Săptămână complicată la Bursa de la București, cu suișuri și coborâșuri
Performanțele variate ale...
Pandemia obligă oficialii americani să mai înăsprească odată restricţiile cu privire la luatul mesei în oraş, iar acest lucru afectează preţurile la brânză şi alte produse lactate în SUA. Unele preţuri angro la brânza cheddar au scăzut cu peste 40% în cursul acestei luni. Datele furnizate de Chicago Mercantile Exchange arată că preţurile la brânza la bucată au scăzut cu 13% în acest an până la aproximativ 1,66 dolari pentru o livră. De asemenea, în cazul brânzei la butoi, care în mod obişnuit este utilizată pentru a produce brânză procesată, preţurile au scăzut cu 18%.
"Cea de a doua izolare va avea un impact negativ asupra preţurilor lactatelor pentru că cererea pentru servicii alimentare a fost decimată, cel puţin parţial. În următoarele săptămâni, piaţa va începe să se prăbuşească pentru că nu există apetit pentru achiziţii, din partea utilizatorilor finali, la acest moment", a apreciat Paul Barre, analist la Marex Solutions în Londra.
Putin laudă vaccinul Sputnik V dar nu se va injecta. Explicațiile Kremlinului
La rândul său, firma de cercetare HighGround Dairy susţine că, până la finele lunii martie anul viitor, preţul la brânza la butoi ar putea coborî până la 1,41 dolari pentru o livră, iar cotaţiile futures la brânza la bucată, care în prezent sunt deasupra pragului de doi dolari pentru o livră, ar putea coborî până la 1,49 dolari pentru o livră.
Carantina de la începutul anului a redus cererea de lactate din partea restaurantelor, şcolilor şi a altor furnizori de servicii alimentare, însă scăderea vânzărilor de brânză, unt şi lapte angro a fost compensată de un apetit crescut din partea magazinelor de tip băcănie, pe măsură ce consumatorii s-au reorientat spre luatul mesei acasă.
Noile măsuri de izolare riscă să afecteze preţurile în contextul unei crize care ar urma să se agraveze pe măsură ce mai multe restaurante şi şcoli îşi închid porţile şi hrănesc mai puţini oameni. Pe de altă parte, restaurantele de tip fast-food şi take-out ar putea ajuta la reducerea impactului pentru producătorii de lactate.
"Brânza de tip American-style şi cea de tip mozzarella sunt cele care sunt utilizate la hamburgeri, sandwich-uri şi pizza iar cererea pentru aceste tipuri a fost peste aşteptări. Atât timp cât liniile de acces drive-thru rămân deschise, aceasta va fi o veste bună pentru cererea de brânză", este de părere Mary Ledman, analist la RaboBank în Chicago.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanțele variate ale...
Într-o notă adresată recent...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Înainte de a se lansa în forță...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...