Rolex, Cartier, Vacheron Constantin... Ceasurile elvețiene de miliarde de euro
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Rolex / FOTO: Pagina de Facebook a Rolex: https://www.facebook.com/rolex
Rolex / FOTO: Pagina de Facebook a Rolex: https://www.facebook.com/rolex
Sunt câteva mărci de ceasuri elvețiene care înregistrează cifre de afaceri de peste un miliard și doboară record după record la vânzări, bazându-se, în special, pe modelele lor emblematice. 

Când vine vorba de împărăția ceasurilor, tronul nu este din fier, ci din aur și oțel 316L. Cine îl ocupă? Incontestabil Rolex? Numai anul trecut, această marcă a reprezentat aproape o treime (30,3%) din valoarea vânzărilor de ceasuri Swiss made. Conform estimărilor, au fost vândute 1,24 milioane de ceasuri (+8%), dintr-un total de 16,9 milioane de ceasuri elvețiene cumpărate în 2023, la un preț mediu de 12.700 de euro. Record istoric: Rolex devine chiar prima companie elvețiană de ceasuri care depășește pragul de 10 miliarde de euro cifră de afaceri. 

Modele emblematice 

În clasamentul Swiss Watchers, opt mărci formează clubul foarte exclusivist al „miliardarilor” (cu o cifră de afaceri de peste un miliard): Rolex, Cartier, Patek Philippe, Audemars Piguet, Omega, Longines, Richard Mille și Vacheron Constantin. Mențiune specială pentru acesta din urmă ce aparține grupului Richemont și care este un nou intrat în acest cerc (cu o cifră de afaceri de 1,14 miliarde euro, + 18%), imediat după Richard Mille (1,61 miliarde euro), purtat de succesul înregistrat de RM UP-01 Ferrari la două milioane de euro fiecare, adoptat în special de Pharrell Williams. De remarcat, de asemenea, că anul trecut, numai primele cinci mărci de pe listă au reprezentat 50,2% din valoarea tuturor ceasurilor elvețiene vândute în întreaga lume.

Pentru a le susține creșterea, toate aceste case au reușit să își valorifice modelele emblematice. Cu Rolex în frunte, care de-a lungul timpului a reușit să facă din produsele sale veritabile icoane, identice dar totodată diferite. Dezvăluit anul trecut, Oyster Perpetual Cosmograph Daytona a devenit instantaneu obiect de colecție: la un preț de magazin de 53.000 de euro, este acum oferit pentru o sumă de patru ori mai mare. 

Cartier stăpânește și arta reinterpretării numeroaselor modele vedete ale colecțiilor sale: Santos, Tank, Panthère, Baignoire... Fără a ignora vedeta sa absolută, Ballon Bleu, adoptat în special de Prințesa de Wales. Suficient pentru a deveni din nou numărul doi pe piața ceasurilor, cu o cifră de afaceri de 3,23 miliarde de euro și 660.000 de ceasuri vândute în 2023, depășind Omega (2,71 miliarde de euro). „Cartier este ceasornicarul formelor, dar al formelor care au trecut testul timpului. Avem o moștenire unică de ceasuri recunoscute”, explică Cyrille Vigneron, președintele brandului emblematic al grupului Richemont. Timpul, spune el, ”nu este doar ceea ce măsurăm, ci și ceea ce prețuim. Lucrăm la calitate și durabilitate pentru a crește legitimitatea și dorința de cumpăra”. 

Acest accent pe ceasurile emblematice ale marilor mărci este însoțit de o extindere a pieței ceasurilor. Ideea este de a vinde mai mai puține ceasuri, dar mai scumpe, de preferință în propriile buticuri. Astfel, modelele care au costat peste 26.000 de euro anul trecut au reprezentat 69% din creșterea vânzărilor și 44% din valoarea exporturilor de ceasuri elvețiene.

O strategie inevitabilă

„Confruntat cu capacități de producție limitate pentru multe mărci, trecerea la un nivel superior este o strategie inevitabilă”, crede Thierry Huron, creatorul firmei de consultanță elvețiană The Mercury Project. Se manifestă prin creații noi sau serii limitate cu valoare adăugată mai mare, sau prin creșteri de preț, față de care clienții fideli rămân adesea indiferenți, având în vedere caracterul iconic al produselor lor”.

Excepție notabilă de la creșterea de preț: Swatch care, datorită succesului istoric cu al său MoonSwatch, a cucerit două milioane de încheieturi uriașe în 2023. La fel, Tissot este, potrivit celui  mai recent raport Swiss Watchers de la Morgan Stanley, „alt brand Swatch Group care a avut performanțe puternice în 2023, cu o creștere de 14% a vânzărilor, determinată de succesul liniei sale PRX. O colecție care a reprezentat 60% din creșterea mărcii anul trecut, cu un preț mediu estimat la 510 de euro. Astfel, într-un segment entry-level și mid-range abandonat de toate celelalte mărci elvețiene, Swatch Group reprezintă singur aproape trei sferturi (72%) din ceasurile vândute.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Salariile din agricultură au explodat în România

Salariile din agricultură încep să concureze cu cele din...

Aurul se repliază pe o piață cuprinsă de dezamăgire

Aurul scade pe măsură ce speranțele legate de o reducere...

Tona de cupru, metalul strategic, a depășit 10.000 de dolari

Prețul metalului roșu, element strategic al traziției...

Un român norocos poate deveni, duminică, milionar în euro

Loteria Română anunţă un report cumulat la Noroc de...

CNPP: Viaţă de "special": 24.151 lei pe lună

Casa Naţională de Pensii Publice a transmis...

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel