Produsele nealimentare susțin creșterea retailului în primele șase luni din 2025
Cifra de afaceri din comerţul...
"Ocupanții au anunțat deja "naționalizarea", de fapt furtul de facto a 34 de nave care au rămas în port. Procesul de redenumire și de schimbare a pavilionului a început deja", a scris Petro Adriușcenko.
El a adăugat că nava rusă "RM-3", cu o încărcătură de 2,5 mii de tone de oțel laminat, furată din portul Mariupol, a plecat deja spre portul Rostov pe Don.
Anterior, șeful administrației de ocupație a regiunii Donețk, controlată de Rusia, Denis Pușilin, a declarat, de asemenea, presei ruse despre "naționalizarea" unor nave din portul Mariupol, care se aflau acolo începând cu 24 februarie.
Potrivit acestuia, nave vor fi redenumite, iar puterea de ocupație își va crea propria flotă comercială.
De asemenea, Pușkin a anunțat că portul comercial Mariupol și-a reluat activitatea. El a confirmat, de asemenea, exportul de metal din Mariupol către Rostov, Rusia.
La rândul său, un reprezentant al administrației ruse de ocupație din regiunea Herson a declarat presei ruse că portul Mariupol este planificat să fie folosit și pentru a exporta cereale în Rusia.
Citește și: Istoria Azovstal. De la distrugerile naziștilor la cele ale rușilor
Vinerea trecută, Rinat Akhmetov și Vadim Novinsky, proprietarii holdingul metalurgic Metinvest, au declarat că există riscul ca ocupanții ruși să fure navele deja încărcate în portul Mariupol pentru a face contrabandă cu metal în Africa și Asia, scrie biz.censor.net.
Potrivit companiei, în momentul invaziei militare în apele portului Mariupol au fost înregistrate mai multe nave comerciale: Smarta (Liberia), Azov Concord (Malta), Azburg (Republica Dominicană), Tzarevna (Malta), Blue Star I (Panama) și Lady Augusta (Jamaica), care aveau deja încărcate deja 28 de mii de tone de produse metalurgice. Metinvest a avertizat asupra riscului ridicat ca aceste nave să fie folosite de ocupanți pentru a fura și a face contrabandă cu produse metalurgice.
După cum afirma și directorul Portului Comercial Mariupol Sea, Igor Barsky, pe 23 februarie, în port se aflau aproximativ 200.000 de tone de metal și fontă, în valoare de 170 de milioane de dolari, pe care ocupanții ruși încearcă acum să le fure.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Cifra de afaceri din comerţul...
De la datele economice la rezultatele financiare ale...
- Firmele cu afaceri peste un...
Sistemul Național de Import –...
Sicriul cu trupul neînsufleţit...
OpenAI ar putea ajunge la o...
ANAF a pus în transparenţă un...
Ion Iliescu, fost președinte al României, a decedat la spitalul Prof. Dr....
Bursa de la Bucureşti a închis...
Furia sindicală: Salariații se...
Curs valutar BNR, 5 august 2025.
BNR anunță: Scădere ușoară a...
Preţurile imobiliarelor...
Ziua de 7 august 2025 a fost declarată zi de doliu...
CNIR lansează o versiune...
Preţul poliţei de asigurare...
Nissan Motor a început negocierile cu sindicatul care îi reprezintă pe...
Taxele locale din România vor creşte, semnificativ, de...
Cronica unei creșteri anunțate:...