Propulsie nucleară pentru drumul spre Marte. Racheta pregătită de NASA

Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
Până în 2035, NASA vrea să trimită oameni pe Marte. Dar cucerirea planetei roșii, aflată la circa 225 de milioane de kilometri depărtare, va necesita o altă abordare.

În eforturile lor de a reduce durata călătoriei spațiale, compania Ultra Safe Nuclear Technologies (USNC-Tech) a propus un motor de propulsie termică nucleară (NTP) care ar putea duce oamenii de pe Pământ pe Marte de trei ori mai repede, chiar și în trei luni. În prezent, cea mai scurtă călătorie posibilă pentru o navă spațială fără pilot este de șapte luni, dar o misiune cu echipaj este preconizat să dureze cel peste nouă luni, precizează CNN.

Ideea datează din anii 1940, dar soluția abia acum se profilează a fi una fiabilă, reprezentanții companiei arătând că rachetele cu energie nucleară sunt mai puternice și două ori mai eficiente decât motoarele utilizate în prezent.

Mai repede și mai departe

În prezent o călătorie dus-întors pe Marte ar dura cel puțin trei ani, spune Jeff Sheehy, inginer șef al NASA. Agenția dorește o călătorie cât mai scurtă spre Marte. Acest lucru ar reduce expunerea echipajului la radiațiile din spațiu, care pot provoca probleme de sănătate, inclusiv risc crescut de cancer pe viață, efecte asupra sistemului nervos central sau boli degenerative.

Citește și: Bitcoin nuclear. Europa de Est devine paradisul criptomonedelor

De asemenea, propulsia nucleară ar reduce riscul general al misiunii. „Cu cât stai mai mult acolo, cu atât mai mult timp există pentru ca lucrurile să meargă prost”, adaugă el.

Sistem NTP folosește un reactor nuclear, bazat pe utilizarea uraniului. Rachetele NTP sunt de două ori mai puternice, aceasta însemnând că o călătorie dus-întors ar dura mai puțin de doi ani.

Principala provocare este găsirea unui combustibil de uraniu care să reziste la temperaturi de până la 2.500 grade Celsius. Compania USNC-Tech susține că a găsit soluția și a prezentat-o la NASA. 

Opțiunea nucleară este sigură?

Radiațiile emise de reactorul nuclear din interiorul navei spațiale vor fi atenuate de designul rachetei, explică reprezentanții companiei USNC-Tech. Combustibilul lichid, depozitat între motor și echipaj, blochează radiațiile.

Pentru a proteja oamenii de pe pământ, naveta spațială nucleară nu va fi lansată direct de pe Pământ. O rachetă clasică ar plasa-o pe orbită și abia atunci va fi declanșat reactorul său nuclear. Odată ajuns pe orbită, ar putea face puțin rău, deoarece exploziile și radiația termică nu se pot deplasa prin vid. 

Explorarea spațiului îndepărtat

Deși obiectivul actual al companiei USNC-Tech pentru o călătorie dus este de 5-9 luni, tehnologia cu energie nucleară are potențialul de a reduce călătoriile de pe Pământ către Marte la doar 90 de zile.

USNC-Techr avertizează că ar putea trece cel puțin două decenii înainte ca acestea să fie utilizate pe scară largă. Sunt necesare numeroase teste înainte ca un echipaj să fie trimis pe Marte într-o rachetă NTP. „Nimeni nu a mai zburat vreodată cu propulsie nucleară”, spun reprezentanții companiei. "Va fi nevoie de multe zboruri de încercare ... înainte ca să vindem bilete."

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Freepik.com
Cseke Attila
Foto arhiva: Reuters
Flacără la aragaz / Foto: Freepik

Producţia de gaze a României scade, importurile explodează

Producția internă de gaze naturale a scăzut, iar...

ANAF / Foto: DCBusiness

Un nou trend ANAF: decizii de impunere cu sume estimate

Contribuabilii, în multe cazuri, întârzie cu depunerea...

Cladire de birouri. Foto: Pexels.com
Parcare. Foto: Freepik.com
Metrou Unirii 2

Guvernul a aprobat bugetul Metrorex. Care sunt cifrele

În şedinţa de joi, 16 octombrie, a Executivului, a fost...

Ghișeu / Foto: Freepik

Top experiențe de toamnă în Delta Dunării și pe litoral

Toamna aduce o atmosferă calmă atât în Delta Dunării,...

Calcule și socoteli

ANAF: procedura de anulare TVA trece exclusiv online

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a...

Finantare. Sursa: Freepik.com
Grecia. Foto: Freepik.com
ASF trebuie să mai lucreze pe text
Fabrică de îmbuteliere a apei / Foto: Freepik

Guvernul scumpește apa minerală „la izvor”: cât va costa

Executivul dezbate în ședința de miercuri, 16 octombrie,...

Șofer de TIR / Foto: Freepik

CCR are o veste proastă pentru șoferi

Curtea Constituțională a României (CCR) a respins...

Jurnaliștii părăsesc Pentagonul / Foto: Captură video

O ruptură istorică între Pentagon și presă

Peste 30 de jurnaliști de apărare și corespondenți...

Livrator de mâncare / Foto: Freepik
Salariu / Foto: pexels.com
Economii. Sursa: Freepik.com
Declaratia Fiscala Unica. Foto: AI Freepik.com
Intrarea în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Daniel Dăianu / Foto: ALEX MICSIK / AGERPRES FOTO

Afaceri cu ”aromă” de profit. O nouă nișă de lux în România

Industria aromatizării spațiilor – o nișă puțin...

Sef. Sursa: Freepik.com
Foto: AI Freepik.com

Rusia, în situaţia de a importa benzină

Se îngroaşă gluma pentru Rusia, după atacurile Ucrainei...

Fermier face curat într-o cocină / Foto: Freepik

pixel