Prețurile la iPhone și iPad: Apple și Amazon, chemate în judecată
Autor: Simona Haiduc
Data actualizării:
Data publicării:
Un judecător a respins ofertele Apple și Amazon
Un judecător a respins ofertele Apple și Amazon
Apple și Amazon.com se confruntă cu un proces antitrust întentat de consumatori, care acuză cele două companii că bat palma pentru a umfla artificial prețul la iPhone-urilor și iPad-urilor vândute pe platforma Amazon. 

Judecătorul federal John Coughenour a decis să respingă ofertele Apple și Amazon prin care cei doi giganți ai tehnologiei mondiale solicitau să fie refuzate o potențială acțiune colectivă pe diverse temeiuri legale.

Coughenour a arătat că „validitatea” pieței vizate, o chestiune centrală în litigiile antitrust, reprezintă o probleme ce trebuie tranșată de un juriu.

Acțiunea în justiție, intentată în noiembrie anul trecut, face parte din numeroase demersuri private și guvernamentale ce contestă practicile promovate de Amazon în privința prețurilor online. Decizia judecătorului Coughnour înseamnă că procesul merge mai departe, cu strângerea de probe și alte proceduri preliminare.

Avocații angajați de Apple și Amazon, precum și reprezentanții companiei, au refuzat, deocamdată orice comentarii. În schimb, Steve Berman, unul dintre avocații reclamanților, a calificat hotărârea instanței drept „o victorie majoră pentru consumatorii de telefoane și iPad-uri de la Apple”.

Reclamanții sunt rezidenți din SUA care au cumpărat prin platformele Amazon iPhone-uri și iPad-uri noi începând cu ianuarie 2019. Ei susțin că acordul convenit între Apple și Amazon, intrat în vigoare în acel an, a încălcat prevederile antitrust.

În 2018, conform procesului, existau aproximativ 600 de furnizori Apple pe Amazon. Apple a fost de acord să acorde Amazon o reducere la produsele sale dacă Amazon reduce numărul de furnizori autoritați de produse Apple pe piața sa. Explicând cererea sa, Apple a afirmat că acordul cu Amazon a limitat, într-adevăr, numărul acestor furnizor, dar scopul a fost acela de a minimiza riscul ca în proprietatea cumpărătorilor să ajungă produse contrafăcute achiziționate de pe platforma de comerț electronic. 

În fața instanței,  avocații Apple au definit acordul drept unul „obișnuit” și au amintit că, potrivit Curții Supreme a SUA, astfel de tranzacții sunt pro-competitive și legale”.

Apple a raportat venituri în al doilea trimestru de 94,8 miliarde de dolari, în timp ce Amazon a raportat 127,4 miliarde de dolari în ultimul său raport trimestrial de venituri.

Citește și Bill Gates: Inteligența artificială va îngropa curând Google și Amazon

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Vânzarea terenurilor extravilane. Se schimbă regulile

A fost depusă la Senat o propunere legislativă pentru...

Şomajul rămâne la un nivel îngrijorător în Franţa

Veştile nu sunt bune pentru cea de-a doua mare economie...

Date de ultimă oră privind cifra de afaceri din industrie

Informațiile vin de la Institutul Național de Statistică. 

Orezul va deveni mai scump, pe fondul fenomenelor meteo

Diferite probleme care țin, în mare parte, de fenomene...

Naf Naf a primit trei oferte de preluare

Trei oferte de preluare sunt pe masă pentru...

Firme care-i ajută pe angajați să demisioneze

Pentru câteva sute de euro, firmele informează...

Lucrările la magistrala de metrou M6 avansează - Video

Lucrările la Magistrala 6 de metrou, care va face...


pixel