Primul PORTAVION japonez de la sfârșitul WW2 intră în funcțiune. Americanii vin cu avioanele invizibile

Autor: Ciprian Dumitrache
Data publicării:
Japonia revine în rândul țărilor care pot deplasa aeronave la bordul unor portavioane. Pentru a face acest lucru, a fost nevoie de transformarea navelor maritime Izumo , de transport elicoptere, care vor putea îmbarca avioanele stealth F-35B, cu decolare scurtă și aterizare verticală (STOVL).

Testele primului portavion japonez de la al doilea război mondial încoace deschide o nouă eră pentru Forțele Maritime ale Japoniei, care de multă vreme avea ambiții de a-și adapta cele două purtătoare de elicoptere din clasa Izumo de 24.000 de tone pentru operațiuni care să permită decolarea avioanelor.

Ministerul japonez al Apărării a anunțat că avioanele de vânătoare F-35B ale Pușcașilor marini a SUA au urcat pentru prima dată pe Izumo. Ministerul Apărării al Japoniei confirmase anterior că F-35B-urile  vor participa la bordul portavionului Izumo, între 3 și 7 octombrie, pentru o seria de acțiuni în Pacific.

Acestea vor evalua cum se comportă nava Izumo ca parte a tranziției sale de la un purtător de elicoptere la un adevărat portavion, capabil să susțină și să opereze tipurile de decolare scurtă și aterizare verticală (STOVL).

Avioanele implicate poartă marcajele escadrilei de atac de luptă 242, „Liliecii”, care și-au început tranziția la tipul stației aeriene Marine Corps Iwakuni , prefectura Yamaguchi, în octombrie 2020 și au declarat capacitatea operațională inițială (COI) pe noul tip luna trecută.

Pe termen lung, nava de război va avea nevoie de modificări mai radicale ale punții de zbor, care în prezent se diminuează spre capăt, rezultând o formă trapezoidală care reduce suprafața în care decolează aeronavele.

NUMERE VERZI de înmatriculare pentru mașinile electrice: ”Un fel de paşaport verde”

Așa cum ne-am așteptat, videoclipurile inițiale ale operațiunilor F-35B pe Izumo par să arate avioanele care efectuează decolări foarte scurte pentru a rezolva acest lucru. Odată complet reconfigurată, nava de război va avea o punte de zbor în formă de pătrat, similară cu cele de pe navele de asalt amfibie ale Marinei SUA.

Lucrările de adaptare a Izumo sunt programate să fie finalizate în 2026.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Pexels.com

Tot mai multe firme pun lacătul pe uşă

Numărul firmelor radiate a crescut în primele 11 luni...

Biroul unui judecător / Foto: Freepik
Documente ANAF. Foto: Freepik.com
Foto: Reuters
Euro

Cum îți poți crește veniturile fără să muncești mai mult

Ideea de a câștiga mai mult fără să muncești mai mult...

Mină de cărbune / sursa foto: Freepik.com
Kim Jong Un / FOTO: KCNA
maioreanu
Jeffrey Epstein / Fotografie publicată de DoJ

Tendinţe în turism 2026. Unde vor călători românii

Anul 2025 a confirmat o orientare a românilor  către...

Sticlă de plastic / sursa foto: Freepik.com
Pensionari în parc / Foto: Freepik
Calcule. Foto: Freepik.com
Bucuresti / Foto: Oana Pavelescu

Analiză ING: Perspectivele economiei României în 2026

ING: Perspectivele economiei României se îmbunătățesc,...

Jeffrey Epstein în anii 70 când era profesor de matematică
Grecia, Santorii / FOTO: Unsplash

Grecia mizează pe 55 de milioane de turişti până în 2040

Banca Centrală a Greciei se aşteaptă ca numărul...

Masa de Crăciun. Foto: Freepik.com

Cât îi costă pe români masa tradiţională de Crăciun

Costul total al Crăciunului în 2025 poate atinge uşor...

TAROM

Costin Iordache se retrage de la conducerea TAROM

Directorul general al companiei TAROM, Costin Iordache,...

Wall Street. Foto: Freepik.com
Bani / Foto: Freepik
Centrală pe cărbune / sursa foto: Freepik.com
Foto: Facebook Apele Romane
Șantierul liniei de metrou M6 / Foto: Oana Pavelescu

pixel