Rocadă: Discounterii au devenit principalul canal de achiziţii al gospodăriilor
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Românii și-au schimbat modul cum se aprovizionează
Românii și-au schimbat modul cum se aprovizionează
Potrivit unei companii de cercetare de piață, discounterii au avansat în fața hypermarketurilor și au devenit principalul canal de achiziții de bunuri de larg consum pentru gospodării în primul trimestru al anului curent.

Cu o cotă valorică de aproape 28%, discounterii au înregistrat această performanță istorică în comerțul modern din România. Lidl, Penny și Supeco (deținut de Carrefour) au contribuit la creșterea cu peste 20% a canalului de discount în acest trimestru, comparativ cu perioada similară din 2022, consolidându-și poziția pe piață. În schimb, hypermarketurile au menținut o cotă de piață de aproximativ 26%, similară cu cea din primul trimestru al anului precedent.

Comerțul tradițional continuă să piardă teren în România, reprezentând acum mai puțin de un sfert din totalul achizițiilor de bunuri de larg consum realizate de gospodării, conform datelor companiei de cercetare.

Diana Scaunasu, Directorul Consumer Panel în cadrul GfK România, a comentat că avansul discounterilor este rezultatul extinderii acestora atât în orașele mici, cu mai puțin de 50 de mii de locuitori, unde au obținut o cotă de piață de peste 35%, cât și în marile orașe (cu peste 150.000 de locuitori) și în București și Ilfov, unde hypermarketurile și supermarketurile pierd teren. De asemenea, inflația din ultimul an a determinat consumatorii să se orienteze către alternative mai accesibile, generând un fenomen de reducere a cheltuielilor în toate canalele de achiziții ale gospodăriilor.

În primul trimestru, volumul de bunuri de larg consum achiziționate pentru consumul casnic de către gospodării a înregistrat o ușoară scădere de 2% față de aceeași perioadă a anului anterior, declin accentuat în supermarketuri și în comerțul tradițional. În termeni valorici, piața bunurilor de larg consum a înregistrat o creștere de 14% în perioada analizată, dar acest avans este atribuit în principal inflației (estimată de Eurostat la 22,8% pentru bunurile alimentare).

Studiul GfK Consumer Panel este un sondaj continuu care monitorizează comportamentul de cumpărare al familiilor din România, pe baza unui eșantion reprezentativ la nivel național format din 6000 de gospodării. Datele sunt colectate prin scanarea codurilor de bare ale produselor aduse acasă, indiferent de canalul de achiziție.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Obligații noi pentru bănci față de clienții cu credite

Într-o mișcare care ar putea aduce un val de alinare...

Start-Up Nation. Condiții noi pentru cei care vor să aplice

Ministerul Economiei și Antreprenoriatului propune o...

Tesla propune o nouă mașină-minune. Cât mai repede posibil

Și ce dacă rezultatele financiare pe primul trimestru al...

Boeing va plăti în avans pentru a-și menține producția

Producătorul american de avioane Boeing va plăti un...

ANOFM: Încep 139 de programe de formare profesională

139 programe de formare profesională vor începe în luna...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel