Săptămână complicată la Bursa de la București, cu suișuri și coborâșuri
Performanțele variate ale...
"Ocupanții au anunțat deja "naționalizarea", de fapt furtul de facto a 34 de nave care au rămas în port. Procesul de redenumire și de schimbare a pavilionului a început deja", a scris Petro Adriușcenko.
El a adăugat că nava rusă "RM-3", cu o încărcătură de 2,5 mii de tone de oțel laminat, furată din portul Mariupol, a plecat deja spre portul Rostov pe Don.
Anterior, șeful administrației de ocupație a regiunii Donețk, controlată de Rusia, Denis Pușilin, a declarat, de asemenea, presei ruse despre "naționalizarea" unor nave din portul Mariupol, care se aflau acolo începând cu 24 februarie.
Potrivit acestuia, nave vor fi redenumite, iar puterea de ocupație își va crea propria flotă comercială.
De asemenea, Pușkin a anunțat că portul comercial Mariupol și-a reluat activitatea. El a confirmat, de asemenea, exportul de metal din Mariupol către Rostov, Rusia.
La rândul său, un reprezentant al administrației ruse de ocupație din regiunea Herson a declarat presei ruse că portul Mariupol este planificat să fie folosit și pentru a exporta cereale în Rusia.
Citește și: Istoria Azovstal. De la distrugerile naziștilor la cele ale rușilor
Vinerea trecută, Rinat Akhmetov și Vadim Novinsky, proprietarii holdingul metalurgic Metinvest, au declarat că există riscul ca ocupanții ruși să fure navele deja încărcate în portul Mariupol pentru a face contrabandă cu metal în Africa și Asia, scrie biz.censor.net.
Potrivit companiei, în momentul invaziei militare în apele portului Mariupol au fost înregistrate mai multe nave comerciale: Smarta (Liberia), Azov Concord (Malta), Azburg (Republica Dominicană), Tzarevna (Malta), Blue Star I (Panama) și Lady Augusta (Jamaica), care aveau deja încărcate deja 28 de mii de tone de produse metalurgice. Metinvest a avertizat asupra riscului ridicat ca aceste nave să fie folosite de ocupanți pentru a fura și a face contrabandă cu produse metalurgice.
După cum afirma și directorul Portului Comercial Mariupol Sea, Igor Barsky, pe 23 februarie, în port se aflau aproximativ 200.000 de tone de metal și fontă, în valoare de 170 de milioane de dolari, pe care ocupanții ruși încearcă acum să le fure.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanțele variate ale...
Într-o notă adresată recent...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Înainte de a se lansa în forță...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...