Marcel Boloș: România riscă să rămână cu o ”brumă de bani”
România riscă să piardă 1,76 miliarde de euro din PNRR...
„TAROM a transportat în 2018 cca. 2,9 milioane de pasageri. Cei mai mulţi pasageri din ultimul deceniu. Creşterea se datorează unui cumul de factori, dar reţineţi vă rog că această companie a noastră, a tuturor românilor, a obţinut cea mai mare creştere a cotei de piaţă din transportul aerian din România. Piaţa a crescut cu 7%, în timp ce TAROM cu peste 21%. Aceste cifre fac parte dintr-o analiză profesionistă şi obiectivă făcută de PricewaterhouseCoopers. Aceeaşi analiză relevă soluţia de închidere a rutelor neperformante. Această soluţie a fost deja implementată în mandatul meu pentru rute precum Sibiu -Stuttgart, Timişoara-Stuttgart, Timişoara-Chişinău sau Sibiu-Munich”, a declarat Werner Wolff. Acesta spune că a diminuat pierderile cu 40 de milioane de lei, deși, totuși, estimase că va fi pe profit.
Wolf, considerat a fi omul lui Klaus Iohannis pentru că a condus Automobile Bavaria, companie patronată de un apropiat al președintelui a expus motivele pierderilor.
”Structura cheltuielilor TAROM în mandatul meu este clară. Nu Wolff a mâncat banii TAROM, ci cheltuielile pentru reparaţii motoare, componente rotabile şi controalele la aeronavele TAROM. În 2018 a venit rândul unor reparaţii şi controale capitale, care ne-au costat 201 milioane de lei. O altă cheltuială inevitabilă reprezintă ratele pentru aeronavele achiziţionate în 2017. Aici vorbim despre 9 milioane de dolari (750.000 de dolari/lună) pentru cele două Boeinguri 737 800 NG. Remuneraţia directorului general a fost la jumătate faţă de cea a managementului privat din perioada 2012-2016, în timp ce remuneraţia netă a directorului general adjunct a fost mult mai mică decât cea din 2016, pentru aceleaşi atribuţii. Începutul anului 2019 în TAROM arată o creştere de 25% a cifrei de afaceri pe ianuarie. Şi un plus de pasageri transportaţi de 17% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2018. Asta chiar în condiţiile în care trei aeronave sunt oprite de la zbor pentru lucrări de reparaţii timp de mai multe luni de zile. Aici găsim cu siguranţă o explicaţie reală pentru factorul de încărcare redus ”, a spus Werner Wolf.
Citește și:TAROM va zbura mai rar. Multe curse anulate! Află motivul
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
România riscă să piardă 1,76 miliarde de euro din PNRR...
Purtătoarea de cuvânt a Casei Albe, Karoline Leavitt, a...
Banca Națională a României a...
„Ceasul tarifelor vamale...
O creștere ce evidențiază o tendință de accentuare a...
Banca Centrală Europeană (BCE) continuă procesul de...
Ministrul Investițiilor și...
În cea mai recentă actualizare a listei US 1, banca a...
Mecanismul a fost introdus pentru a proteja statele...
Chatbot-ul dezvoltat de...
Piețele bursiere europene rămân pe un trend ascendent,...
Puține bănci occidentale s-au bucurat de o astfel de...
Senatul SUA l-a confirmat luni...
Anul 2025 aduce un val de...
Guvernul reorganizează...
Presiune mai mare asupra...
eMAG și HeyBlu, companie de servicii financiare deținută...
China dezvoltă un complex militar uriaș în vestul...
Legislația muncii din România...
Bugetul Ministerului Energiei,...
Guvernul urmează să aprobe,...
Elena Cristian, analist DC...