Șeful Toyota, neîncrezător cu privire la viitorul mașinilor electrice

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Toyota
Toyota
Mașinile electrice nu vor reprezenta niciodată mai mult de o treime din piață, iar consumatorii nu ar trebui să fie forțați să le cumpere, a declarat șeful Toyota.

Vorbind angajaților în cadrul unei sesiuni de întrebări și răspunsuri, Toyoda a făcut apel la o "abordare cu mai multe căi", adăugând: "Inamicul este CO2", conform Yahoo Finance.

El a declarat că, în opinia sa, vehiculele electrice cu baterii vor asigura doar maximum 30 de procente din piață - de două ori mai puțin decât cota lor actuală în Marea Britanie -, restul de 70 de procente fiind ocupate de vehiculele electrice cu pile de combustie, hibride și mașini cu hidrogen.

Toyoda a declarat: "Clienții - și nu reglementările sau politica - ar trebui să ia această decizie".

Acesta a argumentat că atractivitatea mașinilor electrice este limitată deoarece un miliard de oameni din toată lumea încă trăiesc fără electricitate, în timp ce acestea sunt, de asemenea, costisitoare și au nevoie de o infrastructură de încărcare pentru a funcționa.

Toyoda, al cărui bunic a fondat compania auto pe care o conduce, a respins, de asemenea, acuzațiile potrivit cărora Toyota a rămas în urma rivalilor în dezvoltarea de vehicule electrice.

El a insistat că este corect ca producătorul auto să se concentreze pe tehnologiile alternative, dar a recunoscut că este greu să "lupți singur".

Acesta a subliniat, de asemenea, anunțul recent al Toyota că lucrează la un nou motor cu combustie, spunând că este important să le ofere muncitorilor din fabricile de motoare un rol în tranziția ecologică.

Cu toate acestea, el a speculat că băncile ar putea în curând să nu mai împrumute bani companiilor care continuă să construiască motoare alimentate cu combustibili fosili.

Promovată de ani de zile de Toyoda, "abordarea cu mai multe căi de acces" susține că clienții ar trebui să poată alege orice tip de mașină se potrivește nevoilor lor și că trecerea la vehiculele electrice nu va fi atât de rapidă precum au prezis unii.

În ultimele săptămâni, această strategie a fost parțial justificată, după ce Toyota a dezvăluit că a produs un număr record de 9,2 milioane de vehicule în primele 11 luni ale anului trecut, așteptând ca totalul anual să depășească 10 milioane.

În același timp, vânzările pentru perioada ianuarie-noiembrie au crescut cu 7 procente, ajungând la 10,2 milioane de vehicule.

Koji Sato, directorul general al producătorului auto, a promis anul trecut că Toyota va vinde 1,5 milioane de vehicule electrice cu baterii pe an până în 2026 și 3,5 milioane până în 2030.

Remarcile șefului Toyota vin după ce vânzările de mașini electrice atât în Marea Britanie, cât și în Europa au încetinit spre sfârșitul anului 2023.

În general, Societatea Producătorilor și Comercianților de Automobile a declarat că cota de piață a mașinilor electrice din Marea Britanie a intrat în regres anul trecut, deoarece consumatorii s-au descurajat din cauza prețurilor ridicate și a lipsei de puncte de încărcare.

Constructorii de automobile se vor confrunta cu amenzi în cazul în care nu reușesc să atingă obiectivele, care intră în vigoare începând cu acest an. Cifra pentru 2024 este de 22 %, urmând să crească la 28 % în 2025, 52 % în 2028 și 80 % până în 2030.

Toyota a făcut lobby împotriva implementării acestei politici, spunând guvernului că este "extrem de îngrijorată" de ținta din acest an, pe care nu o va putea respecta.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com
Freepik.com
Petrol / FOTO: Freepik
Bani. Freepik.com
Fondul Monetar Internațional / Foto: Banca Mondială / Flickr

FMI taie drastic prognoza de creștere a economiei României

FMI a revizuit în scădere estimările privind evoluția...

Guvern. Foto: Mihai Ciobanu
Schimb valutar / Foto: Unsplash

Curs BNR. Leul stabil iar aurul urcă la un nou maximum

Leul s-a menținut stabil marți, 14 octombrie, în fața...

Contor pentru energie electrică
Centrala de la Iernut / Foto: Romgaz
Alexandru Nazare
Scutere / Foto: Unspash

Te gândești să începi o afacere de închiriere scutere?

Mulți antreprenori sunt interesați de afaceri în care...

Alexandru Petrescu, șeful ASF
Apple a pierdut un proces major / Foto: Unsplash

Apple, investiţie în România

Energia care alimentează Apple: România devine parte din lanțul verde al...

Amazon
Bancnote, euro / Foto: Freepik
Fermieri într-o seră / Foto: Freepik
 Joel Mokyr, Philippe Aghion și Peter Howitt, laureații premiului Nobel pentru economie 2025
Mihai Daraban
Semne de circulație / Foto: Unsplash
Vodafone / Foto: Kārlis Dambrāns / Flickr
Freepik.com
Atenție la formularele ANAF / Foto: Freepik
Mercedes Benz - Sebes
Barja. Foto: Freepik.com
CET Sud
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Lan de grâu / FOTO: Unsplash
Grafic. Foto: Freepik.com
Capitoliul / FOTO: Freepik

pixel