Rafturi Românești: ANPC vrea o etichetare clară pentru produsele autohtone

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
O femeie la cumpărături / Foto: Freepik
O femeie la cumpărături / Foto: Freepik
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) susţine activ crearea "Rafturilor Româneşti" în marile reţele comerciale, dedicate exclusiv produselor de origine românească verificată, ceea ce ar ajuta nu doar la o alegere conştientă a consumatorului, ci şi la dezvoltarea unui mecanism de descurajare a fraudei de origine.

"Am avut plăcerea să particip la conferinţa "Investiţii în agricultură - strategie pentru viitor", un eveniment important dedicat viitorului agriculturii româneşti. Am subliniat faptul ca înţelegem pe deplin aşteptările consumatorilor români, care aleg cu încredere produsul autohton, nu doar din patriotism economic, ci şi din convingerea că aleg calitate, prospeţime şi sustenabilitate. Din păcate, frauda de origine rămâne un fenomen prezent în întreaga Europă, iar România nu este ocolită. În mod special în categoria produselor alimentare, cu preponderenta la carnea de porc - unde oferta internă este în continuare limitată - consumatorii întâmpină dificultăţi reale în a identifica cu uşurinţă produsele româneşti la raft", a scris joi directorul general al ANPC, Paul Anghel, pe pagina sa de Facebook.

Acesta a transmis că, în context, ANPC acţionează pe mai multe planuri. Astfel, prin controale tematice, sunt verificate trasabilitatea produselor, conformitatea etichetării şi respectarea legislaţiei europene privind informarea corectă a consumatorului şi sunt sprijinite măsuri concrete de orientare şi informare a consumatorului.

"Una dintre soluţiile pe care le susţinem activ este crearea aşa-numitelor "Rafturi Româneşti" în marile reţele comerciale. Vorbim despre spaţii clar semnalizate, dedicate exclusiv produselor de origine românească verificată - cu etichete distinctive, eventual coduri QR de trasabilitate şi elemente vizuale uşor de recunoscut. Aceste rafturi nu doar că facilitează alegerea conştientă a consumatorului, dar creează şi un mecanism de descurajare a fraudei de origine - fiindcă un produs care nu îşi poate dovedi provenienţa nu poate fi expus acolo", a mai scris Anghel pe pagina de socializare.

Astfel de iniţiative funcţionează deja în alte state europene: în Polonia - cu marca "Produkt Polski", în Italia - prin reţeaua "Campagna Amica", sau în Franţa -"Coin des producteurs locaux" cu zonele dedicate producătorilor locali, a precizat directorul general al ANPC în postarea sa.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Oameni pe stradă
Ispectori ai ANAF și Vamei
Nave petroliere / Foto: Freepik
Oameni de afaceri / Foto: Freepik
Mină de suprafață / Foto: Pexels
Foto: Mihai Ciobanu
Adrian Negrescu
Petroliști venezueleni / Foto: PDVSA
Donald Trump
Servere / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com
Foto: Oana Pavelescu
Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Dosare ANAF. Freepik.com
Elon Musk / Foto: Gage Skidmore / Flickr
Benzinărie Lukoil

Un jucător saudit intră în cursa pentru activele Lukoil

Compania saudită Midad Energy a devenit unul dintre...

Inspector antifraudă, ANAF
Vânzare online / Foto: Freepik
Kaufland. Foto: Mihai Ciobanu

Programul magazinelor Kaufland de Crăciun și de Revelion

Kaufland România anunță programul de funcționare al...

Investiții / Foto: Freepik
TVA / Foto: DCBusiness
Documente
Volodimir Zelenski și Donald Trump / Foto: Reuters / Kevin Lamarque
Delegațiile din Ucraina și SUA
REMAT
Uzină Ford / Foto: Flickr

Ford pune frână producţiei de vehicule electrice

Ford reduce drastic gama de vehicule electrice.


pixel