Șeful Toyota, neîncrezător cu privire la viitorul mașinilor electrice

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Toyota
Toyota
Mașinile electrice nu vor reprezenta niciodată mai mult de o treime din piață, iar consumatorii nu ar trebui să fie forțați să le cumpere, a declarat șeful Toyota.

Vorbind angajaților în cadrul unei sesiuni de întrebări și răspunsuri, Toyoda a făcut apel la o "abordare cu mai multe căi", adăugând: "Inamicul este CO2", conform Yahoo Finance.

El a declarat că, în opinia sa, vehiculele electrice cu baterii vor asigura doar maximum 30 de procente din piață - de două ori mai puțin decât cota lor actuală în Marea Britanie -, restul de 70 de procente fiind ocupate de vehiculele electrice cu pile de combustie, hibride și mașini cu hidrogen.

Toyoda a declarat: "Clienții - și nu reglementările sau politica - ar trebui să ia această decizie".

Acesta a argumentat că atractivitatea mașinilor electrice este limitată deoarece un miliard de oameni din toată lumea încă trăiesc fără electricitate, în timp ce acestea sunt, de asemenea, costisitoare și au nevoie de o infrastructură de încărcare pentru a funcționa.

Toyoda, al cărui bunic a fondat compania auto pe care o conduce, a respins, de asemenea, acuzațiile potrivit cărora Toyota a rămas în urma rivalilor în dezvoltarea de vehicule electrice.

El a insistat că este corect ca producătorul auto să se concentreze pe tehnologiile alternative, dar a recunoscut că este greu să "lupți singur".

Acesta a subliniat, de asemenea, anunțul recent al Toyota că lucrează la un nou motor cu combustie, spunând că este important să le ofere muncitorilor din fabricile de motoare un rol în tranziția ecologică.

Cu toate acestea, el a speculat că băncile ar putea în curând să nu mai împrumute bani companiilor care continuă să construiască motoare alimentate cu combustibili fosili.

Promovată de ani de zile de Toyoda, "abordarea cu mai multe căi de acces" susține că clienții ar trebui să poată alege orice tip de mașină se potrivește nevoilor lor și că trecerea la vehiculele electrice nu va fi atât de rapidă precum au prezis unii.

În ultimele săptămâni, această strategie a fost parțial justificată, după ce Toyota a dezvăluit că a produs un număr record de 9,2 milioane de vehicule în primele 11 luni ale anului trecut, așteptând ca totalul anual să depășească 10 milioane.

În același timp, vânzările pentru perioada ianuarie-noiembrie au crescut cu 7 procente, ajungând la 10,2 milioane de vehicule.

Koji Sato, directorul general al producătorului auto, a promis anul trecut că Toyota va vinde 1,5 milioane de vehicule electrice cu baterii pe an până în 2026 și 3,5 milioane până în 2030.

Remarcile șefului Toyota vin după ce vânzările de mașini electrice atât în Marea Britanie, cât și în Europa au încetinit spre sfârșitul anului 2023.

În general, Societatea Producătorilor și Comercianților de Automobile a declarat că cota de piață a mașinilor electrice din Marea Britanie a intrat în regres anul trecut, deoarece consumatorii s-au descurajat din cauza prețurilor ridicate și a lipsei de puncte de încărcare.

Constructorii de automobile se vor confrunta cu amenzi în cazul în care nu reușesc să atingă obiectivele, care intră în vigoare începând cu acest an. Cifra pentru 2024 este de 22 %, urmând să crească la 28 % în 2025, 52 % în 2028 și 80 % până în 2030.

Toyota a făcut lobby împotriva implementării acestei politici, spunând guvernului că este "extrem de îngrijorată" de ținta din acest an, pe care nu o va putea respecta.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Un tren trece prin fața unor blocuri / Foto: Arhivă

Ordonanța trenuleț lasă trenurile ”ca-n gară”

Începând din acest weekend, călătorii care utilizează...

TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio

TikTok dispare din SUA. Google și Apple au șters aplicația

Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...

Bursa / sursa foto: Freepik.com / frimufilms
Ola Kalenius / Foto: Mercedes

Șeful Mercedes cere investiții reciproce între UE și China

Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, sugerează o...

Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...

Adrian Câciu
Contabil
Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Bursa / sursa foto: Freepik.com
Donald Trump
foto: pexels.com
Foto: pexels.com
Foto: Pexels.com

Bani pentru fermieri. APIA, veşti bune

Peste 90% dintre fermierii eligibili, autorizați pentru...


pixel