Proprietarii de trotinete electrice din România vor fi nevoiţi să aibă poliţă de asigurare valabilă atunci când circulă cu acestea pe domeniul public, similar poliţelor RCA pentru maşini.
Schimbarea vine dintr-o directivă europeană pe care Parlamentul României trebuie să o transforme în lege în cel mult un an de zile. Ulterior, Autoritatea de Supraveghere Financiară va trebui să elaboreze normele de aplicare.
Astfel, de la 1 ianuarie 2023, posesorii de trotinete ar trebui să aibă asigurare când circulă.
"Au fost prea multe situații la nivel european, diverse țări au reclamat diverse situații de accidente în care au fost implicate trotinetele, așa cum s-a văzut și în România, se dorește și reglementarea acestor vehicule", a declarat Valentin Ionescu, director general al departamentului Asigurări din cadrul ASF.
Titi Aur, specialist în conducere defensivă, spune că în România ar fi mai bine dacă aceste asigurări ar fi făcute pe persoană fizică, nu pe maşină sau trotinetă.
"RCA-ul ar trebui să fie pe permisul de conducere, pe persoană. Trebuie sancţionat cu bonus malus cel care face accidentul. Şi nu maşina face accidentul. Eu dacă dau maşina împrumut cuiva care face accident, deşi eu sunt un şofer civilizat, maşina mea va 'beneficia' de toate sancţiunile. Prima de asigurare va creşte. Dar eu nu sunt vinovat, altul a făcut accidentul. Iar cel care a făcut abaterea va fi mereu curat în faţa asiguratorilor. Dar când am deschis subiectul ăsta în România acum 10 ani mi-au spus toţi că e o prostie, că se asigură maşina. RCA-ul trebuie să fie pe permis, indiferent dacă noi manevrăm o maşină, o motocicletă sau o trotinetă. La CASCO e altceva, acolo se asigură vehiculul", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS.
"Sigur, aici nu se rezolvă problema celor care nu au permis de conducere, dar pot merge pe trotinete electrice. Dar acolo ar trebui acelaşi sistem. Vrei să mergi cu trotineta? Nu ai nevoie de permis, dar ai nevoie de asigurare. Şi o faci pe persoană fizică, pe CNP. Dacă faci o prostie, la a doua asigurare nu mai plăteşti 50 lei, ci 2500 lei, pentru că ai lovit pe cineva, sau ai încălcat reguli de circulaţie. Atunci, ar fi o educare a celor care conduc, indiferent ce. S-ar gândi că dacă fac o prostie, ar plăti mai mult pe asigurare. Din păcate, sistemul actual încurajează prostiile în trafic", a mai spus expertul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Pieţele financiare şi-ar putea...
Ministerul Finanţelor continuă...
România se numără din nou...
Bluesky, platforma socială descentralizată care a...
Bitcoin continuă să surprindă...
Bursa de Valori Bucureşti a închis în creştere şedinţa...
Indicele bancar ROBOR a înregistrat o nouă creştere.
Rusia este principalul...
Banca Naţională a comunicat...
Autoritatea Electorală...
Gabriel Zetea, noul președinte...
Declarațiile președintelui ales...
O analiză a BERD pe această...
BNR a transmis un comunicat în care sunt prezentate...
Pasiune, ritm, culoare - aceasta este Spania, iar...
Această măsură este esențială pentru ca Turcia să poată...
O realitate care ridică semne...
Analistul economic Adrian...
În mod specific, compania este interesată de...
Una dintre cele mai mari și...
Confortul și funcționalitățile...
Este o decizie majoră, care reflectă ambițiile Huawei de a-și construi un...