Arieratele bugetului general consolidat au scăzut la 520 milioane de lei
Arieratele bugetului general...
”Este mai puțin important dacă găsim o formulă ca să vină statul în întâmpinarea victimelor sau găsim o formulă ca asigurătorii să se miște. Important este însă ca victima accidentului respectiv, după ce a fost operată, să primească niște bani. Iar aici, problema de bază este chestiunea de culpă. Niciodată asigurătorul nu o să-ți dea banii până când nu iese hotărârea definitivă. Deci va mai trage de timp încă zece zile până depui somația, și cheltuieli de avocat și când vede că începe executarea, îți dă banii”, a declarat Daniel Fenechiu în cadrul evenimentului organizat de DCMedia Group.
”Asta este realitatea”, a subliniat senatorul. ”Deci, să vii acolo cu o modificare în care să stabilești foarte bine ideea de culpă ca temei de despăgubire, că s-a făcut o constatare amiabilă sau procesul verbal întocmit de polițist la fața locului are prezumția de legalitate și să vii cu o formă de garantare din partea statului pe ipoteza că în hotărâre ar fi altfel, că ar putea exista un cost, de două, trei sau cinci mii de euro. Dar beneficiul faptului că oamenii își pot lua banii la timp este cu totul și cu totul deosebit.
Altă abordare legală
Pe de altă parte, noi tot vorbim de modificarea 195. Vă spun un lucru: de 11 ani de când sunt parlamentar, în afară de Legea 1 și de Legea reformei sănătății, 195 a fost modificat. Fiecărui parlamentar îi vin în cap idei de genul hai să creștem pedepsele, hai să mai scoatem, hai să mai punem, este o lege ciuruită. Poate ne gândim să venim cu altă viziune, cu altă abordare legală. Am ajuns în situația în care modificăm modificarea a 10-a oară. Și, uneori, culmea, ne întoarcem la modificarea de acum 8 ani sau la modificarea de acum 15 ani.
Da, avem nevoie de prevenție, da, avem nevoie de fermitate, da, este nevoie de efect punitiv în povestea asta. Dar dacă am merge pe sistemul din Anglia, am mai rezolva o problemă: cea a poluării, a circulației în București. Poate că dacă ar fi 200 de mașini nu ai mai face de nu știu unde o oră jumătate până în centru. Ai face 10 minute. Că dacă mergi pe 10 puncte la patru ani de zile, cred că cei de la masa asta foarte puțin ar mai avea carnet în momentul de față.
Cred că este nevoie și de un pic de echilibru pentru că nu întotdeauna faptul că vrei să faci bine generează efecte pozitive”, a apreciat politicianul.
Urmărește întreaga dezbatere
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Arieratele bugetului general...
Favoriți în sondaje,...
România, în fruntea producției...
Se dorește verificarea...
După o serie impresionantă de...
Litiul, cobaltul și nichelul...
Oficial BCE: „Am putea ajunge la acest nivel în câteva...
Autoritățile din Grecia monitorizează situația seismică
Angajații federali obligați să...
Ursula von der Leyen merge luni la Kiev, iar Emmanuel...
SUA apără acordul propus de...
O decizie dificilă pentru...
Președintele argentinian Javier...
Care este țara europeană care plătește abonamentul...
Guvernul s-a decis în privința...
Despre ultimele decizii ale președintelui Trump, despre...
Rating susţinut de apartenenţa...
Cum poți obține 500 de lei de...
Un avertisment adresat în...
Ministrul Finanțelor se află la...
Declinul social-democraților...
Portofoliul Berkshire Hathaway,...
SUA reacționează la taxele...
Reciclarea textilelor,...
Pe de altă parte, Bitpanda, a...
Rețea extinsă de conducte...
Termenele de livrare care ar putea determina...