Plângeri ÎMPOTRIVA Apple! Ce s-a întâmplat
Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Plângeri ÎMPOTRIVA Apple! Ce s-a întâmplat
Plângeri ÎMPOTRIVA Apple! Ce s-a întâmplat
O serie de asociaţii ale consumatorilor europeni, grupate în organizaţia Euroconsumers, au acuzat miercuri compania Apple că ar încetini deliberat performanţele unor modele mai vechi de iPhone şi au cerut, în medie, compensaţii de 60 de euro pentru fiecare telefon afectat, relatează agenţia EFE.

Primele plângeri colective au fost înaintate în Spania de Organizaţia Consumatorilor şi Utilizatorilor (OCU), care solicită compensaţii cuprinse între 99 şi 189 de euro per telefon, şi în Belgia de grupul TestAchats.

Acestora le vor urma şi alte acţiuni legale similare în Italia şi Portugalia, săptămânile următoare, a anunţat Euroconsumers printr-un comunicat.

Organizaţiile susţin că firma cu sediul în Cupertino (SUA) a derulat practici comerciale incorecte şi înşelătoare, încetinind în mod deliberat funcţionarea iPhone 6, 6 Plus, 6S şi 6S Plus.

Britanicii vor primi CARD de VACCINARE! Cum procedează

Apple a recunoscut în urmă cu ceva timp că încetineşte funcţionarea modelelor mai vechi de iPhone, precum 6 sau 7, prin intermediul actualizării sistemului operativ iOS, cu scopul, potrivit companiei, de a compensa capacitatea mai limitată a bateriei şi a preveni astfel ca dispozitivele să se supraîncarce şi să se închidă.

Din acest motiv, compania s-a confruntat deja cu o serie de plângeri în Statele Unite ale Americii, unde atât consumatorii, cât şi o serie de autorităţi, au considerat că Apple încetineşte performanţele modelelor mai vechi pentru a înrăutăţi funcţionarea lor şi a stimula cumpărarea de noi telefoane şi baterii.

Compania multinaţională a acceptat să plătească în SUA, în martie, compensaţii de 500 milioane de dolari după o plângere colectivă a utilizatorilor, şi, în noiembrie, alte 113 milioane dolari, după o acţiune similară a Guvernelor din 33 de state, în ambele cazuri după ce a ajuns la acorduri extrajudiciare.

În mai, un tribunal italian a amendat Apple cu 10 milioane de dolari pentru aceste practici.

Plângerile depuse în Europa de Euroconsumers vin după ce organizaţia a transmis Apple în iulie, fără succes, o solicitare pentru a pune capăt perimării programate a acestor modele de i-Phone, fără a se recurge la justiţie.

"Consumatorii sunt tot mai supăraţi deoarece produsele se deteriorează destul de repede şi modele iPhone 6 sunt un exemplu concret. Asta nu doar că provoacă frustrare şi daune financiare, dar este un act iresponsabil şi din punct de vedere medioambiental", a declarat directorul de Politică al Euroconsumers, Els Bruggeman.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Preţul cafelei nu va scădea prea curând. Care sunt motivele

Veşti proaste pentru iubitorii cafelei.

Valoarea acordului Aramco - FIFA, pusă la secret

FIFA a anunţat acordul global cu Aramco.

Programul magazinelor Carrefour de 1 Mai şi Paşte 2024

Programul magazinelor Carrefour în perioada...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel