România, țara pistelor de biciclete? De ce nu! Primăriile pot cere banii necesari

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Trebuie îndeplinite mai multe cerințe tehnice
Trebuie îndeplinite mai multe cerințe tehnice
Ministerul Mediului a pus în dezbatere un proiect de ordin ce permite Primăriilor să solicite fondurile de care au nevoie. 

Este un program ce vizează îmbunătățirea calității mediului prin încurajarea folosirii mijloacelor de transport nepoluante. În virtutea acestuia, primăriile vor putea solicita cel mult 50 de milioane de lei, sub forma unor finanțări nerambursabile, pentru a construi piste de biciclete

Propunerea se regăsește într-un proiect de ordin aflat în dezbatere publică la Ministerul Mediului. De principiu, pistele de biciclete ar urma să lege puncte de interes dintr-o zonă și să fie separate de traficul rutier. 

Valoarea fondurilor ce pot fi accesate de primării diferită în funcție de numărul de locuitori. Astfel, finanțările nerambursabile vor putea fi de cel mult:

- 50.000.000 de lei - Municipiul București;

- 30.000.000 de lei - sectoarele Bucureștiului;

- 25.000.000 de lei - municipiile de rang I;

- 20.000.000 de lei - municipiile de rang II;

- 15.000.000 de lei - orașe;

- 5.000.000 de lei - comunele cu mai mult de 5.000 de locuitori;

- 2.500.000 de lei - comunele cu mai puțin de 5.000 de locuitori;

- 15.000.000 de lei - județe.

Prin Programul de realizare a pistelor pentru biciclete sunt luate în vedere următoarele construcții: 

- piste pentru biciclişti pe partea carosabilă sau acostament;

- piste pentru biciclişti pe amplasament nou, altul decât drum carosabil, acostament sau trotuar;
 
- piste pentru biciclişti în cadrul trotuarelor.

Potrivit ghidului de finanțare, precizează Avocatnet, se vor putea cere bani pentru proiectele ce vor îndeplini următoarele cerințe tehnice:

- traseele propuse sunt trasee urbane, comunale și/ sau care fac legătura între unitățile administrativ-teritoriale amintite;

- în cadrul traseelor urbane sau comunale, pistele de bicicliști vor asigura conectarea între oricare dintre următoarele: zone rezidențiale, instituții de învățământ, zone industriale, clădiri de birouri, principale noduri de transport public, zone comerciale, zone de agrement, sate componente ale unităților administrativ teritoriale;

- pistele pentru bicicliști vor fi realizate cu prioritate pe partea carosabilă, fiind amplasate între fluxul pietonal și cel motorizat. Unde nu este posibil acest lucru, vor putea fi realizate și pe acostament, trotuar sau se pot realiza piste pe amplasament nou, separate de drum. În cazul execuției acestora pe trotuare, amplasarea pistelor se va face pe partea dinspre axul străzii;

- traseele vor fi prevăzute obligatoriu cu spațiu de depozitare pentru biciclete;

- pistele nu vor avea întreruperi între punctul de plecare și destinație și nu vor prezenta obstacole pe calea de rulare;

- vor fi prevăzute cu cel puțin două benzi care să asigure deplasarea dus-întors între punctul de plecare al traseului și destinație; pistele pot fi cu unul sau două sensuri, în funcție de spațiul disponibil pentru amenajare;

- traseele de biciclete vor fi directe. Criteriul se verifică prin raportarea distanței traseului la distanța în linie dreaptă între capetele traseului. Acest raport de ocolire trebuie să fie maximum 1,2  sau, în mod excepțional, maximum 1,4;

- pistele de bicicliști vor avea asigurată obligatoriu delimitarea cu marcaj/ bordură, indicator rutier și semaforizare;

- lățimea unei benzi a pistelor pentru bicicliști cu un singur sens va fi de minim 1,5 m; în cazul pistelor pentru bicicliști cu două sensuri, lățimea minimă totală a pistei va fi 2,5 m; distanța de siguranță față de traficul rutier trebuie să fie de minim 1,5 metri; distanța laterală față de obstacolele din vecinătate trebuie să aibă o lățime de minim 0,5 metri.

- bordurile care delimitează traseul nu trebuie să depășească înălțimea de 5 cm. Dacă există, bordurile de delimitare trebuie să fie teșite în unghi de 45°;

- gabaritul traseelor pentru biciclete trebuie să asigure o înălțime liberă de trecere de 2,4 metri.

Citește și Pasajul Unirii se închide pentru reparații. Rute alternative

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Eoliene

Sistemul energetic din România, salvat de vânt

România se sprijină pe vânt pentru a evita o pană majoră...

Vameși
Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Ședința de Guvern / Foto: gov.ro
Curs valutar. Sursa: Freepik.com
prețul la gaze / Foto: Freepik
Finante. Freepik.com

Date INS: Creştere modestă a economiei României în 2025

Avans modest al PIB-ului României în 2025.

Nuclearelectrica
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
ANAF / Montaj foto: DCBusiness
Trafic intens pe autostradă / Foto: Freepik
Termocentrală

Grupul 6 de la Rovinari reintră oficial în producție

Rovinari pornește Grupul 6 – un pas decisiv pentru...

Foto: Oana Pavelescu
Nicușor Dan
Freepik.com
Codul Muncii. Freepik.com

Salariul minim creşte cu 11% în Ungaria

Premierul Ungariei, Viktor Orban, a anunţat joi...

Freepik.com

ANAF creşte numărul controalelor efectuate de la birou

ANAF, informare privind ţintele asumate în PNRR.

Asigurare auto RCA / Foto: Freepik
O unitate Gazprom / FOTO: Pagina de Telegram a companiei

Veniturile Rusiei din petrol şi gaze s-au prăbuşit

Veniturile Rusiei din petrol şi gaze au scăzut...

Date biometrice / Foto: Freepik

Modificări majore în procedura cazierului judiciar

Cazierul judiciar intră într-o nouă eră digitală, după...

Oleoductul Drujba
Calcule
Bursa de Valori București
London Metal Exchange / Foto: LME

pixel