Preluarea metroului de către Primăria Capitalei. Nicuşor Dan: Așa cum suntem în momentul acesta, este imposibil

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Foto: Facebook Nicusor Dan
Foto: Facebook Nicusor Dan
EXCLUSIV
Invitatul din această zi a emisiunii ”Ce se întâmplă?” de pe DCNews este Nicușor Dan, primarul Capitalei, proaspăt reales în această funcție. El a vorbit despre diverse subiecte iar unul dintre cele care vizează cea mai mare parte dintre bucureșteni este acela al investițiilor în transportul public.

Invitatul de joi al lui Răzvan Dumitrescu a afirmat faptul că dezvoltarea rețelei de metrou este un plan măreț pentru Capitală dar că ar presupune niște investiții, care, dacă ar fi făcute din banii primăriei, ar fi un efort prea mare. El a înclinat mai mult spre dezvoltarea infrastructurii și parcului de tramvaie, unde a început deja demersuri privind finanțarea.

În ceea ce privește metroul, afirmă Nicușor Dan:

”Este vorba despre bani, mi-ar plăcea să avem metrou la Primăria Capitalei doar că sunt niște costuri. Este costul de subvenție care este între 1 miliard și 1,5 miliarde de lei. Apoi este costul de mentenanță, la un moment dat toată această infrastructură trebuie reparată sau consolidată. Costurile pe noile garnituri de tren, o linie de metrou costă cam un miliard de euro iar noi suntem în situația în care toți banii noștri sunt un pic peste un miliard de euro iar după toate cheltuielile cu salarii, teatre, spitale, întrețineri, străzi și așa mai departe, rămânem cu 100 milioane de euro pentru investiții. Deci așa cum suntem în momentul acesta este imposibil”.

Bucureștiul are o rețea vastă de linii de tramvai, un beneficiu în lupta cu supraaglomerarea traficului dar și în cea cu poluarea. În această privință, Nicușor Dan spune că ar putea reface integral infrastructura șinelor atât de învechită astăzi foarte curând și mai mult de atât, promite sute de noi tramvaie în următorii ani.

”Avem parte de o oportunitate, este vorba despre faptul că acum se deschid apelurile pentru fondurile europene 2021-2027. Avem deja studiu de oportunitate pentru 250 de tramvaie care costă foarte mult, circa 800 milioane euro iar cu tot cu liniile de tramvai costa între 1,2 miliarde și 1,3 miliarde de euro. Fondurile europene sunt relativ mici pentru că București-Ilfov este o regiune bogată în UE și astea sunt regulile. Am vorbit cu BEI (Banca Europeană de Investiții) și preliminar cu Banca Mondială și pentru liniile de tramvai și tramvaie trebuie să ne împrumutăm cam cu un miliard de euro și avem disponibilitatea din partea celor două bănci. Deci 250 de tramvaie plus cele 100 pe care le-am adus deja și toată rețeaua modernizată o să fie un pas mare înainte pentru transportul public.”

Întrebat în cât timp vor fi realizate aceste investiții, primarul Capitalei a spus că plănuiește să finalizeze lucrările pe parcursul acestui mandat.

”Pentru liniile de tramvai mai repede, unele se vor termina cam în vara viitoare iar cele mai lungi, cum este cea care trece pe strada Călărași și ajunge în bulevardul Basarabiei, cam peste două veri. În vara lui 2026, toate liniile de tramvai din București vor fi modernizate. Pentru achiziția tramvaielor și venirea lor aș zică că trei ani din momentul acesta.

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Rezultate pozitive pentru Euroins România
Explozie în cartierul Rahova
Contabili / Foto: Freepik

Aurul urcă, încrederea scade – explicația lui Mircea Coșea

Când piețele încep să nu mai aibă încredere în monede,...

Rovinietă
Vot în Parlamentul European
Freepik.com
Cseke Attila
Foto arhiva: Reuters
Flacără la aragaz / Foto: Freepik

Producţia de gaze a României scade, importurile explodează

Producția internă de gaze naturale a scăzut, iar...

ANAF / Foto: DCBusiness

Un nou trend ANAF: decizii de impunere cu sume estimate

Contribuabilii, în multe cazuri, întârzie cu depunerea...

Cladire de birouri. Foto: Pexels.com
Parcare. Foto: Freepik.com
Metrou Unirii 2

Guvernul a aprobat bugetul Metrorex. Care sunt cifrele

În şedinţa de joi, 16 octombrie, a Executivului, a fost...

Ghișeu / Foto: Freepik

Top experiențe de toamnă în Delta Dunării și pe litoral

Toamna aduce o atmosferă calmă atât în Delta Dunării,...

Calcule și socoteli

ANAF: procedura de anulare TVA trece exclusiv online

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a...

Finantare. Sursa: Freepik.com
Grecia. Foto: Freepik.com
ASF trebuie să mai lucreze pe text
Fabrică de îmbuteliere a apei / Foto: Freepik

Guvernul scumpește apa minerală „la izvor”: cât va costa

Executivul dezbate în ședința de miercuri, 16 octombrie,...

Șofer de TIR / Foto: Freepik

CCR are o veste proastă pentru șoferi

Curtea Constituțională a României (CCR) a respins...

Jurnaliștii părăsesc Pentagonul / Foto: Captură video

O ruptură istorică între Pentagon și presă

Peste 30 de jurnaliști de apărare și corespondenți...

Livrator de mâncare / Foto: Freepik
Salariu / Foto: pexels.com
Economii. Sursa: Freepik.com
Declaratia Fiscala Unica. Foto: AI Freepik.com

pixel