Preşedintele CCIR: "România are nevoie să stabilească noi contacte de business cu Japonia"
Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
O misiune economică în Japonia
O misiune economică în Japonia
Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR) derulează în perioada 10-17 noiembrie 2019 o misiune economică în Japonia, obiectivul acestei acţiuni fiind facilitarea accesului pe piaţa din Japonia a companiilor româneşti şi intensificarea comerţului.

Conform unui comunicat remis, marţi, Agerpres, misiunea vizează întrevederi în Osaka şi Tokio cu reprezentanţi ai Camerei de Comerţ a Japoniei, ai JETRO, organizaţia pentru comerţ exterior din Japonia, precum şi ai Centrului de dezvoltare al afacerilor şi Centrului de cooperare industrială Uniunea Europeană - Japonia.

Moody's confirmă: Economia lumii se duce la vale. Decizia Agenției

Prima zi a misiunii economice a fost dedicată întâlnirilor cu Asociaţia Japan Romania Business, eveniment care a avut loc la sediul Ambasadei României în Japonia, precum şi cu preşedintele Tokyo/Japan Chamber of Commerce, Akio Mimura. Principalele sectoare economice vizate de delegaţia CCIR pentru a fi promovate pe piaţa niponă sunt: energetic, transporturi speciale şi infrastructură. Astfel, companiile care fac parte din misiune economică pot stabili contacte de business cu potenţiali parteneri de afaceri din Japonia, care îşi desfăşoară activitatea în acest domeniu.

'În mod evident, România are nevoie să stabilească noi contacte de business cu Japonia, această ţară fiind a treia economie din lume cu un Produs Intern Brut de 4.872 miliarde de dolari. Totodată, Japonia este membră a statelor G20, iar unul dintre obiectivele principale ale Camerei de Comerţ şi Industrie a României este de a dezvolta relaţiile comerciale şi cu alte state în afară de cele care aparţin Uniunii Europene. Nu trebuie să uităm şi faptul că acordul comercial dintre Japonia şi Uniunea Europeană va intra efectiv în vigoare în primăvara anului viitor, ceea ce va însemna o piaţă de 127 de milioane de consumatori, atât cât reprezintă piaţa niponă astăzi. Mediul de afaceri din România trebuie să fie pregătit pentru a putea profita de toate oportunităţile care vor apărea', a declarat preşedintele CCIR, Mihai Daraban.

Conform informaţiilor oferite de ONRC, la nivelul lunii septembrie 2019, Japonia se regăseşte pe locul 23 în clasamentul top 50 pe ţări de rezidenţă a investitorilor cu participare străină la capitalul social. În 2018, valoarea schimburilor comerciale bilaterale România - Japonia a fost aproape 600 de milioane de euro, iar până în luna iulie 2019 s-a înregistrat o valoare de 340,29 milioane de euro. Numărul total al companiilor cu capital japonez în România, la nivelul lunii septembrie 2019, era de 378, cu un total al capitalului social subscris japonez de 239,06 milioane euro, se menţionează în comunicat. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Prețul unui metal folosit pentru computere a explodat

Este vorba despre indiu, cel mai moale metal, care nu...

Apple dezvăluie o nouă gamă de iPad, mai eficientă

După un an și jumătate fără niciun anunț pe iPad-uri,...

Drone militare: Marocul decolează cu o compania israeliană

Compania israeliană BlueBird Aero Systems, care...

OpenAI va detecta imaginile create cu AI generativă

Concret, este vorba despre un instrument nou al celor de...

Care sunt autovehiculele pentru care nu se datorează impozit

În anumite situații legea prevede că nu proprietarii...

Motorina continuă să fie mult mai ieftină decât benzina

Până acum câțiva ani, motorina era mai ieftină decât...

De ce americanii vor să interzică TikTok

TikTok și proprietarul rețelei de socializare,...


pixel