Preluarea metroului de către Primăria Capitalei. Nicuşor Dan: Așa cum suntem în momentul acesta, este imposibil
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Foto: Facebook Nicusor Dan
Foto: Facebook Nicusor Dan
EXCLUSIV
Invitatul din această zi a emisiunii ”Ce se întâmplă?” de pe DCNews este Nicușor Dan, primarul Capitalei, proaspăt reales în această funcție. El a vorbit despre diverse subiecte iar unul dintre cele care vizează cea mai mare parte dintre bucureșteni este acela al investițiilor în transportul public.

Invitatul de joi al lui Răzvan Dumitrescu a afirmat faptul că dezvoltarea rețelei de metrou este un plan măreț pentru Capitală dar că ar presupune niște investiții, care, dacă ar fi făcute din banii primăriei, ar fi un efort prea mare. El a înclinat mai mult spre dezvoltarea infrastructurii și parcului de tramvaie, unde a început deja demersuri privind finanțarea.

În ceea ce privește metroul, afirmă Nicușor Dan:

”Este vorba despre bani, mi-ar plăcea să avem metrou la Primăria Capitalei doar că sunt niște costuri. Este costul de subvenție care este între 1 miliard și 1,5 miliarde de lei. Apoi este costul de mentenanță, la un moment dat toată această infrastructură trebuie reparată sau consolidată. Costurile pe noile garnituri de tren, o linie de metrou costă cam un miliard de euro iar noi suntem în situația în care toți banii noștri sunt un pic peste un miliard de euro iar după toate cheltuielile cu salarii, teatre, spitale, întrețineri, străzi și așa mai departe, rămânem cu 100 milioane de euro pentru investiții. Deci așa cum suntem în momentul acesta este imposibil”.

Bucureștiul are o rețea vastă de linii de tramvai, un beneficiu în lupta cu supraaglomerarea traficului dar și în cea cu poluarea. În această privință, Nicușor Dan spune că ar putea reface integral infrastructura șinelor atât de învechită astăzi foarte curând și mai mult de atât, promite sute de noi tramvaie în următorii ani.

”Avem parte de o oportunitate, este vorba despre faptul că acum se deschid apelurile pentru fondurile europene 2021-2027. Avem deja studiu de oportunitate pentru 250 de tramvaie care costă foarte mult, circa 800 milioane euro iar cu tot cu liniile de tramvai costa între 1,2 miliarde și 1,3 miliarde de euro. Fondurile europene sunt relativ mici pentru că București-Ilfov este o regiune bogată în UE și astea sunt regulile. Am vorbit cu BEI (Banca Europeană de Investiții) și preliminar cu Banca Mondială și pentru liniile de tramvai și tramvaie trebuie să ne împrumutăm cam cu un miliard de euro și avem disponibilitatea din partea celor două bănci. Deci 250 de tramvaie plus cele 100 pe care le-am adus deja și toată rețeaua modernizată o să fie un pas mare înainte pentru transportul public.”

Întrebat în cât timp vor fi realizate aceste investiții, primarul Capitalei a spus că plănuiește să finalizeze lucrările pe parcursul acestui mandat.

”Pentru liniile de tramvai mai repede, unele se vor termina cam în vara viitoare iar cele mai lungi, cum este cea care trece pe strada Călărași și ajunge în bulevardul Basarabiei, cam peste două veri. În vara lui 2026, toate liniile de tramvai din București vor fi modernizate. Pentru achiziția tramvaielor și venirea lor aș zică că trei ani din momentul acesta.

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

tineri - cladire de birouri. Foto: Pexels.com
Jerome Powell, șeful Fed / Foto: Federal Reserve / Flickr
Fondul Monetar Internațional / Foto: Banca Mondială / Flickr
Bursa de la București
Tehnologie avansată
Ședință de Guvern
Avion
Pager / sursa foto: Flickr.com

Nicuşor Dan vânează ţânţarii din Cişmigiu cu drona

Primarul general al Capitalei a făcut un anunţ despre o...

Elon Musk
Contor electric / Foto: Arhivă

Avertisment privind prețul energiei electrice după plafonare

Dumitru Chisăliță, președintele Asociației Energia...

Profesorul Mircea Coșea
București / Foto: Freepik
Volodimir Zelenski și Jens Stoltenberg / Foto: NATO / Flickr
Explozia unul pager într-un magazin alimentar
La benzinărie
Google / sursa foto: Freepik.com
Telefon Huawei Mate XT Trifold
Date oficiale / FOTO: Frames
O nouă mare provocare

Fond de 30 de miliarde dolari pentru inteligența artificială

Fond destinat investițiilor în dezvoltarea centrelor de...

O femeie se uita la un produs în timpul cumpărăturilor
Energie verde / Foto: Freepik
Damen Shipyars

Damen Shipyards Mangalia a reușit să încheie două contracte

Damen Shipyards Mangalia (DSMa), aflată în procedura de...

Start-up

Germania promite miliarde de euro pentru start-up-uri

Companiile tinere au nevoie de „opțiuni de finanțare mai...

Documente în Parlament

Programele IMM PLUS și Noua Casă au bugete majorate

Guvernul României a emis o ordonanță de urgență, ce...

Inflație

România, cea mai mare rată a inflației și în august

Rata anuală a inflaţiei în Uniunea Europeană a scăzut în...

Printre rândurile de viță de vie / FOTO: Freepik

În China, vinul este o afacere dominată de femei

China i-a luat prin surprindere pe specialiști cu...

Turcia

Gaz lichefiat: De ce Turcia semnează contract după contract

Este deja al treilea astfel de contract semnat pe o...


pixel