Invitatul de joi al lui Răzvan Dumitrescu a afirmat faptul că dezvoltarea rețelei de metrou este un plan măreț pentru Capitală dar că ar presupune niște investiții, care, dacă ar fi făcute din banii primăriei, ar fi un efort prea mare. El a înclinat mai mult spre dezvoltarea infrastructurii și parcului de tramvaie, unde a început deja demersuri privind finanțarea.
În ceea ce privește metroul, afirmă Nicușor Dan:
”Este vorba despre bani, mi-ar plăcea să avem metrou la Primăria Capitalei doar că sunt niște costuri. Este costul de subvenție care este între 1 miliard și 1,5 miliarde de lei. Apoi este costul de mentenanță, la un moment dat toată această infrastructură trebuie reparată sau consolidată. Costurile pe noile garnituri de tren, o linie de metrou costă cam un miliard de euro iar noi suntem în situația în care toți banii noștri sunt un pic peste un miliard de euro iar după toate cheltuielile cu salarii, teatre, spitale, întrețineri, străzi și așa mai departe, rămânem cu 100 milioane de euro pentru investiții. Deci așa cum suntem în momentul acesta este imposibil”.
Bucureștiul are o rețea vastă de linii de tramvai, un beneficiu în lupta cu supraaglomerarea traficului dar și în cea cu poluarea. În această privință, Nicușor Dan spune că ar putea reface integral infrastructura șinelor atât de învechită astăzi foarte curând și mai mult de atât, promite sute de noi tramvaie în următorii ani.
”Avem parte de o oportunitate, este vorba despre faptul că acum se deschid apelurile pentru fondurile europene 2021-2027. Avem deja studiu de oportunitate pentru 250 de tramvaie care costă foarte mult, circa 800 milioane euro iar cu tot cu liniile de tramvai costa între 1,2 miliarde și 1,3 miliarde de euro. Fondurile europene sunt relativ mici pentru că București-Ilfov este o regiune bogată în UE și astea sunt regulile. Am vorbit cu BEI (Banca Europeană de Investiții) și preliminar cu Banca Mondială și pentru liniile de tramvai și tramvaie trebuie să ne împrumutăm cam cu un miliard de euro și avem disponibilitatea din partea celor două bănci. Deci 250 de tramvaie plus cele 100 pe care le-am adus deja și toată rețeaua modernizată o să fie un pas mare înainte pentru transportul public.”
Întrebat în cât timp vor fi realizate aceste investiții, primarul Capitalei a spus că plănuiește să finalizeze lucrările pe parcursul acestui mandat.
”Pentru liniile de tramvai mai repede, unele se vor termina cam în vara viitoare iar cele mai lungi, cum este cea care trece pe strada Călărași și ajunge în bulevardul Basarabiei, cam peste două veri. În vara lui 2026, toate liniile de tramvai din București vor fi modernizate. Pentru achiziția tramvaielor și venirea lor aș zică că trei ani din momentul acesta.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Banca Națională a României a...
Datoria mondială a atins un...
La începutul anului, acest indice era cotat la 6,21%,...
Decizia a fost luată "din...
La finalul acestui an, Glovo prezintă o analiză a...
Proiectul este detaliat într-un...
Inițiativa vine pe fondul...
Această inițiativă poate consolida poziția celor două...
Potrivit unei analize de...
O etapă strategică în strategia de investiții a...
Moneda euro a înregistrat o scădere semnificativă față...
Este ceva nemaivăzut de la...
Decizia vine după ce, luni, SUA...
Gigantul tehnologic Google a...
Decizia vine pe fondul unei scăderi considerabile a...
Grupaj de ştiri.
Registrul Comerţului...
Statele Unite lansează o nouă ofensivă împotriva...
Implicarea indigenilor în...
Este un proiect de hotărâre...
Banca Națională a României a...