PMB cumpără troleibuze cu bani din PNRR

Autor: Matei Ion
Data publicării:
PMB cumpără troleibuze noi
PMB cumpără troleibuze noi
Primăria Municipiului București vrea să achiziționeze troleibuze cu finanțare prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, anunță că a depus cererea de finanțare pentru achiziția prin PNRR a 22 de troleibuze noi, suma solicitată fiind de 11,2 milioane de euro fără TVA.

„În numele municipalității, am depus azi dimineață (luni dimineață - n.r.) cererea de finanțare pentru achiziția prin PNRR a 22 de troleibuze noi. Suma pe care o solicităm e de 11,2 milioane euro (fără TVA), bani cu care vom cumpăra troleibuze moderne, cu autonomie extinsă, deci care pot funcționa și cu baterii pentru un număr de kilometri”, anunță primarul general al Capitalei, Nicușor Dan.

El afirmă că este un proiect foarte important pentru înnoirea parcului de troleibuze, „care acum are o vechime medie de 18 ani și jumătate și care, tocmai din cauza vechimii, s-a redus în ultimii 5 ani cu aproape un sfert”.

„Investim în transportul modern, nepoluant, pentru o mobilitate mai bună și confort sporit în București”, conchide Nicușor Dan.

Citește și: ANPC: ”Starea mijloacelor de transport STB, dramatică”

Starea mijloacelor de transport din parcul STB este absolut dramatică, fiind probleme la sistemele de frânare şi alerte de incendiu, iar călătorii sunt în pericol şi există riscul să se repete tragedia de la Colectiv, a declarat, marţi, Horia Constantinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), într-o conferinţă de presă.

"În urmă cu 40 de zile am desfăşurat un control la autobazele şi depourile STB şi la acel moment am stabilit cu conducerea societăţii anumite măsuri care trebuie luate pe termen scurt, cum ar fi starea de curăţenie şi igienă a vehiculelor, aflate în stare avansată de murdărie, urmând să înceapă şi acţiuni pentru măsurile pe termen mediu şi lung. Din păcate, între timp nu s-a făcut nimic, cu excepţia faptului că am găsit câteva capete de mop şi câteva mături noi", a spus Constantinescu.

El a arătat că personalul STB de la întreţinere este mult subdimensionat şi, în medie, o persoană trebuie să cureţe şi să igienizeze 40 de vehicule, ceea ce este inuman şi imposibil de realizat, iar detergenţii şi dezinfectaţii folosiţi sunt de o calitate slabă.

"De asemenea, marea majoritate a pieselor de schimb folosite pentru vehicule sunt "after market", foarte puţine sunt originale. Ceea ce am găsit erau recondiţionate, cu o uzură mult peste ce ne imaginăm noi în raport cu siguranţa cetăţenilor. Mecanicii se plâng de lipsa pieselor şi că sunt nevoiţi să facă tot felul de operaţiuni la limita bunului simţ tehnic, pentru a putea ieşi cât mai multe maşini pe traseu. Sunt probleme cu sistemul de frânare sau cu direcţia. Nu putem vorbi nici măcar de o dotare elementară", a susţinut preşedintele ANPC. Citește mia mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Uniunea Europeana
freepik.com
Freepik.com
Donald Trump la summitul G7 din 2028
Freepik.com
Foto: Freepik
Foto: Pexels.com

Importurile europene țin pe linia de plutire gigantul Maersk

Maersk ridică prognoza de profit pe fondul rezilienței...

Freepik.com
Freepik.com
Vladimir Putin și Donald Trump / Foto: kremlin.ru
Plată online / Foto: Freepik
Freepik.com
Freepik.com
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Donald Trump

Tarifele impuse de Donald Trump încep să-și arate efectele

De la datele economice la rezultatele financiare ale...

Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Vladimir Putin / Foto: Kremlin
Freepik.com
Chatgpt. Freepik.com
Agenție BRD
Freepik.com

pixel