Sancțiunile occidentale au dus la oprirea unui important proiect de GNL din Rusia
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Vas transportor de gaze naturale lichefiate
Vas transportor de gaze naturale lichefiate
Novatek, cel mai mare producător rus de gaze naturale lichefiate (GNL), a suspendat producția la proiectul Arctic LNG 2 din cauza sancțiunilor și a lipsei transportoarelor de gaz natural lichefiat, au declarat marți pentru Reuters două surse familiarizate cu acest subiect.

Proiectul avea în plan să înceapă livrările comerciale în primul trimestru al acestui an. Dar planurile au fost date peste cap anul trecut, când acesta a fost inclus în sancțiunile occidentale din cauza invaziei Rusiei din Ucraina, ceea ce a determinat acționarii străini să înghețe participarea și Novatek să emită un ordin de forță majoră.

Decizia de a suspenda acest proiect este o lovitură dură pentru obiectivul Rusiei de a acapara o cincime din piața mondială de GNL până în perioada 2030-2035. În prezent, Rusia este al patrulea mare producător mondial de GNL, cu exporturi anuale de 32,6 milioane de tone.

Rusia se confruntă cu provocări în obținerea de transportoarelor specialie pentru gaz natural lichefiat.

Până în prezent, au fost construite doar trei nave-cisternă adecvate pentru Arctic LNG 2, potrivit informațiilor publice: navele Alexei Kosygin, Pyotr Stolypin și Sergei Witte.

Viceprim-ministrul rus Alexander Novak, răspunzând la o întrebare privind data la care va fi livrată prima încărcătură de GNL din cadrul proiectului, a declarat vineri că ”Novatek se ocupă de aceste probleme, discuțiile corespunzătoare sunt în curs de desfășurare". "Principala lor problemă este legată de petroliere", a adăugat el.

Ronald Smith, analist senior în domeniul petrolului și al gazelor la firma de brokeraj BCS din Moscova, a declarat că nu este clar când - sau chiar dacă - proiectul ar putea obține tancurile.

"Novatek este foarte bine gestionată și ar putea găsi o soluție pentru ca navele finalizate să fie transferate cumva către proiect în viitorul apropiat, sau aceste nave ar putea rămâne blocate în șantierele navale pentru o perioadă extinsă de timp", a spus el.

Arctic LNG 2 este condus de Novatek, care deține o participație de 60%. Ceilalți acționari sunt TotalEnergies din Franța, CNPC și CNOOC din China, și Japan Arctic LNG - fiecare deținând o participație de 10%.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Obligații noi pentru bănci față de clienții cu credite

Într-o mișcare care ar putea aduce un val de alinare...

Start-Up Nation. Condiții noi pentru cei care vor să aplice

Ministerul Economiei și Antreprenoriatului propune o...

Ahold Delhaize deschide un hub tech în București

Distribuitorul belgiano-olandez vrea să facă din...

Tesla propune o nouă mașină-minune. Cât mai repede posibil

Și ce dacă rezultatele financiare pe primul trimestru al...

Boeing va plăti în avans pentru a-și menține producția

Producătorul american de avioane Boeing va plăti un...

BNR: Câţi bani au românii în depozitele bancare

Banca Naţională a României a publicat cifrele privind...

ANOFM: Încep 139 de programe de formare profesională

139 programe de formare profesională vor începe în luna...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel