Michael Leiters a declarat că producătorul nu este încă în măsură să își convertească flota la electricitate, argumentând că pasionații de benzină nu se pot bucura în vehicule cu baterii grele de litiu.
Leiters a spus că tehnologia nu este încă capabilă să reproducă experiența "emoțională" de a conduce o mașină sport de înaltă performanță. "Astăzi, tehnologia bateriilor nu este încă matură. Dacă mergeți la sport, dacă vreți să vă bucurați în weekend, dacă mergeți pe un circuit de curse, nu este încă tehnologia potrivită."
Vorbind în cadrul summitului "Future of the Car" organizat de Financial Times, Leiters a declarat că transformarea supercarurilor actuale în vehicule alimentate cu baterii le-ar îngreuna prea mult. "Acesta nu este ADN-ul produsului, cel puțin al produsului nostru", a spus el.
Supercarurile mărcii cu motoare de patru litri cântăresc aproximativ 1,4 tone, în timp ce un vehicul electric comparabil ar cântări 2,2 tone.
Cu toate acestea, viteza nu s-a dovedit a fi o problemă pentru producătorii de vehicule electrice. În timp ce McLaren 720S, care pornește de la un preț de 222.000 de lire sterline, poate parcurge distanța de la 0 la 100 km/h în 2,6 secunde, modelul electric Tesla Model S Plaid poate atinge aceeași viteză în mai puțin de două. Costă de la 125.000 de lire sterline.
Leiters, născut în Germania, a insistat că statisticile sunt academice, adăugând că este vorba de mult mai mult decât simpla viteză la volanul unui supercar. "Achiziționarea unui supercar nu este nimic rațional. Este total emoțional. Iar noi trebuie să oferim această experiență emoțională".
Leiters, care a fost numit director executiv al McLaren anul trecut, este cel mai recent executiv care se plânge că tehnologia EV nu poate reproduce zgomotul, senzația și manevrabilitatea unei mașini sport cu motor cu combustie.
Benedetto Vigna, șeful Ferrari, a declarat anul trecut că sunetul este una dintre caracteristicile "esențiale" ale vehiculelor mărcii. El a susținut că fiecare motor, inclusiv motoarele electrice, trebuie să aibă un sunet caracteristic. Ferrari urmează să producă prima sa mașină complet electrică în 2025.
McLaren dezvoltă, de asemenea, o mașină complet electrică, dar Leiters a spus că ar putea fi peste zece ani, permițând tehnologiei bateriilor să se îmbunătățească, devenind mai mici și mai ușoare. "Fiți siguri că atunci când vom scoate un supercar, acesta va fi un supercar cu adevărat EV", a spus el. "Nu spun că este o tehnologie proastă. Cred că este o tehnologie grozavă, dar trebuie să o dezvoltăm pentru fiecare scop."
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Agenția Națională de...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...