Preluarea metroului de către Primăria Capitalei. Nicuşor Dan: Așa cum suntem în momentul acesta, este imposibil

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Foto: Facebook Nicusor Dan
Foto: Facebook Nicusor Dan
EXCLUSIV
Invitatul din această zi a emisiunii ”Ce se întâmplă?” de pe DCNews este Nicușor Dan, primarul Capitalei, proaspăt reales în această funcție. El a vorbit despre diverse subiecte iar unul dintre cele care vizează cea mai mare parte dintre bucureșteni este acela al investițiilor în transportul public.

Invitatul de joi al lui Răzvan Dumitrescu a afirmat faptul că dezvoltarea rețelei de metrou este un plan măreț pentru Capitală dar că ar presupune niște investiții, care, dacă ar fi făcute din banii primăriei, ar fi un efort prea mare. El a înclinat mai mult spre dezvoltarea infrastructurii și parcului de tramvaie, unde a început deja demersuri privind finanțarea.

În ceea ce privește metroul, afirmă Nicușor Dan:

”Este vorba despre bani, mi-ar plăcea să avem metrou la Primăria Capitalei doar că sunt niște costuri. Este costul de subvenție care este între 1 miliard și 1,5 miliarde de lei. Apoi este costul de mentenanță, la un moment dat toată această infrastructură trebuie reparată sau consolidată. Costurile pe noile garnituri de tren, o linie de metrou costă cam un miliard de euro iar noi suntem în situația în care toți banii noștri sunt un pic peste un miliard de euro iar după toate cheltuielile cu salarii, teatre, spitale, întrețineri, străzi și așa mai departe, rămânem cu 100 milioane de euro pentru investiții. Deci așa cum suntem în momentul acesta este imposibil”.

Bucureștiul are o rețea vastă de linii de tramvai, un beneficiu în lupta cu supraaglomerarea traficului dar și în cea cu poluarea. În această privință, Nicușor Dan spune că ar putea reface integral infrastructura șinelor atât de învechită astăzi foarte curând și mai mult de atât, promite sute de noi tramvaie în următorii ani.

”Avem parte de o oportunitate, este vorba despre faptul că acum se deschid apelurile pentru fondurile europene 2021-2027. Avem deja studiu de oportunitate pentru 250 de tramvaie care costă foarte mult, circa 800 milioane euro iar cu tot cu liniile de tramvai costa între 1,2 miliarde și 1,3 miliarde de euro. Fondurile europene sunt relativ mici pentru că București-Ilfov este o regiune bogată în UE și astea sunt regulile. Am vorbit cu BEI (Banca Europeană de Investiții) și preliminar cu Banca Mondială și pentru liniile de tramvai și tramvaie trebuie să ne împrumutăm cam cu un miliard de euro și avem disponibilitatea din partea celor două bănci. Deci 250 de tramvaie plus cele 100 pe care le-am adus deja și toată rețeaua modernizată o să fie un pas mare înainte pentru transportul public.”

Întrebat în cât timp vor fi realizate aceste investiții, primarul Capitalei a spus că plănuiește să finalizeze lucrările pe parcursul acestui mandat.

”Pentru liniile de tramvai mai repede, unele se vor termina cam în vara viitoare iar cele mai lungi, cum este cea care trece pe strada Călărași și ajunge în bulevardul Basarabiei, cam peste două veri. În vara lui 2026, toate liniile de tramvai din București vor fi modernizate. Pentru achiziția tramvaielor și venirea lor aș zică că trei ani din momentul acesta.

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bani / Foto: Freepik

Curs BNR. Leul câștigă teren, aurul devine tot mai scump

Banca Națională a României a anunțat cursul monedei...

Prăbușire de proporții / FOTO: Freepik
Goană după aur / FOTO: Freepik

HSBC prezintă trei scenarii favorabile pentru aur

Analiștii HSBC identifică mai multe scenarii în care...

Sebastian Burduja
Sisteme Patriot / FOTO: Wikipedia

Polonia cumpără rachete Patriot pentru o sumă uriașă

Polonia se pregătește să încheie un acord cu Statele...

Carne / FOTO: Freepik
Adrian Negrescu
Incendiu la un dealer Tesla din Roma
Cosmin Marinescu
Taxe / Foto: Freepik

Guvernul taie din ”Taxa pe stâlp”. Cine va plăti mai puțin

Guvernul reduce impozitul pe construcții la 0,5% pentru...

Pădure
Rafinărie / Foto: Freepik
Bursa de la Tokio / Foto: Héctor Romero / Flickr
Foto: Freepik.com
Roșiile românești nu apar timpuriu
Foto: Freepik.com
Fosta mină de grafit de la Baia de Fier, județul Gorj
Foto: Freepik.com

Preţul aurului a ajuns, luni, la un nou maxim istoric

Cotaţia aurului a atins un nivel record.

Donald Trump / Foto: Casa Albă
Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Tehnologia bateriilor se pregătește de un salt major,...

China, UE / sursa foto: Freepik.com
Bursă / Foto: Freepik
Banca Națională a României
Grup de oameni sar fericiti / Foto: Freepik

România are, de duminică seara, un nou milionar în euro

Un român norocos s-a trezit milionar, de duminică seara.

Donald Trump / Foto: Casa Albă / Flickr
Bani / FOTO: Freepik
Donald Trump

pixel