Propunerea Mercedes-Benz: deschidere reciprocă a piețelor
Directorul general al Mercedes-Benz și președintele Asociației Europene a Producătorilor Auto (AEPA), Ola Källenius, consideră că Uniunea Europeană ar trebui să încurajeze producătorii chinezi de automobile să deschidă mai multe fabrici în blocul comunitar. Acest lucru ar putea face parte dintr-un acord care să elimine tarifele punitive impuse importurilor de vehicule electrice chinezești.
Källenius a declarat pentru Financial Times că abordarea de a cere investiții reciproce ar putea dezamorsa conflictul comercial, similar cu strategia adoptată de China în anii 1980, când a condiționat accesul pe piață al companiilor europene de formarea unor joint ventures cu parteneri locali.
Tensiuni comerciale escaladate
În luna octombrie, Comisia Europeană a impus tarife de până la 45% pe importurile de vehicule electrice din China, susținând că acestea beneficiază de subvenții neloiale. Beijingul a răspuns prin tarife anti-dumping pe produse europene precum brandy-ul și a deschis investigații asupra exporturilor de carne de porc și produse lactate.
„Toată lumea este de acord că o competiție echitabilă este importantă, dar trebuie să ne gândim la instrumentele pe care le folosim. Nu accelerați protecționismul, pentru că avem mult de pierdut,” a avertizat Källenius.
Oportunități pentru investiții în Europa
Producătorii auto germani, inclusiv Mercedes-Benz, Volkswagen și BMW, se opun măsurilor protecționiste, temându-se de represalii din partea Chinei și de o scădere a interesului consumatorilor chinezi. Piața chineză reprezintă aproximativ 30% din vânzările globale ale Mercedes-Benz, iar două dintre principalele sale acționare, Geely și BAIC, sunt companii chineze.
În plus, companiile chineze de vehicule electrice, cum ar fi BYD, au devenit concurenți puternici pe piața europeană datorită prețurilor mai mici și tehnologiei avansate. BYD plănuiește să construiască fabrici în Ungaria, iar CATL colaborează cu Stellantis pentru o fabrică de baterii în Spania.
O industrie auto globalizată
Källenius a subliniat importanța unei colaborări globale în industria auto, având în vedere interdependența lanțurilor de aprovizionare, de la materii prime la cipuri avansate. El a avertizat că tarifele vor afecta grav industria și a cerut Bruxellesului să găsească un compromis cu Beijing.
„China a devenit o parte integrantă a lanțului global de aprovizionare. Nu uitați ce ne-a făcut atât de de succes într-o lume complicată,” a adăugat el.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Începând din acest weekend, călătorii care utilizează...
Aprovizionarea cu apă în...
Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB)...
Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, sugerează o...
Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...
Adrian Câciu a făcut câteva...
Câştigul salarial mediu net...
România face pași importanți...
Ministerul Energiei va aloca...
Ministerul Finanțelor a pus în...
Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...
Europa își propune să-și reducă...
Agenția de Plăți și Intervenție...
Industria navală face pași importanți către un viitor...
TikTok riscă să fie suspendată...
Săptămâna viitoare angajații au...
Grupaj de ştiri. Click pe...
FMI a publicat vineri un nou...
BRD anunţă lucrări de...
Chișinăul reafirmă deschiderea...
Trump mută ceremonia de...
Anul trecut a fost unul mai...
O rachetă Starship a SpaceX s-a...
Un termen limită pentru...