Renault, oferte pentru divizia din care face parte şi Dacia. Ce se întâmplă cu Uzina din Mioveni

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Compania Renault a primit mai multe propuneri de parteneriat pentru divizia sa din domeniul motoarelor pe combustie.

La începutul acestei luni, Renault a anunţat că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi separate, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include şi operaţiuni din România.

"Grupul a primit deja solicitări de parteneriate" pentru divizia sa din domeniul motoarelor pe combustie, a dezvăluit una din sursele citate de Reuters.

Prin aducerea unor parteneri pentru operaţiunile sale din domeniul motoarelor pe combustie, Renault speră să elibereze fonduri care să fie investite în vehiculele electrice, o tehnologie care a fost promovată iniţial de constructorii japonezi Nissan şi Mitsubishi, dar care acum este dominată de jucătorii care produc numai vehicule electrice, cum este constructorul american Tesla.

Renault intenţionează să păstreze pachetul majoritar de acţiuni la divizia sa de vehicule electrice, care va avea sediul central în Franţa, va regrupa aproximativ 10.000 de angajaţi şi la care ar putea fi derulată o ofertă publică iniţială în a doua jumătate a anului 2023.

În schimb, grupul francez ar urma să rămână doar un acţionar de referinţă, dar nu acţionar majoritar, la divizia sa de motoare pe combustie, care ar urma să regrupeze tot aproximativ 10.000 de angajaţi, susţin sursele citate de Reuters. Potrivit acestora, Renault ar putea să păstreze doar o participaţie de 40% la această divizie.

Oficial, Renault Group a informat că noua entitate, care ar putea să reunească activităţile sale din afara Franţei din domeniul motoarelor şi transmisiilor termice şi hibride, va regrupa: Uzinele Mecanice de la Motores (Spania), Sevilla (Spania), Cacia (Portugalia), Bursa (Turcia), Mioveni (România), Curitiba (Brazilia), CorMecanica (Chile), PFA (Argentina); Inginerie şi R&D: RTS (Spania), RTR (România şi Turcia), RTA (Brazilia) şi funcţiile suport legate de aceste activităţi, potrivit Agerpres.

 

Nissan, unul dintre posibilii parteneri ai Renault



Printre posibilii parteneri pentru divizia de motoare pe combustie, directorul general de la Renault, Luca de Meo, a menţionat Nissan, alte grupuri din industria auto, precum şi investitori pe termen lung.

Luca de Meo urmează să călătorească luna viitoare în Japonia pentru discuta o posibilă participare japoneză la proiectele Renault în domeniul vehiculelor electrice şi motoarelor pe combustie.

Proprietarul Dacia trece în prezent printr-un proces de restructurare majoră destinată restabilirii sănătăţii financiare şi recent a semnat parteneriate care merg dincolo de alianţele sale istorice cu Nissan, Mitsubishi şi Mercedes. De exemplu, recent Renault şi-a vândut 34% din acţiunile diviziei sale din Coreea de Sud către grupul auto chinez Geely Automobile Holdings, care deţine firma Volvo Cars şi este acţionar la Mercedes.

Renault Group se bazează pe complementaritatea celor 5 mărci ale sale - Renault - Dacia - LADA - Alpine şi Mobilize - şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare. Prezent în peste 130 de ţări şi având peste 170 000 de salariaţi, Grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule în 2020.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Râul Corund se scurge în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Impozite și taxe / Foto: Freepik
Bancnote lei / sursa foto: Freepik.com / Vlad Ispas
Adrian Negrescu
Dosare
Sebastian Burduja
Factura. Freepik.com
Criză economică / Foto: Freepik

ASF se pregătește de noi scenarii de criză

ASF actualizează normele privind simularea situațiilor...

Ghișeu
Haine puse pe umerașe
Cărbune
Un agent al temutei ICE escortează o persoană pentru a fi expulzată / Foto: ICE
WhatApp / Foto: Freepik
Incendiu Grecia / Foto: iefimerida.gr / Facebook
Sediul ANRE
La benzinărie / FOTO: Freepik
Turkstream / Foto: botas.gov.tr
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Sebastian Burduja
Foto: Freepik.com
Foto: Mihai Ciobanu

Firme tip "conductă", în vizorul ANAF

Fraudă de 1,8 milioane de lei cu o firmă de tip...

Nicușor Dan, președintele României

Discuţii Nicuşor Dan - sindicate, la Palatul Cotroceni

Preşedintele Nicuşor Dan discută, în această dimineaţă,...

Conferință la BCE / FOTO: BCE
Documente ANAF. Freepik.com
Renault / FOTO: Unsplash
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Contabil / Foto: Freepik

ANAF clarifică o dilemă frecventă privind SAF-T

Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...


pixel