Rusia a ajutat China să devină lider mondial la exportul de autoturisme

Autor: Mara Ivan
Data actualizării:
Data publicării:
Linie de asamblare
Linie de asamblare
China a vândut mai multe autoturisme peste hotare decât orice altă ţară în primele trei luni ale anului, unul dintre motive fiind explozia livrărilor la clienţii din Rusia, transmite Bloomberg.

Firma de consultanţă AlixPartners a informat luni că, în perioada ianuarie - martie 2023, China a livrat peste hotare 1,07 milioane de automobile, depăşind pentru prima dată Japonia, care mult timp a fost lider de necontestat la capitolul exporturi mondiale de automobile.

În primele trei luni ale acestui an, China a exportat 112.000 de automobile în Rusia, un număr comparabil cu cele livrate pe întreaga perioadă a anului trecut. Aceasta după ce constructorii auto occidentali au oprit livrările spre Rusia din cauza invaziei din Ucraina.

În schimb, succesul mărcilor de automobile chineze în Europa şi SUA rămâne limitat, în condiţiile în care constructorii chinezi au vândut doar 900.000 de vehicule pe aceste pieţe anul trecut. Cu toate acestea, firma de consultanţă AlixPartners se aşteaptă ca livrările de automobile chineze pe aceste pieţe să urce cu 67% până în 2026, pe măsură ce o serie de companii, precum BYD Co. şi Xpeng Inc., îşi înmulţesc eforturile de a se extinde peste hotare.

"Credem că acum este momentul în care mărcile chineze îşi vor începe influenţa lor perturbatoare asupra pieţelor occidentale", a declarat directorul de la AlixPartners, Stephen Dyer, fost executiv la Ford Motor Co., cu prilejul unei conferinţe organizate la Shanghai.

Firma de consultanţă prognozează că, la nivel global, vânzările de vehicule uşoare vor creşte cu 5% în acest an, în principal graţie exploziei cererii pentru autoturisme electrice. La nivel regional, AlixPartners se aşteaptă la un avans de 10% în SUA, o creştere de 6% în Europa şi una de 3% în China.

De asemenea, în China, cea mai mare piaţă auto din lume, este posibil ca în acest an, pentru prima dată în ultimele patru decenii, constructorii chinezi îşi vor devansa rivalii străini, a estimat AlixPartners, adăugând că mărcile locale sunt mai bune la oferirea celor mai noi tehnologii cerute de consumatorii tineri.

Constructorii auto străini au probleme în a-şi menţine poziţia pe piaţa din China, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la viitorul lor pe termen lung în această ţară asiatică. Afacerile din China ale unor constructori, precum Volkswagen AG sau General Motors Co., au devenit din ce în ce mai dificile pe măsură ce rivalii chinezi lansează pe piaţă numeroase modele electrice. 

China, cel mai mare risc pentru producătorii auto din Europa

Este concluzia unui raport publicat de Allianz Trade, subsidiară a companiei germane de asigurări Allianz. 

Vehiculele electrice (EV) fabricate în China reprezintă cel mai mare risc pentru producătorii auto din Europa şi până în 2030 i-ar putea costa şapte miliarde de euro (7,7 miliarde de dolari) pe an în profituri pierdute, dacă autorităţile nu iau măsuri, se arată într-un raportul menționat.

Conform raportului, autorităţile trebuie să facă faţă provocării prin tarife reciproce la maşinile importate din China, să facă mai mult pentru dezvoltarea tehnologiilor şi materialelor necesare producerii de baterii pentru vehicule electrice, şi de asemenea să permită producătorilor auto chinezi să fabrice maşini în Europa.

Producătorii auto din Europa se confruntă cu o dublă ameninţare: perspectiva scăderii vânzărilor propriilor lor vehicule în China, unde producătorii locali de EV îşi sporesc cota de piaţă, şi majorarea importurilor EV din China, fabricate atât de companiile chineze, cât şi de cele occidentale .... Citește mai departe AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Contor energie electrică
Producătorii de litiu sunt euforici / Foto: Unsplash
Donald Trump

Motivul pentru care Trump vrea mineralele rare ale Ucrainei

Donald Trump cere despăgubiri de la Ucraina și un acord...

Bani, lei / Foto: Agerpres
Foto: pexels.com
foto: pexels.com
Parlamentul de la Budapesta
Poluare / FOTO: Freepik
Broker de bursă / Foto: Freepik
Factură energie
foto: pexels.com
Contabilitate / Foto: Freepik
La benzinărie / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Bitcoin / Foto: Freepik

Bitcoin se prăbușește sub 87.000 de dolari. Ce s-a întâmplat

Marți, dolarul a rămas stabil, în timp ce investitorii...

Android / FOTO: Freepik
Google / Foto: Unsplash
Stații de încărcare / FOTO: Freepik
Ședință de Guvern / Foto: gov.ro
La bursă / FOTO: Freepik
Vladimir Putin și Donald Trump / Foto: kremlin.ru
Dolari / FOTO: Unsplash
Angajați / Foto: Freepik
Criptomonede
Credit ipotecar / Foto: Freepik
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
foto: pexels.com
Donald Trump

pixel