Sectorul auto american, în alertă! Constructorii, dau din colț în colț

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Producție auto
Producție auto
Bateriile pentru vehicule electrice și alte componente auto sunt cele mai recente produse intrate în vizorul Washingtonului, în încercearea Statelor Unite de a rupe orice legătură cu suspiciunile de muncă forțată din China.

Până acum, legea americană, intrată în vigoare în urmă cu un an, a interzis importurile de bunuri din regiunea Xinjiang, precum panouri solare, roșii și bumbac. De acum înainte, sub interdicție vor intra componente esențiale pentru industria auto, cum ar fi baterii litiu-ion, anvelope, aluminiu și oțel. Odată depistate la vamă, ele vor fi confiscate. Acest control sporit ar putea îngreuna viața producătorilor de automobile, care vor trebui să furnizeze dovezi solide că lanțurile lor de aprovizionare nu au legătură cu Xinjiang.

Statele Unite acuză China că a înființat lagăre de muncă forțată pentru uiguri și alte minorități din Xinjiang. Beijingul spune că nu este adevărat. La mai bine de un an de la intrarea în vigoare a Legii privind prevenirea muncii forțate a uigurilor, panourile solare venite din China lâncezesc în depozitele americane, în timp ce numărul instalațiilor care folosesc energie solară a scăzut anul trecut cu 31%, potrivit Asociației Industriilor de Energie Solară, care susține totuși că anul acesta condițiile s-au îmbunătățit.

Energia solară și vehiculele electrice cu baterii sunt două sectoare cheie pentru Administrația Biden, care dorește să reducă utilizarea  combustibililor fosili, ca parte a luptei împotriva schimbărilor climatice. Și este firesc ca, în aceste condiții, industria auto să fie în alertă, potrivit avocaților și experților în domeniul aprovizionărilor. "Lanțurile de aprovizionare sunt foarte complexe, iar o confiscare ar putea da peste cap un producător auto, fie el mic sau mare", spune Dan Solomon, avocat la Miller & Chevalier.

"Nu există nicio îndoială că producătorii sunt concentrați asupra acestui aspect", spune el, în condițiile în care, un studiul al Universității Sheffield Hallam, din Marea Britanie, arată că aproape toți constructorii auto au fost expuși la produse realizate cu muncă forțată în Xinjiang. În baza acestui raport, a fost deschisă o anchetă, în curs de desfășurare, de către președintele Comisiei de finanțe a Senatului SUA, Ron Wyden.

Dintre cei treisprezece producători auto consultați de agenția Reuters, patru - Mercedes-Benz USA, Volkswagen , Denso și ZF Friedrichshafen AG - spun că nu au produse confiscate în temeiul Legii privind prevenirea muncii forțate a uigurilor.

Ford, Bosch, General Motors, General Motors, Honda , Toyota, Stellantis și Magna au declarat în comunicate de presă separate că au efectuat verificările necesare pentru a se asigura că lanțurile lor de aprovizionare nu au legătură cu munca forțată, dar nu au precizat dacă au avut sau nu produse confiscate în temeiul respectivului act normativ. Tesla și Continental AG nu au răspuns la o solicitare de comentarii.

"Dacă sunteți un producător de automobile care nu a început să urmărească lanțurile de aprovizionare cu minerale critice (...) care trec prin China pentru a identifica de unde provin aceste bunuri, sunteți în real pericol", a declarat Brandon Daniels, CEO al Exiger, un furnizor de software de gestionare a lanțului de aprovizionare.

Citește și General Motors caută alternative ieftine pentru bateriile mașinilor electrice

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Angajați
TVA / Foto: Freepik.com
masini de lux - FOTO: Freepik@maxmamchurov
Transportul aerian de mărfuri în România, în creștere cu aproape 10% în primele 9 luni din 2025 - FOTO: Freepik@eaktopapps

Recordul absolut pentru piața românească de artă sacră

O icoană pictată de Nicolae Grigorescu în tinerețe a...

Bursa de la București

Bursa de la București urcă

Bursa de Valori Bucureşti a înregistrat săptămâna aceasta creșteri importante

Covrigi. Foto: Freepik.com

Topul patiseriilor din România. Ce arată cifrele

Luca, Petru și Matei își împart piața patiseriilor.

București
Mai mulți angajați lucrează într-un birou / Foto: Freepik

ANAF. Reguli fiscale dure pentru multinaționale în 2026

Reguli noi, controale extinse și deduceri limitate:...

Tancuri rusești
Bani. Foto: Freepik.com

O primărie a fost amendată cu 70.000 de lei

Autoritățile au confiscat primul utilaj folosit ilegal...

Toți români vor avea un cont bancar
Ministerul Finanțelor
Vouchere de vacanță
Sediul Oracle din Austin, Texas
RCA

Ce noi reguli RCA se aplică de la 13 decembrie 2025

O parte dintre modificările aduse Legii RCA prin actul...

Scoaterea banilor din firmă se complică

Adio împrumuturi între firmă și asociat: ANAF schimbă tot

Împrumuturile între firme și asociați intră sub reguli...

Mima Lonea din Petrila
Pană de curent / Foto: Freepik
Dolari și aur / Foto: Freepik
trenuri / Foto: Freepik
Lukoil
Femei la cumpărături cu ocazia sărbătorilor de iarnă / Foto: Freepik
Stradă aglomerată / Foto: John Mitchell / Flickr
Netflix și Warner Bros.
Ghișeu / Foto: Arhivă
Ridesharing

Controale în ride-sharing: 12.358 de autoturisme suspendate

Amenzi de peste 3 milioane de lei și mii de mașini...


pixel