RCA pentru proprietarii de trotinete electrice. Soluţie pentru cei care nu au permis, dar le închiriază: Au fost prea multe situații la nivel european

Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
O directivă a Uniunii Europene obligă România să impună proprietarilor de trotinete electrice obţinerea unui RCA pentru a putea circula cu ele pe drumurile publice. 

Proprietarii de trotinete electrice din România vor fi nevoiţi să aibă poliţă de asigurare valabilă atunci când circulă cu acestea pe domeniul public, similar poliţelor RCA pentru maşini. 

Schimbarea vine dintr-o directivă europeană pe care Parlamentul României trebuie să o transforme în lege în cel mult un an de zile. Ulterior, Autoritatea de Supraveghere Financiară va trebui să elaboreze normele de aplicare.

Astfel, de la 1 ianuarie 2023, posesorii de trotinete ar trebui să aibă asigurare când circulă. 

"Au fost prea multe situații la nivel european, diverse țări au reclamat diverse situații de accidente în care au fost implicate trotinetele, așa cum s-a văzut și în România, se dorește și reglementarea acestor vehicule", a declarat Valentin Ionescu, director general al departamentului Asigurări din cadrul ASF.

 

RCA-ul, pe permisul de conducere, nu pe vehicul

Titi Aur, specialist în conducere defensivă, spune că în România ar fi mai bine dacă aceste asigurări ar fi făcute pe persoană fizică, nu pe maşină sau trotinetă. 

"RCA-ul ar trebui să fie pe permisul de conducere, pe persoană. Trebuie sancţionat cu bonus malus cel care face accidentul. Şi nu maşina face accidentul. Eu dacă dau maşina împrumut cuiva care face accident, deşi eu sunt un şofer civilizat, maşina mea va 'beneficia' de toate sancţiunile. Prima de asigurare va creşte. Dar eu nu sunt vinovat, altul a făcut accidentul. Iar cel care a făcut abaterea va fi mereu curat în faţa asiguratorilor. Dar când am deschis subiectul ăsta în România acum 10 ani mi-au spus toţi că e o prostie, că se asigură maşina. RCA-ul trebuie să fie pe permis, indiferent dacă noi manevrăm o maşină, o motocicletă sau o trotinetă. La CASCO e altceva, acolo se asigură vehiculul", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS. 

Soluţii pentru cei care nu au permis, dar merg pe trotinete

"Sigur, aici nu se rezolvă problema celor care nu au permis de conducere, dar pot merge pe trotinete electrice. Dar acolo ar trebui acelaşi sistem. Vrei să mergi cu trotineta? Nu ai nevoie de permis, dar ai nevoie de asigurare. Şi o faci pe persoană fizică, pe CNP. Dacă faci o prostie, la a doua asigurare nu mai plăteşti 50 lei, ci 2500 lei, pentru că ai lovit pe cineva, sau ai încălcat reguli de circulaţie. Atunci, ar fi o educare a celor care conduc, indiferent ce. S-ar gândi că dacă fac o prostie, ar plăti mai mult pe asigurare. Din păcate, sistemul actual încurajează prostiile în trafic", a mai spus expertul.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ilie Bolojan, în Parlamentul României / Foto: George Călin / Inquam Photos
ANAF
Energie verde / Foto: Freepik
Ursula van der Leyen și Donald Trump / Foto: Casa Albă

România, în topul celor mai mari prețuri la energie

Prețurile la energie electrică continuă să varieze...

Intrarea în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
OPEC
Caniculă
Camioanele care au fost depistate de Poliția de Frontieră
Trafic oprit pe Podul Prieteniei
Freepik.com
Freepik.com
Donald Trump / Foto: Casa Albă
Pompieri
Grafică: Oana Pavelescu
Bursa de Valori București
Șofer de camion / Foto: Freepik
Andrei Badalov
Sterică Fudulea
Dan Sucu. Foto: Agerpres
Fondul Proprietatea
Titluri de stat Fidelis
Foto: Reuters
Showroom auto / Foto: Freepik
ROBOR
Ilustrație: Oana Pavelescu

pixel