Constructor auto care vrea să-și reducă dependența de Europa

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Se reorintează spre alte piețe
Se reorintează spre alte piețe
După ce a raportat câştiguri record în 2018, grupul PSA a anunţat că-şi va reduce dependenţa de Europa prin lansarea Peugeot în America de Nord, Citroen în India şi Opel in Rusia. Profitul operaţional recurent al grupului auto francez a crescut cu 43% în 2018, pe fondul majorării vânzărilor de SUV-uri şi a modelelor Peugeot 3008 şi Peugeot 5008.

Anul trecut, profitul a urcat la 5,69 miliarde de euro (6,46 miliarde de dolari), în timp ce vânzările au înregistrat un avans de 19%, la 74,03 miliarde de euro, iar marja de profit a urcat la 7,7%.

Performanţa financiară "demonstrează capacitatea grupului nostru de a înregistra o creştere profitabilă solidă", a afirmat directorul general Carlos Tavares. Acesta a adăugat că grupul vrea să-şi reducă dependenţa de Europa şi până în 2021 va lansa brandul Citroen în India iar Opel va reveni pe piaţa din Rusia.

Dificultăți pe piețe

La rândul său, directorul financiar Philippe de Rovira a apreciat că obiectivele companiei ţin cont de toate scenariile, inclusiv o ieşire a marii Britanii din UE fără un acord - "hard Brexit" - precum şi potenţiale dificultăţi pe alte pieţe.

Tonul încrezător al celor de la PSA contrastează cu cel al rivalului intern Renault, care a anunţat luna aceasta o reducere a ţintei anuale de profit.

Marjă de profit

Divizia Peugeot-Citroen-DS a raportat o marjă de profit record, de 8,4%, datorită creşterii vânzărilor cu 18,9%, în timp ce Opel-Vauxhall a înregistrat o marjă de profit de 4,7%, la vânzări de 18,31 miliarde de euro şi un profit de 859 de milioane de euro.

Citește și Început nebun de secol în industria auto

În martie 2017, producătorul auto francez a acceptat să achiziţioneze Opel cu 2,2 miliarde de euro (2,4 miliarde de dolari), de la General Motors. Conform strategiei prezentate recent, Opel intenţionează să redevină profitabil până în 2020 şi să ofere versiuni electrice ale tuturor vehiculelor sale de pasageri până în 2024. Până atunci, compania vrea să ajungă la o marjă de profit de 2%, urmând să crească la 6% până în 2020.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Bursa / sursa foto: Freepik.com
Donald Trump
foto: pexels.com
Foto: pexels.com
Foto: Pexels.com

Bani pentru fermieri. APIA, veşti bune

Peste 90% dintre fermierii eligibili, autorizați pentru...

Adrian Negrescu / Ilustrație: Oana Pavelescu
Kremlin
SUA vs China
Călin Georgescu / Foto: Inquam Photos / George Călin
Regele Philippe al Belgiei / Foto: UE

pixel