Știrile dimineții. Cele mai importante informații la început de weekend
Grupaj de știri.
76,7% din totalul tranzacțiilor au fost făcute de pe mobil, în creștere de la 69,8% cât s-a înregistrat în 2021, observandu-se ca numărul de comenzi online făcute de pe telefoanele mobile este semnificativ mai mare decât numărul de tranzacții făcute de pe desktop, iar diferența s-a accentuat în 2022 comparativ cu 2021, se mai spune în raportul citat.
De asemenea, traficul magazinelor online românești este generat în proporție de peste 80% de către dispozitivele mobile, în creștere de la 75,5% în 2021. În cazul magazinelor online consacrate consultate de GPeC, traficul generat de telefoanele mobile depășește 85%, mai spune sursa citată.
Și din punct de vedere valoric, mobilul depășește desktop-ul: per total, 68,3% din valoarea tranzacțiilor online în comerțul electronic românesc provine de la tranzacții efectuate de pe telefon și doar 31,7% de pe desktop, chiar dacă valoarea medie a unei tranzacții este mai mică pe mobil decât pe desktop. Procentul este în creștere față de 2021 când 61,7% din valoarea tranzacțiilor e-commerce era generată de pe telefonul mobil.
Pentru prima oară – rata medie de conversie pe mobil a depășit pragul de 2%, ajungand la 2,19% în 2022. Totuși, rata medie de conversie este mai mare pe desktop, atingând 2,71% în 2022.
Cele mai multe tranzacții de pe mobil au loc în intervalul orar 20:00 – 22:00, păstrându-se trendul din 2021, în timp ce pe desktop cele mai multe vânzări se fac între orele 11:00 și 15:00.
“Dat fiind că mulți consumatori cumpără online seara de pe mobil, este recomandat ca magazinele online să găsească soluții pentru a asigura customer support până la ora 22:00 – ar putea ajuta la creșterea ratei de conversie”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.
Prețul, varietatea opțiunilor de livrare și user experience – principalele criterii pentru selectarea unui magazin online în vederea achiziției
Pe parcursul anului 2022, compania de cercetare de piață iSense Solutions a derulat o cercetare cantitativă pe un eșantion de 1.025 de respondenți, utilizatori de internet cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, eșantion reprezentativ la nivel urban.
Principalele criterii în baza cărora consumatorii români aleg magazinele online de la care cumpără sunt (întrebare cu răspuns multiplu):
81% – cel mai bun preț
72% – să existe modalități variate de livrare
69% – ușurința navigării în site / User Experience
68% – timpul de livrare cât mai scurt
66% – ușurința procesului de returnare a produselor
Review-urile, importante în luarea deciziei de cumpărare
Potrivit aceluiași studiu, înainte de a plasa o comandă, 54% din totalul respondenților caută activ review-uri despre magazinul online de pe care urmează să cumpere și spun că nu ar cumpăra deloc dacă nu ar găsi păreri ale altor clienți despre magazin.
În ceea ce privește review-urile, românii caută să vadă (întrebare cu răspuns multiplu):
Dacă produsele au fost la calitatea cerută – 64%
Cât de reale par să fie review-urile – 43%
Răspunsurile magazinului la opiniile negative – 40%
Note cât mai mari pentru magazinul online de la care urmează să cumpere – 33%
De asemenea, consumatorii români spun că au încredere în review-urile:
Publicate de site-uri independente de magazin – 38%
Publicate în Social Media – 37%
Publicate pe magazinul online sub formă de testimoniale – 25%
Trend-uri și recomandări pentru 2023 și viitorul apropiat
GPeC a identificat principalele trend-uri în comerțul online românesc pentru 2023 și viitorul apropiat care ar putea ajuta magazinele online să își crească vânzările:
Diversificarea ofertei
Potrivit oficialilor eMAG, există aprox. 15 milioane de produse unice în oferta magazinelor online din România, în timp ce în Germania sunt peste 100 de milioane. Acest lucru înseamnă că există o mulțime de produse care nu sunt încă disponibile pe piața din România, dar ar putea fi aduse de către magazinele online
Dezvoltarea propriei comunități în jurul brand-ului
E mai important ca oricând ca magazinele să dezvolte programe de loializare a clienților existenți și să se axeze pe a crește gradul de recurență în locul achiziției de trafic nou, precum si increderea in produsele si serviciile oferite de magazinul online. De cele mai multe ori este și economic așa pentru că achiziția unui client nou devine mai scumpă decât întreținerea relației cu clienții existenți, iar magazinele ar trebui să calculeze corect Customer Lifetime Value și să se orienteze pe a-i ține aproape pe clienții care au cumpărat deja de la ele.
Vânzarea în marketplace-uri
Pentru a-și maximiza vânzările este indicat ca, pe lângă propriul website, magazinele online să se orienteze și către vânzarea în marketplace-uri (pot fi mai multe și pot fi atât naționale, cât și internaționale).
Vânzarea cross-border
32% din consumatorii europeni cumpără de la magazine online din afara granițelor țării de origine. Este recomandat pentru magazinele online care vor să scaleze business-ul să înceapă să vândă în afara României fie prin intermediul platformelor de tip marketplace, fie prin localizarea propriului website în alte țări.
Livrarea la lockere
Unii consumatori își doresc conveniență și independență față de programul curierului care livrează door-to-door. Pentru mulți clienți este mai ușor să își ridice coletul de la locker-ul din apropiere, în drum spre casă sau spre birou, la ora la care programul îi permite.
Buy Now, Pay Later
Creditarea online este tot mai cerută de consumatorul final, mai ales în contextul economic pe care îl traversăm. Ratele de conversie cresc în cazul magazinelor online care oferă opțiuni de plată prin credit sau în rate, drept urmare integrarea cu servicii de tip Buy Now, Pay Later sunt importante în acest moment.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...