Renault și Santander vor să revoluționeze leasingul auto
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Mașini / FOTO: Freepik
Mașini / FOTO: Freepik
Renault și Santander negociază crearea unui joint venture. Cu ce scop? Producătorul auto și banca spaniolă intenționează să investească masiv pe piața de leasing auto.

Se conturează o adevărată revoluție pe partea de leasing auto. În orice caz, așa interpretează ucrurile publicația economică ”Le Capital”, potrivit căreia Renault a decis să apese puternic pe accelerație în 2024. Iar în acest sens, Mobilize Financial Services, partenerul financiar al mărcilor Dacia, Renault și Nissan, care are în focus constant oferirea de soluții financiare cât mai adaptate pentru clienții grupului, a lansat negocieri cu banca spaniolă Santander. 

Compania auto și-a propus să finalizeze un acord până la sfârșitul anului. Obiectivul: crearea unui joint venture care să vină cu oferte de leasing pentru piața europeană. Concret, viitoarea societate mixtă va beneficia astfel de fondurile băncii și de fluxul de clienți de la producătorul auto.

Pentru Renault, acest proiect este de o importanță capitală. Într-adevăr, Mobilize Financial Services a generat 1,1 miliarde de euro. Prin urmare, producătorul mizează pe această structură pentru a continua să dezvolte zona de închirieri pe termen lung. Această activitate a reprezentat 14% din cele 1,1 milioane de contracte de finanțare încheiate de Renault în anul financiar 2023. Compania mizează pe importanța pieței de închiriere pe termen lung. De fapt, ele reprezintă 30% din înmatriculările din Europa. O rată care ar putea crește la 50% în următorii ani.

Investiții semnificative

Prin urmare, Renault intenționează o creștere semnificativă a numărul de vehicule destinate închirierii pe termen lung. De la 350.000 de mașini, flota ar putea crește la 1 milion de mașini până în 2030. Pentru a face acest lucru, Mobilize Financial Services are la dispoziție două opțiuni. În primul rând, își poate extinde prezența în alte țări. De fapt, în acest moment, este prezent doar în douăsprezece state. În plus, poate și, fără îndoială, ar trebui să accelereze dezvoltarea în țările deja acoperite.

În acest sens, sunt necesare investiții semnificative, după cum explică Bertrand de la Villeon, specialist în domeniu la Eurogroup. „Când un partener financiar închiriază, începe prin cumpărarea vehiculului. Rentabilitatea activității este bună, dar necesită legare mulți bani, într-un moment în care revoluția electrică și software necesită multă investiție”, explică el. Astfel, alianța cu Santander va permite Renault să își continue dezvoltarea, reținând în același timp bani pentru alte investiții.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Foate firmele, obligate să accepte plata cu cardul

Începând cu 16 iunie, Legea 406/2023 impune firmelor,...

Revolut se pregătește să vândă multe acțiuni, înainte de IPO

Compania are în vedere să vândă acțiunile, în valoare de...

Noi beneficiari ai normei de hrană. Modificare a OG 26/1994

A fost depusă la Senat o propunere legislativă pentru...

Dan Vardie: "Mașinile diesel nu mai au viitor"

Dan Vardie, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi...


pixel