Plafonare sau compensare. Corina Popescu (Electrica): Nu la furnizor se află problema

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Şeful RWE avertizează că taxarea profiturilor excesive nu trebuie să afecteze investiţiile companiilor energetice
Şeful RWE avertizează că taxarea profiturilor excesive nu trebuie să afecteze investiţiile companiilor energetice
EXCLUSIV
Invitată la dezbaterea ”Plafonare versus compensare. Solția pentru tema momentului: facturile la energie și gaze naturale”, eveniment organizat de DCNews Media Group, Corina Popescu, CEO Electrica, a arătat, din poziția unui furnizor unde se află, de fapt, problema în toată această conjuctură generată de discuții despre tarife, compensare, plafonare, facturi și tot ce se întâmplă pe pieța energiei electrice.  

”Din perspectiva unui furnizor, care este ultima verigă în fața consumatorului final, nu contează dacă este plafonare sau compensare. Din perspectiva noastră, cei care trebuie să ia decizia cea mai bună sunt cei care au informațiile pe întreg plan - și la producere, și la transport, și la distribuție, și la furnizare. 

Furnizorul, deși are relația cu consumatorul final, impactul lui în factura finală este foarte mică, doar de câțiva lei pe megawatt/oră: este undeva de 2%. Deci, nu aici este problema în cazul costurilor și a facturilor cu valoare foarte mare. 

Grija noastră, ca și furnizor de energie electrică, este consumatorul final și noi ne dorim să fie protejați acei consumatori care au nevoie de această protecție. Practic, ce se întâmplă acum la nivelul României, nu este un fenomen tipic României. Este un fenomen la nivelul întregii Uniuni Europene. Am văzut că sunt state membre care s-au poziționat în cazul acesta și au adoptat o serie de măsuri. 

Citește și 

Că este plafonare sau compensare, important este ca acei care iau decizia să ia o decizie fundamentată, în așa fel încât să nu existe pierderi pe lanț și fiecare să poată să susțină business-ul pe care îl derulează și să fie, într-un fel, remunerat corect. Important este să se facă o analiză și acei consumatori care au nevoie de suport să primească suportul în funcție de deciziile pe care fiecare stat membru și le ia. Important este să ajungă la consumatorul final acea protecție”, a spus Corina Popescu în cadrul dezbaterii mai sus menționate.

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Sediu Agenției Naționale de Integritate
Reabilitare termică a unui bloc / Foto: Arhivă
ANAF
Black Friday / Foto: Freepik

Cum să nu iei țeapă de Black Friday

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor...

OpenAI
Aptiv, Ineu
Lucrători manevrează o vană de pe o conductă de gaze

Șantierul Naval Mangalia, salvat prin programul SAFE

Statul român are în vedere salvarea șantierului naval de...

Importuri mașini / sursa foto: Freepik.com
Sultan Al Jaber, ADIPEC
Freepik.com
Lukoil

Bulgarii, loviți în plin de sancțiunile impuse Lukoil

Bulgaria s-ar putea confrunta cu pierderi economice...

Gabriel Biriș
Numărul fimelor care pun lacătul crește
Foto: Mihai Ciobanu
Energie. Foto:Freepik.com
Bani
Explozie în cartierul Rahova
Black Friday 2023. Foto: Pexels.com
Freepik.com
Oameni de afaceri / FOTO: Freepik
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Sonde. Freepik.com
Reclamă 7Up / Foto: Dave Fey / Flickr
Mașini / Sursa foto: Freepik.com / @tongstocker1987
ANAF. Freepik.com

pixel