale de muncă, la nivel global".
Twitter întâmpină dificultăţi în realizarea profiturilor, iar o modalitate de a soluţiona această problemă este prin reducerea numărului de salarii. Există speculaţii conform cărora aproape jumătate dintre cei 8.000 de angajaţi ai Twitter ar putea fi concediaţi. Accesul la sediile Twitter a fost limitat, pentru a garanta "securitatea sistemelor companiei şi ale datelor", transmite Rador.
Elon Musk anunţă un abonament lunar de 8 dolari pe Twitter pentru conturile verificate
Noul proprietar al Twitter Elon Musk a anunţat marţi într-un mesaj pe platformă viitoarea lansare a unui abonament de 8 dolari pe lună pentru utilizatorii care vor să-şi certifice autenticitatea contului şi să fie mai puţini expuşi la publicitate, relatează AFP. În prezent, doar unele profiluri pot solicita "badge-ul" albastru, bifa care semnalează autenticitatea contului, mai ales guvernele, companiile, personalităţile politice, culturale sau sportive, şi o pot pierde dacă nu respectă regulile platformei.
Musk a mai indicat că abonaţii vor avea şi alte avantaje - ca afişarea prioritară a mesajelor, postarea de mesaje video şi audio mai lungi şi expunerea la "de două ori mai puţină publicitate". Preţul abonamentului urmează a fi ajustat în funcţie de ţară.
Elon Musk a insistat de la bun început că schimbările preconizate urmăresc să susţină funcţionarea Twitter ca "loc public" esenţial pentru democraţie şi să "ajute omenirea", rentabilitatea nefiind o prioritate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...