Săptămână complicată la Bursa de la București, cu suișuri și coborâșuri
Performanțele variate ale...
Costul de transport al benzinei și al altor carburanți cu petrolierele maritime a crescut vertiginos la câteva zile după sancțiunile care vizează vânzările de petrol ale Rusiei.
Câștigurile zilnice pentru petrolierele relativ mici care livrează carburanți rafinați în Oceanul Atlantic au crescut cu peste 400% în această săptămână, ajungând la 55.857 de dolari, potrivit celor mai recente date de la Baltic Exchange din Londra. Ele au crescut cu 58% numai joi, cea mai mare creștere într-o zi de la sfârșitul anului 2021.
Creșterea a fost stimulată în parte de o bifurcare a flotei, unele petroliere servind interesele Moscovei, iar altele piața internațională. Aceasta evidențiază o posibilă revers al măsurilor agresive menite să limiteze veniturile din petrol ale Rusiei.
"Volumele rusești continuă să curgă mai mult sau mai puțin în același ritm, iar acest lucru ocupă o mulțime de nave", a declarat Lars Bastian Ostereng, analist la Arctic Securities. "În cele din urmă, vârful arată că cererea este destul de bună, iar fundamentele sunt puternice."
Nu mai puțin de 600 de nave s-au alăturat unei "flote fantomă" de nave care ajută Rusia să își mențină fluxul de petrol. Acest lucru, la rândul său, lasă mai puține nave care deservesc alți exportatori de petrol și crește costul transportului de marfă.
Această creștere nu este cauzată doar de faptul că petrolierii se orientează către comerțul rusesc.
Uniunea Europeană a interzis importurile de combustibil rusesc începând cu 5 februarie. Înainte de aceasta, blocul și-a ridicat achizițiile de produse rafinate din alte părți pentru a asigura o aprovizionare abundentă, ceea ce a determinat deplasarea unor nave dintr-o flotă deja puțin întinsă.
Acum, pe măsură ce achizițiile se reiau în alte părți, tarifele cresc vertiginos. Navele care navighează din Europa către Africa de Vest au înregistrat joi cea mai mare creștere zilnică de când au început să fie publicate cifrele anul trecut.
Totuși, este posibil să contribuie și trecerea unor petroliere către Rusia.
"Ceea ce auzim este că multe nave au fost brusc scoase de pe listele de tonaj și atrase spre Rusia", a declarat Eirik Haavaldsen, analist de transport maritim la Pareto Securities AS din Oslo. "Așa că, brusc, oferta de nave aproape că a dispărut ieri".
Citește și:
Prețul petrolului scade, deși Rusia și-a redus producția. Altceva îngrijorează piața
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanțele variate ale...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
Dana Tănase, directorul...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...