Renault lansează propriul Metavers industrial. Care este secretul

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Constructorul auto speră să obțină rezultate bune
Constructorul auto speră să obțină rezultate bune
Constructorul auto își pune mari speranțe în noua sa inițiativă. Care este secretul, ce speră Renault să obțină?

În cadrul transformării sale digitale, Grupul Renault a anunțat lansarea primului Metavers industrial, care ar trebui să genereze economii de 320 de milioane de euro până în 2025, la care se adaugă alte 260 de milioane de euro economii de inventar.

De asemenea, ar trebui să genereze o reducere cu 60% a termenelor de livrare a vehiculelor și o diminuare cu 50% a amprentei de carbon a producției de vehicule, dar și o reducere semnificativă a ciclurilor de inovare și să contribuie la reducerea cu 60% a costurilor de garanție vizate de grup.

Metaversul industrial al Renault este construit în jurul a patru dimensiuni: colectarea în masă a datelor, gemeni digitali ai proceselor, conectarea ecosistemului Supply Chain (lanțuri de aprovizionare) și un set de tehnologii avansate.

"Astăzi, 100% din liniile de producție sunt conectate (8.500 de echipamente), 90% din fluxurile de aprovizionare sunt monitorizate în permanență și 100% din datele lanțului de aprovizionare sunt găzduite în metaversul Grupului Renault, o replică reală a lumii fizice controlată în timp real", a precizat grupul într-un comunicat.

Pe lângă economiile vizate, Renault speră că implementarea metaversului său îl va ajuta să reducă timpii de livrare a vehiculelor cu 60% și să reducă cu 50% amprenta de carbon a producției de automobile.

"Angajat în Industria 4.0 încă din 2016, digitalul a dus deja la un câștig de 780 de milioane de euro în economii", a adăugat Renault.

Citește și Renault a prezentat strategia până în 2025

Producătorul auto francez Renault SA a anunţat marţi că intenţionează până în 2025 să ajungă la o marjă operaţională de 8%, datorită planului de a scinda activităţile sale din domeniul motoarelor pe combustie de afacerea specializată pe vehicule electrice, deşi planul trebuie să primească undă verde de la partenerul de alianţă Nissan, transmite Reuters.

La începutul lunii mai, Renault a anunţat în mod oficial că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa, şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.

Marţi, Renault şi-a stabilit obiectivul de a ajunge până în 2025 la o marjă operaţională de 8%, nivelul urmând să crească la peste 10% în 2030, de la 5% previzionat pentru acest an.

Directorul general de la Renault, Luca de Meo, urmează să aibă o reuniune cu analiştii şi investitorii în data de 8 noiembrie, ocazie cu care este aşteptat să ofere noi informaţii cu privire la strategia grupului, inclusiv detalii cu privire la planul de a crea o divizie specializată pe producţia de vehicule electrice, denumită intern cu numele de cod "Ampere", separată de divizia care va regrupa operaţiunile din domeniul motoarelor pe combustie, denumită intern sub numele de cod "Horse".

Investitorii aşteaptă detalii privind strategia Renault, dar în comunicatul de marţi dimineaţă producătorul auto francez a anunţat doar că negocierile cu Nissan sunt în derulare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bani
Friedrich Merz / FOTO: Wikipedia

Germania: Conservatorii în frunte. AfD, scor istoric

Conform sondajelor la ieșirea de la urne, CDU/CSU au...

Muncitori montează panouri solare pe acoperișul unei case / Freepik
Sebastian Burduja / FOTO: Gov.ro
Germania / FOTO: Unsplash
Trebuie să pună mâna pe carte / FOTO: Freepik
Meta
Consultând evoluția bursei / FOTO: Freepik
Foto: Pexels.com

BCE ar putea reduce dobânda la 2% până în vară

Oficial BCE: „Am putea ajunge la acest nivel în câteva...

Santorini / FOTO: Freepik

La Santorini pământul s-a mai calmat. Ce spun specialiștii

Autoritățile din Grecia monitorizează situația seismică

Dispreț total
comertul online - FOTO: Freepik@narawit_sukkasemsakorn
Volodimir Zelenski Ursula von der Leyen / Foto: president.gov.ua

Cum vor europenii să-l ajute pe Zelenski în fața lui Trump

Ursula von der Leyen merge luni la Kiev, iar Emmanuel...

Volodimir Zelenski / Foto: Președinția Ucrainei
BMW electric
munca la gri - FOTO: Freepik@creativeart
Javier Milei
starlink - FOTO: Freepik@alicephoto

Țara care plătește abonamentul Starlink pentru Ucraina

Care este țara europeană care plătește abonamentul...

Contor electric
Bună dimineața! O zi liniștită! / FOTO: Unsplash

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Despre ultimele decizii ale președintelui Trump, despre...

Este o veste bună pentru cele doua banci
Ședință de Guvern / Foto: gov.ro
Warren Buffett supranumit și Oracolul din Omaha
Tanczos Barna / FOTO: gov.ro
Alegeri în Germania / FOTO: Freepik
Bani / Foto: Freepik
Taxe
reciclarea textilelor - FOTO: Freepik
Criptomonede / FOTO: Unsplash
Avion de luptă Rafale / FOTO: https://www.facebook.com/thalesgroup

pixel