Scandal la Tarom. Fostul șef îi dă replica ministrului Cuc

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Cuc acuză un complot pentru falimentarea TAROM
Cuc acuză un complot pentru falimentarea TAROM
Fostul șef al Tarom, Werner Wolff, spune că pierderile companiei nu sunt cauzate de managementul lui, care a dus la o creștere a cotei de piață dde trei ori mai mare decât creșterea pieței în sine.

„TAROM a transportat în 2018 cca. 2,9 milioane de pasageri. Cei mai mulţi pasageri din ultimul deceniu. Creşterea se datorează unui cumul de factori, dar reţineţi vă rog că această companie a noastră, a tuturor românilor, a obţinut cea mai mare creştere a cotei de piaţă din transportul aerian din România.    Piaţa a crescut cu 7%, în timp ce TAROM cu peste 21%. Aceste cifre fac parte dintr-o analiză profesionistă şi obiectivă făcută de PricewaterhouseCoopers. Aceeaşi analiză relevă soluţia de închidere a rutelor neperformante. Această soluţie a fost deja implementată în mandatul meu pentru rute precum Sibiu -Stuttgart, Timişoara-Stuttgart, Timişoara-Chişinău sau Sibiu-Munich”, a declarat Werner Wolff. Acesta spune că a diminuat pierderile cu 40 de milioane de lei, deși, totuși, estimase că va fi pe profit.

Wolf, considerat a fi omul lui Klaus Iohannis pentru că a condus Automobile Bavaria, companie patronată de un apropiat al președintelui a expus motivele pierderilor.

”Structura cheltuielilor TAROM în mandatul meu este clară. Nu Wolff a mâncat banii TAROM,  ci cheltuielile pentru reparaţii motoare, componente rotabile şi controalele la aeronavele TAROM. În 2018 a venit rândul unor reparaţii şi controale capitale, care ne-au costat 201 milioane de lei. O altă cheltuială inevitabilă reprezintă ratele pentru aeronavele achiziţionate în 2017. Aici vorbim despre 9 milioane de dolari (750.000 de dolari/lună) pentru cele două Boeinguri 737 800 NG. Remuneraţia directorului general a fost la jumătate faţă de cea a managementului privat din perioada 2012-2016, în timp ce remuneraţia netă a directorului general adjunct a fost mult mai mică decât cea din 2016, pentru aceleaşi atribuţii.  Începutul anului 2019 în TAROM arată o creştere de 25% a cifrei de afaceri pe ianuarie. Şi un plus de pasageri transportaţi de 17% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2018. Asta chiar în condiţiile în care trei aeronave sunt oprite de la zbor pentru lucrări de reparaţii timp de mai multe luni de zile. Aici găsim cu siguranţă o explicaţie reală pentru factorul de încărcare redus  ”, a spus Werner Wolf.

Citește și:TAROM va zbura mai rar. Multe curse anulate! Află motivul

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Freepik.com
Freepik.com
Freepik.com
Foto: Freepik.com
Freepik.com
Cosmin Marinescu
Foto: Freepik.com
Panouri solare / Foto: Unsplash
Foto: Freepik.com
Freepik.com
Lingouri de aur / sursa foto: Freepik.com
Foto ilustrativ: Freepik.com
În magazin / FOTO: Freepik
Casă de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu

Surpriză pe piața valutară: dolarul cade, aurul urcă!

BNR a publicat vineri, 11 aprilie 2025, cursul valutar...

Declarația unică - Foto ilustrativ
Donald Trump
Foto: Freepik.com

SUA şi Rusia discută, la Moscova, soarta Ucrainei

Mesagerul lui Trump la Kremlin: Steve Witkoff negociază...

Foto ilustrativ / Foto: Freepik
Oameni pe stradă / Foto: Oana Pavelescu
București / Foto: Freepik
Pensionari
Reciclare
Investitorii fug de dolar și obligațiuni americane / Foto: Freepik
Ursula von der Leyen
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Banca Națională a României
Foto: Freepik.com
Donald Trump

pixel