UE dă undă verde politicii care limitează vânzarea de camioane cu emisii de carbon

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
TIR electric / sursa foto: Freepik.com
TIR electric / sursa foto: Freepik.com
Țările europene au convenit asupra aprobării unei legi care impune ca majoritatea vehiculelor grele noi vândute în UE începând cu 2040 să nu mai emită emisii.

Legea va impune o reducere cu 90% a emisiilor de CO2 ale vehiculelor grele noi până în 2040. Aceasta înseamnă că producătorii vor trebui să vândă o mare parte din camioanele complet lipsite de emisii de CO2 - inclusiv vehicule electrice și cele care funcționează pe bază de combustibil pe bază de hidrogen.

Majoritatea camioanelor de pe drumurile europene funcționează în prezent cu motorină, care produce emisii de gaze cu efect de seră. Vehiculele de mare tonaj produc un sfert din emisiile din transportul rutier european.

De asemenea, producătorii de camioane vor trebui să reducă emisiile de CO2 emise de noile vehicule cu 45% până în 2030 - înlocuind obiectivul existent care impunea între 30% și 65% până în 2035.

Începând cu 2030, 90% din autobuzele urbane noi vândute în UE vor trebui să aibă emisii zero, urmând să ajungă la 100% în 2035.

Grupul european ACEA a descris politica UE ca fiind cea mai ambițioasă din lume și a declarat că obiectivele vor fi atinse numai dacă guvernele le vor însoți cu o dezvoltare rapidă a 50 000 de puncte de încărcare electrică publice pentru camioane până în 2030.

Politica UE privind emisiile de CO2 ale camioanelor a fost aprobată de țările UE și de Parlamentul European, ceea ce înseamnă că poate deveni lege.

Cu toate acestea, Germania și deputații de centru-dreapta din UE doreau ca politica să permită vânzarea mai multor camioane cu motoare cu combustie internă după 2040, dacă acestea funcționează cu carburanți neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2.

La votul de luni, doar Italia, Polonia și Slovacia s-au opus legii, în timp ce Republica Cehă s-a abținut, a declarat pentru Reuters un oficial UE.

Pentru a obține sprijinul Germaniei, țările UE au adăugat luna trecută un preambul la lege, în care se preciza că executivul european va lua în considerare elaborarea unor norme în viitor pentru a lua în considerare, în vederea atingerii obiectivelor, camioanele care funcționează cu carburanți cu emisii neutre de CO2.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Banca Naționala a României
Muncitori pe șantier / Foto: Unsplash
Nuclearelectrica / Foto: Arhivă
Foto: Reuters
Freepik.com
Fermier / Foto: Freepik

Cum vor fi afectați fermierii români de noile reguli UE

Comisia de Agricultură a Parlamentului European a...

Alexandru Nazare / Foto: gov.ro
Curtea de Conturi Europeana
ECOFIN / Foto: Comisia Europeană
Oameni traversează strada

România, la un pas de sancțiuni dure de la Bruxelles

România riscă să intre din nou în vizorul Comisiei...

Strangere de mana. Foto: Pexels.com
Întâlnirea dintre Donald Trump și Vladimir Putin în Alaska
OMV Petrom
Freepik.com

Leul recuperează teren în faţa euro şi a dolarului

Curs valutar BNR, 12 septembrie 2025.

Ilie Bolojan / Foto: gov.ro
Impozite și taxe / Foto: Freepik
ANAF. Freepik.com
BVB
foto: pexels.com
factura. Freepik.com
Dolari. Freepik.com

Dolarul își revine uşor, dar rămâne sub presiune

Fed, în prim-plan: investitorii pariază pe reducerea...

Freepik.com
Gazprom
Calcularea pensiei se face în funcție de mai multe elemente
Camp petrolier / Foto: Freepik
Banca Națională a României

pixel