Rafturi Românești: ANPC vrea o etichetare clară pentru produsele autohtone

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
O femeie la cumpărături / Foto: Freepik
O femeie la cumpărături / Foto: Freepik
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) susţine activ crearea "Rafturilor Româneşti" în marile reţele comerciale, dedicate exclusiv produselor de origine românească verificată, ceea ce ar ajuta nu doar la o alegere conştientă a consumatorului, ci şi la dezvoltarea unui mecanism de descurajare a fraudei de origine.

"Am avut plăcerea să particip la conferinţa "Investiţii în agricultură - strategie pentru viitor", un eveniment important dedicat viitorului agriculturii româneşti. Am subliniat faptul ca înţelegem pe deplin aşteptările consumatorilor români, care aleg cu încredere produsul autohton, nu doar din patriotism economic, ci şi din convingerea că aleg calitate, prospeţime şi sustenabilitate. Din păcate, frauda de origine rămâne un fenomen prezent în întreaga Europă, iar România nu este ocolită. În mod special în categoria produselor alimentare, cu preponderenta la carnea de porc - unde oferta internă este în continuare limitată - consumatorii întâmpină dificultăţi reale în a identifica cu uşurinţă produsele româneşti la raft", a scris joi directorul general al ANPC, Paul Anghel, pe pagina sa de Facebook.

Acesta a transmis că, în context, ANPC acţionează pe mai multe planuri. Astfel, prin controale tematice, sunt verificate trasabilitatea produselor, conformitatea etichetării şi respectarea legislaţiei europene privind informarea corectă a consumatorului şi sunt sprijinite măsuri concrete de orientare şi informare a consumatorului.

"Una dintre soluţiile pe care le susţinem activ este crearea aşa-numitelor "Rafturi Româneşti" în marile reţele comerciale. Vorbim despre spaţii clar semnalizate, dedicate exclusiv produselor de origine românească verificată - cu etichete distinctive, eventual coduri QR de trasabilitate şi elemente vizuale uşor de recunoscut. Aceste rafturi nu doar că facilitează alegerea conştientă a consumatorului, dar creează şi un mecanism de descurajare a fraudei de origine - fiindcă un produs care nu îşi poate dovedi provenienţa nu poate fi expus acolo", a mai scris Anghel pe pagina de socializare.

Astfel de iniţiative funcţionează deja în alte state europene: în Polonia - cu marca "Produkt Polski", în Italia - prin reţeaua "Campagna Amica", sau în Franţa -"Coin des producteurs locaux" cu zonele dedicate producătorilor locali, a precizat directorul general al ANPC în postarea sa.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

freepik.com
ANAF
Tezaur. Freepik.com
freepik.com
Shein / Foto: Dick Thomas Johnson / Flickr

Retailerul Shein, amendă de 1 milion de euro în Italia

Shein, amendată în Italia pentru afirmații ecologice...

Panouri solare. Freepik.com
Freepik.com
Oficiu Poștal / Foto: Poșta Română
Factură energie electrică

Intervenţie de urgenţă pe lacul Bicaz, după inundaţii

Buzoianu: Am cerut Hidroelectrica şi Apele Române,...

Benzinărie / Foto: Freepik
Freepik.com
concediu medical. pexels.com
Alexandru Nazare
Adrian Negrescu / Foto: Agerpres
Imaginile dezastrului din județul Galați / FOTO: gov.ro
Rafinărie atacată cu drone / Foto: Captură video
Declarația unică - Foto ilustrativ
Foto: Freepik.com
BVB

BVB încheie săptămâna în scădere

Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a închis în scădere pe majoritatea indicilor...

ANAF a declanşat operațiunea "Cuibul cu Fantome"

Direcția Generală Antifraudă Fiscală acționează...

Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
Urmările inundațiilor / Foto: Apele Române

pixel