Șeful Stellantis dezminte zvonurile privind o posibilă fuziune cu Renault

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Renault / FOTO: Unsplash
Renault / FOTO: Unsplash
Zvonurile privind o fuziune între Stellantis și Renault sunt „pure speculații”, a declarat joi directorul general al Stellantis, Carlos Tavares.

În cadrul unui eveniment de la Paris, directorul general al Renault, Luca de Meo, a spus că aceste discuții sunt doar niște simple zvonuri fără să completeze cu alte argumente.

Ziarul italian Il Sole 24 Ore a relatat săptămâna aceasta că discuțiile despre o asociere dintre Renault și Stellantis încep să se concretizeze, această variantă fiind considerată o posibilă soluție pentru gestionarea concurenței intense cu care se confruntă mulți producători auto.

Luni, Stellantis și-a redus previziunile de profit pentru 2024 și a avertizat că va cheltui mai mulți bani decât se aștepta, în timp ce încearcă să restructureze afacerea din SUA.

 

Acțiunile Renault, în scădere

Acțiunile celui de-al doilea producător auto european au scăzut cu peste 55% începând din martie, cea mai slabă performanță în rândul acțiunilor europene din sectorul auto, reducând cu 47 de miliarde de euro evaluarea companiei.

Speculațiile cu privire la o legătură între Stellantis și Renault au apărut, de asemenea, la începutul acestui an, un raport al presei italiene afirmând că guvernul francez - care este cel mai mare acționar al Renault și deține, de asemenea, o participație în Stellantis - studiază planuri pentru o fuziune între cele două grupuri.

Tavares și De Meo participă amândoi la deschiderea Salonului Auto de la Paris, pe 14 octombrie. Întrebat ce va discuta cu Tavares la eveniment, De Meo a răspuns: „Îl voi saluta, ca întotdeauna”.

 

Amenzi uriașe pentru industria auto

Industria auto din Europa s-ar putea confrunta cu amenzi de 15 miliarde de euro pentru emisiile de carbon, a declarat sâmbătă directorul general al Renault, Luca de Meo.

Limita emisiilor de CO2 a mașinilor noi vândute în Europa scade de la 116 g/km în acest la 94 grame/km începând din 2025, iar producătorii vor fi nevoiți să amortizeze costurile mai costisitoare de producție sau pierderile suferite din limitarea vânzărilor.

„Dacă vehiculele electrice rămân la nivelul de astăzi, industria europeană ar putea fi nevoită să plătească amenzi de 15 miliarde de euro sau să renunțe la producția a peste 2,5 milioane de vehicule”, a declarat de Meo pentru postul de radio France Inter.

„Viteza de creștere a procesului de electrificare a mașinilor este la jumătate față de cea de care am avea nevoie pentru a atinge obiectivele care ne-ar permite să nu plătim amenzi”, a declarat de Meo, care este și președintele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Depășirea limitelor de CO2 poate duce la amenzi în valoare de 95 de euro pentru fiecare gram de CO2 pe km în plus înmulțit cu numărul de vehicule vândute.

Aceasta ar putea duce la sancțiuni de sute de milioane de euro pentru marii producători de automobile.

„Toată lumea vorbește despre 2035, dar noi ar trebui să vorbim despre 2025, pentru că deja ne chinuim”, a spus el.

„Trebuie să ni se acorde puțină flexibilitate. Este foarte, foarte periculos să stabilim termene limită și amenzi fără a putea face acest lucru mai flexibil.”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Bursa / sursa foto: Freepik.com
Donald Trump
foto: pexels.com
Foto: pexels.com
Foto: Pexels.com

Bani pentru fermieri. APIA, veşti bune

Peste 90% dintre fermierii eligibili, autorizați pentru...

Adrian Negrescu / Ilustrație: Oana Pavelescu
Kremlin
SUA vs China
Călin Georgescu / Foto: Inquam Photos / George Călin
Regele Philippe al Belgiei / Foto: UE

pixel