Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Uleiul de palmier a scăzut semnificativ cu aproximativ 9% luni și cu încă 1,8% marți, în condițiile în care principalul expeditor, Indonezia, își intensifică livrările. Aceasta este o schimbare față de sfârșitul lunii aprilie, când prețurile au atins un maximum record, după ce țara a interzis temporar exporturile de ulei de palmier pentru a răci inflația alimentară internă, iar războiul din Ucraina a limitat comerțul cu ulei de floarea-soarelui.
La Chicago, prețurile la grâu și porumb au scăzut cu aproximativ 2% la reluarea tranzacțiilor după o scurtă vacanță. Perspectivele privind rezervele de grâu din America de Nord se redresează, în timp ce analiștii continuă să își mărească estimările pentru recolta de grâu din Rusia, care se așteaptă să fie aproape sau la un nivel record după vremea favorabilă din primăvară.
Scăderile oferă o oarecare ușurare pentru consumatorii din întreaga lume care se confruntă cu creșterea rapidă a costurilor de trai și cu o insecuritate alimentară tot mai mare.
Indicele prețurilor la alimente al Organizației Națiunilor Unite a scăzut de la un nivel record atins în martie, după ce invazia Rusiei a sufocat exporturile din Ucraina, unul dintre cei mai mari transportatori de cereale și ulei vegetal.
"Există semne că criza alimentară globală s-ar putea apropia de apogeu", a declarat Chua Hak Bin, economist la Maybank Investment Banking Group. El a adăugat că prăbușirea uleiului de palmier va reduce presiunea asupra prețurilor la uleiul de gătit.
Indonezia accelerează transporturile de ulei de palmier pentru a-și "curăța" stocurile care acum stau să se revarse, o mișcare care va pune în dificultate încărcăturile din partea rivalului Malaezia. Datele arată că exporturile Malaeziei au scăzut cu peste 10% în primele 20 de zile ale lunii iunie față de luna precedentă. Volumele s-au micșorat către India și Europa, dar au crescut către China.
Creșterile de prețuri pentru uleiurile comestibile din China vor înceta probabil odată cu restabilirea ofertei de ulei de palmier, potrivit lui Chen Bin, analist la Shanghai Ganglian E-Commerce Holdings Co. Având în vedere că uleiul de palmier este cel mai utilizat ulei comestibil din lume și o materie primă cheie în industria de procesare a alimentelor, scăderea prețurilor va atenua semnificativ inflația alimentară globală, a mai explicat expertul.
Citește și: O cale ferată părăsită spre Galați ar putea fi cheia exportului de cereale al Ucrainei
Calea ferată lungă de 20 de kilometri care face legătura între Reni, Ucraina și Galați este de fapt abandonată și a căzut pradă hoților de fiare vechi care au prăduit vreo 12 km de șină.
Se pare că această mică cale ferată cvasipărăsită ar fi soluția împotriva crize alimentare care amenință să cuprindă lumea.
Liderii europeni încearcă cu disperare găsească soluții pentru a scoate cerealele din Ucraina, ale cărei exporturi sunt în mod normal mai mari decât cele ale întregii Uniuni Europene. Rusia, acuzată de Națiunile Unite că poartă un război împotriva securității alimentare globale, a declarat săptămâna trecută că va deschide coridoare maritime pentru a debloca porturi precum Odesa, la Marea Neagră, dacă sancțiunile împotriva țării vor fi ridicate. Cu toate acestea, Ucraina a declarat că este sceptică din cauza preocupărilor legate de securitate, notează Bloomberg.
Rezolvările avute în vedere până acum sunt unele extrem de alambicate și de cele mai multe ori ineficiente. Ideile care au fos tpână acum puse pe tapet au fist de la convoaie de nave escortate până la mutarea a tot ceea ce este posibil pe cale terestră către Marea Baltică. Oficiali din porturi, companii de logistică și din industria agricolă intervievați în întreaga regiune spun că răscolesc hărțile pentru a găsi soluții precum devierea transportului rutier și revitalizarea legăturilor feroviare, cum ar fi cea care leagă Galațiul de Ucraina.
Calea rutieră este una complicată din cauza lipsei de șoferi de camion și de faptul că sovieticii au folosit un ecartament mai mare decât cel european. Potrivit UE, acest lucru a provocat întârzieri de până la 30 de zile la frontiere pentru rutele existente, deoarece mărfurile trebuie transferate pe material rulant compatibil, iar infrastructura vamală este copleșită. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...