Salt spectaculos în starea de urgență! BOOM al plăților cu cardul. Chiș, ARMO: Pentru prima dată!

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Un salt cu adevărat spectaculos
Un salt cu adevărat spectaculos
Florinel Chiș, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online, a vorbit, pentru DCNews.ro, despre ceea ce s-a întâmplat în starea de urgență în privința cumpărăturilor online. 

”Schimbarea comportamentului de plată online al românilor coincide cu intrarea în starea de urgență în luna martie. Acela a fost punctul când mulți dintre cei care cumpără online au renunțat la cash în favoarea cardurilor.” ne-a spus Florinel Chiș, director executiv ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online. 

Salt spectaculos în starea de urgență

Cât despre raportul de creștere al plăților cu cardul online față de aceeași perioadă a anului trecut, directorul executiv al ARMO a dat următoarele date: ”Privind la ce raportează comercianții electronici și schemele de plată, creșterea pentru plățile online cu cardul se situează undeva la 25-30% sau 12-13 puncte procentuale. Ca să ne facem o idee mai clară, cea mai importantă companie de comerț electronic din România, totodată membră ARMO, a avut la ediția din 2019 a Black Friday 42% plăți cu cardul. La ediția de anul acesta am văzut cum pentru prima dată mai mulți români au preferat să plătească cu cardul decât cu cash, iar procentul plăților online a crescut la aproape 55%. Este un salt spectaculos, care ne arată că marea majoritatea a celor care au folosit cardul pentru o asemenea plată pentru prima oară în starea de urgență au descoperit avantajele și această metodă de plată a rămas preferata lor.”

Citește și Fără PRECEDENT de BLACK FRIDAY! Anul 10 a marcat o PREMIERĂ

Cumpărături alimentare ONLINE, plătite cu cardul

Întrebat dacă această creștere o regăsim pe aceleași segmente de produse sau vorbim despre noi categorii pentru care s-au făcut plățile online, Florinel Chiș ne-a răspuns: ”De regulă, cei care alegeau să plătească pentru unele produse cu cardul și pentru altele cash, făceau această alegere în funcție de valoarea produsului sau de cât de sensibil este la transport. De exemplu, televizoarele se încadrează la ambele categorii: produs scump, sensibil la transport. Cu timpul însă a crescut calitatea serviciilor, atât a celor oferite de magazinele online, cât și cele de curierat, și atunci acest tip de comportament nu mai este atât de des întâlnit. Ce se observă însă este o creștere a unor produse pe care românii nu le cumpărau de regulă online, cum ar fi produsele alimentare sau cele pentru îngrijirea casei. Așadar, românii se îndreaptă acum spre magazinele online nu doar pentru electro-IT, ci și pentru produse de zi cu zi pe care inclusiv cei care comandau online și în anii trecuți le cumpărau exclusiv din magazine fizice.”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

BVB
Indici bursieri
Eoliene și panouri solare / Foto: Freepik
Oare ce se va întâmpla?

Șoc pe piața petrolului! Prețurile s-au dus de-a dura

Așa ceva nu s-a mai întâmplat din decembrie 2021. 

Sebastian Burduja
Chelneriță vorbește cu oamenii de la o masă / Foto: Freepik
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Eutelsat / FOTO: Site-ul oficial al Eutelsat

Eutelsat ar putea înlocui Starlink în Ucraina?

Posibilitatea ca Ucraina să piardă accesul la internetul...

Vaccin / FOTO: Freepik
Dolari
Bani
Locuri de muncă

Cauți job în România sau Europa? Sunt zeci de mii de oferte

Informațiile au fost publicate miercuri și reflectă o...

FMI

FMI anunță când va începe Polonia să reducă dobânda în 2025

Anunțul a fost făcut în cadrul Congresului Financiar...

Bayer se confruntă în continuare cu mari probleme

Gigantul Bayer, pierderi uriașe în 2024: Ce va fi în 2025?

În 2024, grupul din Leverkusen a suferit o pierdere netă...

Fals / FOTO: Pagina de Facebook a ANAF

ANAF avertizează: Mesaje SMS false în numele instituției

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF)...

Cazino
Târg imobiliar

Programul „Noua Casă” 2025. Care este noul plafon

Guvernul menține programul Noua Casă și în 2025, alocând...

Emoji / FOTO: Captură ecran
Geolog / Foto: Freepik
Mașini noi / sursa foto: Freepik.com
Foto: George Călin / Inquam Photos / Ilustrație: Oana Pavelescu
Declaratia unica 2025
Frontul din Ucraina / Foto: canalul de Telegram al președintelui Volodimir Zelenski
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Nuscale
Donald Trump / Foto: Casa Albă / Flickr
Navă cargo / Foto: Freepik
IKEA

pixel