Planul de reducere a emisiilor poluante, respins de mai mulți comisari europeni

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Ursula von der Leyen
Ursula von der Leyen
Mulţi comisari europeni se opun planului de reducere a poluării anunţat de Ursula von der Leyen, preşedintele Comisiei Europene, un proiect care, dacă va fi aprobat de Parlamentul European şi de Consiliul Uniunii Europene, ar putea afecta puternic industriile auto, aviatică şi navală.

În centrul planului este extinderea Sistemului tranzacţionării emisiilor poluante (ETS), o idee susţinută de doi politicieni germani, cancelarul Angela Merkel şi Ursula von der Leyen, preşedintele Comisiei Europene.

Ursula von der Leyen, preşedintele Comisiei Europene, crede că emisiile poluante trebuie reduse cu 55% până în 2030 şi propune măsuri severe pentru ca Uniunea Europeană să devină neutră din punct de vedere climatic până în 2050. Comisia Europeană a propus miercuri înăsprirea Sistemului UE de tranzacţionare a emisiilor poluante, reducerea drastică a emisiilor de dioxid de carbon în fermele agricole şi utilizarea energiilor regenerabile. În plus, Comisia Europeană vrea ca toate autoturismele şi vehiculele utilitare produse şi înmatriculate după anul 2035 să genereze emisii zero, adică să aibă motoare electrice. Camioanele par să nu fie vizate deocamdată în mod precis de planul ambiţios al Comisiei Europene. De asemenea, Comisia Europeană vrea reducerea poluării generate de avioane şi nave maritime. Pentru a intra în vigoare, ambiţiile Comisiei Europene vor trebui să primească aprobarea Parlamentului European şi Consiliului UE.

Băncile, presate de marii investitori: Opriți finanțarea industriilor poluante

Planul a generat dispute puternice şi a divizat Comisia Europeană. Mulţi membri ai Comisiei Europene nu sunt de acord cu aceste măsuri stricte, iar situaţia aproape că a generat o revoltă, afirmă surse citate de site-ul Politico.eu.

Propunerile privind modificările din industria auto, aviatică şi navală, precum şi din agricultură şi din sectorul alimentar sunt contestate de Germania, Franţa, Spania şi Italia, care argumentează că impactul social al noilor măsuri riscă să genereze proteste de amploare de genul celor organizate în ultimii ani în Franţa de Mişcarea "Vestele Galbene", care a denunţat creşterea tarifelor la transport şi erodarea nivelului de trai.

"Este vorba de o propunere toxică", a reacţionat eurodeputatul Pascal Canfin, membru al grupului Înnoim Europa şi preşedintele Comisiei pentru Mediu, Sănătate Publică şi Siguranţă Alimentară din Parlamentul European, citat de publicaţia Süddeutsche Zeitung.

Proiectul legislativ al Comisiei Europene riscă să sufere modificări semnificative pentru a putea fi aprobat în Parlamentul European şi în Consiliul UE.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

inchirieri - FOTO: Freepik@mrkaka1102
Rubin / Foto: Gemfields
Ce este portofelul european de identitate digitală. Când intră în vigoare şi cum se foloseşte
firme - FOTO: Freepik@Flowo
Industria apărării este în plin boom economic / Foto: NATO
Decizia vine în sprijinul celor cu credite ipotecare
Freepik.com
intarzieri - FOTO: Freepik
Lingouri de argint
Tren deraiat / Foto: Replica Online

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman 

Bursa de Valori București
Titluri Tezaur / Ilustrațe: Oana Pavelescu
București / Foto: Oana Pavelescu
Curs valutar / Foto: Arhivă
Cisco
FMI
Euro / FOTO: Freepik
ROBOR mai doboară un record
O măsură de stimulare a creșterii
Dacia a vândut mai puțin în Europa
Reactorul stellarator Wendelstein 7-X
Port comercial / Foto: Freepik
Tesla

pixel