COVID-19. Peste 50% din pacienți nu-și mari recuperează mirosul

Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Pierderea simțului mirosului este unul dintre simptomele caracteristice ale COVID-19
Pierderea simțului mirosului este unul dintre simptomele caracteristice ale COVID-19
Deși tulburările olfactive sunt frecvente în populația lumii și recuperarea este posibilă, recâștigarea simțului mirosului nu este întotdeauna garantată. 

Odată cu apariția SARS-CoV-2, simptomele pot afecta din ce în ce mai mulți oameni, fără ca aceștia să știe chiar dacă au boala sau nu, scrie Science & Vie.

”Există o serie de indicii care pot fi folosite pentru a afla dacă simțul mirosului nostru este degradat”, explică directorul de cercetare la Centrul de Cercetare în Neuroștiințe din Lyon.

”Observați că mâncarea nu are același gust, observați existența parosmiei sau mirosurilor fantomă, nu simțiți mirosurile percepute de alte persoane etc. sunt toate elemente care ar trebui să alerteze pacienții cu privire la prezența patologiilor olfactive”, caracteristice COVID-19. 

Expertul este de părere că un autodiagnostic este important să fie luat în serios pentru a limita răspândirea virusului, dar și pentru a putea încerca să restabilească simțul. Și pentru aceasta, antrenamentul personal se prezintă ca o modalitate promițătoare de a vă recâștiga capacitățile olfactive.

Recuperarea totală rămâne dificilă

În cazul deficitelor olfactive post-virale, 30% dintre pacienți se recuperează complet după trei luni, comparativ cu aproximativ 60% cu antrenament. 

Citește și: Anthony Fauci, recomandări pentru cei vaccinați anti-COVID-19

După perioada posttraumatică a nervului olfactiv, 11% dintre pacienți se recuperează spontan față de 33% care se antrenează.

Dar nu trebuie să ne gândim la asta ca la o metodă magică, afirmă Bensafi. Antrenamentul crește performanța, dar nu permite recuperarea 100%. ”Dacă pacienții nu își revin, îi vom ajuta să recâștige plăcerea de a mânca folosindu-se de alte simțuri, de exemplu, furnicăturile date de băuturile răcoritoare, efectul răcoritor al mentei etc. ”Prin urmare, metode alternative de redescoperire a senzațiilor legate de mâncare, dar care nu ne permit încă să (re) detectăm mirosurile asociate cu pericolul sau igiena”.

Provocările viitoare sunt în vizorul oameniilor de știință, pentru a înțelege mai bine cum funcționează antrenamentul olfactiv, dar și pentru a-i adapta mai bine pe pacienți la pierderea mirosului. ”Cercetările în domeniu rămân în urma progreselor înregistrate în cazul problemelor de vedere sau de auz”, admite Moustafa Bensafi.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

TVA / Foto: DCBusiness
Ilie Bolojan
Taxa majorată cu 50%
Nicușor Dan
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Schimb valutar
Inquam Photos / George Calin

Protestele din 2024–2025: România între stradă și urne

Între decembrie 2024 și mai 2025, România a traversat...

Transelectrica / FOTO: Facebook
Hacker / Foto: Freepik
Oameni pe stradă / Foto: Freepik
Dealerii valutari nu afișează prețul real al monedelor pe panourile lor din cauza fluctuațiilor mari ale cursului dolarului / Foto / Reuters / Fatemeh Bahrami / Anadolu
Vienna Insurance Group
Fabrică de lapte / Foto: Freepik
CCR a decis / Foto: Freepik
ANAF / Foto: DCBusiness
Contor electric

Se dau bani pentru energie! Tot ce trebuie să știți

Românii aflați în situație de sărăcie energetică pot...

Jean Ivan, noul director interimar al Romsilva

Romsilva are un nou director intermediar

Jean Vişan, noul director general interimar al Romsilva....

Casa de schimb / Foto: Arhivă
Neodimium pur
Datorii la stat / Foto: Freepik
Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook
Fabrica de reciclare / Foto: Freepik
BVB
Om de afaceri vorbeste la telefon / Foto: Freepik
Eoliene / Foto: Freepik
Microbuz / Foto: oglindadeazi.ro

pixel