Constructor auto care vrea să-și reducă dependența de Europa

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Se reorintează spre alte piețe
Se reorintează spre alte piețe
După ce a raportat câştiguri record în 2018, grupul PSA a anunţat că-şi va reduce dependenţa de Europa prin lansarea Peugeot în America de Nord, Citroen în India şi Opel in Rusia. Profitul operaţional recurent al grupului auto francez a crescut cu 43% în 2018, pe fondul majorării vânzărilor de SUV-uri şi a modelelor Peugeot 3008 şi Peugeot 5008.

Anul trecut, profitul a urcat la 5,69 miliarde de euro (6,46 miliarde de dolari), în timp ce vânzările au înregistrat un avans de 19%, la 74,03 miliarde de euro, iar marja de profit a urcat la 7,7%.

Performanţa financiară "demonstrează capacitatea grupului nostru de a înregistra o creştere profitabilă solidă", a afirmat directorul general Carlos Tavares. Acesta a adăugat că grupul vrea să-şi reducă dependenţa de Europa şi până în 2021 va lansa brandul Citroen în India iar Opel va reveni pe piaţa din Rusia.

Dificultăți pe piețe

La rândul său, directorul financiar Philippe de Rovira a apreciat că obiectivele companiei ţin cont de toate scenariile, inclusiv o ieşire a marii Britanii din UE fără un acord - "hard Brexit" - precum şi potenţiale dificultăţi pe alte pieţe.

Tonul încrezător al celor de la PSA contrastează cu cel al rivalului intern Renault, care a anunţat luna aceasta o reducere a ţintei anuale de profit.

Marjă de profit

Divizia Peugeot-Citroen-DS a raportat o marjă de profit record, de 8,4%, datorită creşterii vânzărilor cu 18,9%, în timp ce Opel-Vauxhall a înregistrat o marjă de profit de 4,7%, la vânzări de 18,31 miliarde de euro şi un profit de 859 de milioane de euro.

Citește și Început nebun de secol în industria auto

În martie 2017, producătorul auto francez a acceptat să achiziţioneze Opel cu 2,2 miliarde de euro (2,4 miliarde de dolari), de la General Motors. Conform strategiei prezentate recent, Opel intenţionează să redevină profitabil până în 2020 şi să ofere versiuni electrice ale tuturor vehiculelor sale de pasageri până în 2024. Până atunci, compania vrea să ajungă la o marjă de profit de 2%, urmând să crească la 6% până în 2020.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Curtea Constituțională a României, CCR / Foto: George Călin / Inquam Photos
Stația de metrou Jiului
Tineri oameni de afaceri / Foto: Freepik
ANAF
ANAF / Foto: DCBusiness
Casa de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Barajul Porțile de Fier
TVA / Foto: DCBusiness
Tren vechi / Foto: Freepik
PPC
O femeie își alimentează mașina la o benzinărie / Foto: Freepik
Imagine din timpul protestelor angajaților MIPE pe tema tăierii sporurilor
Ilie Bolojan
Taxa majorată cu 50%
Nicușor Dan
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Schimb valutar
Inquam Photos / George Calin

Protestele din 2024–2025: România între stradă și urne

Între decembrie 2024 și mai 2025, România a traversat...

Transelectrica / FOTO: Facebook
Hacker / Foto: Freepik
Oameni pe stradă / Foto: Freepik
Dealerii valutari nu afișează prețul real al monedelor pe panourile lor din cauza fluctuațiilor mari ale cursului dolarului / Foto / Reuters / Fatemeh Bahrami / Anadolu
Vienna Insurance Group

pixel