Preluarea metroului de către Primăria Capitalei. Nicuşor Dan: Așa cum suntem în momentul acesta, este imposibil

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Foto: Facebook Nicusor Dan
Foto: Facebook Nicusor Dan
EXCLUSIV
Invitatul din această zi a emisiunii ”Ce se întâmplă?” de pe DCNews este Nicușor Dan, primarul Capitalei, proaspăt reales în această funcție. El a vorbit despre diverse subiecte iar unul dintre cele care vizează cea mai mare parte dintre bucureșteni este acela al investițiilor în transportul public.

Invitatul de joi al lui Răzvan Dumitrescu a afirmat faptul că dezvoltarea rețelei de metrou este un plan măreț pentru Capitală dar că ar presupune niște investiții, care, dacă ar fi făcute din banii primăriei, ar fi un efort prea mare. El a înclinat mai mult spre dezvoltarea infrastructurii și parcului de tramvaie, unde a început deja demersuri privind finanțarea.

În ceea ce privește metroul, afirmă Nicușor Dan:

”Este vorba despre bani, mi-ar plăcea să avem metrou la Primăria Capitalei doar că sunt niște costuri. Este costul de subvenție care este între 1 miliard și 1,5 miliarde de lei. Apoi este costul de mentenanță, la un moment dat toată această infrastructură trebuie reparată sau consolidată. Costurile pe noile garnituri de tren, o linie de metrou costă cam un miliard de euro iar noi suntem în situația în care toți banii noștri sunt un pic peste un miliard de euro iar după toate cheltuielile cu salarii, teatre, spitale, întrețineri, străzi și așa mai departe, rămânem cu 100 milioane de euro pentru investiții. Deci așa cum suntem în momentul acesta este imposibil”.

Bucureștiul are o rețea vastă de linii de tramvai, un beneficiu în lupta cu supraaglomerarea traficului dar și în cea cu poluarea. În această privință, Nicușor Dan spune că ar putea reface integral infrastructura șinelor atât de învechită astăzi foarte curând și mai mult de atât, promite sute de noi tramvaie în următorii ani.

”Avem parte de o oportunitate, este vorba despre faptul că acum se deschid apelurile pentru fondurile europene 2021-2027. Avem deja studiu de oportunitate pentru 250 de tramvaie care costă foarte mult, circa 800 milioane euro iar cu tot cu liniile de tramvai costa între 1,2 miliarde și 1,3 miliarde de euro. Fondurile europene sunt relativ mici pentru că București-Ilfov este o regiune bogată în UE și astea sunt regulile. Am vorbit cu BEI (Banca Europeană de Investiții) și preliminar cu Banca Mondială și pentru liniile de tramvai și tramvaie trebuie să ne împrumutăm cam cu un miliard de euro și avem disponibilitatea din partea celor două bănci. Deci 250 de tramvaie plus cele 100 pe care le-am adus deja și toată rețeaua modernizată o să fie un pas mare înainte pentru transportul public.”

Întrebat în cât timp vor fi realizate aceste investiții, primarul Capitalei a spus că plănuiește să finalizeze lucrările pe parcursul acestui mandat.

”Pentru liniile de tramvai mai repede, unele se vor termina cam în vara viitoare iar cele mai lungi, cum este cea care trece pe strada Călărași și ajunge în bulevardul Basarabiei, cam peste două veri. În vara lui 2026, toate liniile de tramvai din București vor fi modernizate. Pentru achiziția tramvaielor și venirea lor aș zică că trei ani din momentul acesta.

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Gaze / Foto: Freepik
Euro și lei / Foto: Oana Pavelescu
Dolari / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com
ROBOR

Evoluție încurajatoare: Indicele ROBOR continuă să scadă

La începutul anului, acest indice era cotat la 6,21%,...

foto: pexels.com
Producția globală de cipuri face față cu greu cererii uriașe pentru inteligența artificiala

Glovo anunţă domeniul în care România e pe locul doi în lume

La finalul acestui an, Glovo prezintă o analiză a...

ANAF / Foto: Oana Pavelescu
Sistemul Starlink
Parteneriat

De ce Renault s-a aliat cu STMicroelectronics

Această inițiativă poate consolida poziția celor două...

Cheia de la casa mult dorită / FOTO: Freepik
Sanofi

Sanofi, investiție de un miliard de euro în China

O etapă strategică în strategia de investiții a...

euro vs dolar. Foto: pexels.com

Criza din Franța face ravagii: Euro s-a prăbușit

Moneda euro a înregistrat o scădere semnificativă față...

Faliment / FOTO: Freepik
Metale rare / FOTO: Wikipedia
Centru de date / FOTO: Freepik
e-Factura
Cargill / FOTO: Wikipedia

Cargill anunţă că va concedia 8.000 de angajați

Decizia vine pe fondul unei scăderi considerabile a...

Știrile dimineții
Cipuri / sursa foto: Freepik.com

SUA, a treia lovitură pentru industria cipurilor din China

Statele Unite lansează o nouă ofensivă împotriva...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik
iPhone
foto: pexels.com
Tinere / FOTO: Freepik
TikTok, luat la puricat de Comisia Europeană / Ilustrație: DCBusiness
Bani
Instalație de gaze

pixel