Pachetul fiscal va fi decis miercuri. Guvernul vrea legiferarea până pe 7 iulie
Guvernul se află în criză de...
Legea nr. 102/2020 a simplificat extrem de mult procedura de înființare a formelor și s-au eliminat o serie de inderdicții legate de acest lucru.
Modificările aduse Legii societăților nr. 31/1990
eliminarea interdicției cu privire la deținerea calității de asociat unic în mai multe societăți cu răspundere limitată de către o persoană fizică sau juridică;
eliminarea interdicției privind înființarea unei societăți cu răspundere limitată cu asociat unic de către o altă societate cu răspundere limitată cu asociat unic;
reducerea numărului de documente necesare pentru stabilirea sediului social;
eliminarea interdicției privind stabilirea mai multor sedii sociale la aceeași adresă;
eliminarea necesității obținerii avizului asociației de proprietari și al vecinilor pentru stabilirea sediului social într-un imobil având destinația de locuință în anumite condiții;
De ce te poți trezi cu notificare de la ANAF
A fost eliminată interdicția privind înființarea unei societăți cu răspundere limitată cu asociat unic.
Documente necesare pentru stabilirea sediului social
documentul care atestă dreptul de folosință asupra spațiului cu destinație de sediu social înregistrat la organul fiscal din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală în a cărui circumscripție se situează imobilul cu destinație de sediu social;
avizul privind schimbarea destinației imobilelor cu regim de locuință, în cazul în care sediul social urmează a fi stabilit într-un condominiu.
Prin Legea nr. 102/2020 nu se mai cer certificatului emis de organul fiscal competent și dclarația de nesuprapunere, ceea ce înseamnă că va fi posibilă stabilirea mai multor sedii sociale la aceeași adresă.
De asemenea, conform Legii nr. 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor, în vederea stabilirii sediului social într-un imobil cu regim de locuință era necesar avizul scris al comitetului executiv al asociației de proprietari și al proprietarilor direct afectați cu care se învecina imobilul respectiv.
Acest aviz nu va mai fi necesar atunci când administratorul sau administratorii societății declară pe propria răspundere faptul că la sediul social nu se desfășoară activitate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Guvernul se află în criză de...
RO e-Factura devine obligatorie pentru ONG-uri și...
Ministrul Finanțelor, Alexandru...
Adrian Nicușor Nica a fost desemnat pentru a prelua conducerea Agenției...
Autoritatea de Supraveghere...
Compania britanică Nothing...
RAR avertizează că peste 85.000...
Ciprian Tătăruşanu, fostul...
Curs valutar BNR, 1 iulie 2025.
Germania vrea să salveze...
Activele nete ale celor 248 de...
UE cere eliminarea imediată a...
Administrația Fondului pentru...
La 30 iunie 2025, rezervele valutare la Banca Naţională...
DGAF a identificat o fraudă...
Emmanuel Macron trage un semnal...
Renault ar urma să raporteze în...
Guvernul a adoptat, prin Ordonanță de Urgență, abrogarea...
ANAF informează că a identificat o fraudă de peste 1,3...
Grupul bancar spaniol BBVA a anunţat luni că va merge...
Guvernul României a adoptat...