Decembrie plin la ANAF: Documentele care trebuie depuse obligatoriu înainte de Crăciun
Ziua de 22 decembrie este una...
Legea nr. 102/2020 a simplificat extrem de mult procedura de înființare a formelor și s-au eliminat o serie de inderdicții legate de acest lucru.
Modificările aduse Legii societăților nr. 31/1990
eliminarea interdicției cu privire la deținerea calității de asociat unic în mai multe societăți cu răspundere limitată de către o persoană fizică sau juridică;
eliminarea interdicției privind înființarea unei societăți cu răspundere limitată cu asociat unic de către o altă societate cu răspundere limitată cu asociat unic;
reducerea numărului de documente necesare pentru stabilirea sediului social;
eliminarea interdicției privind stabilirea mai multor sedii sociale la aceeași adresă;
eliminarea necesității obținerii avizului asociației de proprietari și al vecinilor pentru stabilirea sediului social într-un imobil având destinația de locuință în anumite condiții;
De ce te poți trezi cu notificare de la ANAF
A fost eliminată interdicția privind înființarea unei societăți cu răspundere limitată cu asociat unic.
Documente necesare pentru stabilirea sediului social
documentul care atestă dreptul de folosință asupra spațiului cu destinație de sediu social înregistrat la organul fiscal din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală în a cărui circumscripție se situează imobilul cu destinație de sediu social;
avizul privind schimbarea destinației imobilelor cu regim de locuință, în cazul în care sediul social urmează a fi stabilit într-un condominiu.
Prin Legea nr. 102/2020 nu se mai cer certificatului emis de organul fiscal competent și dclarația de nesuprapunere, ceea ce înseamnă că va fi posibilă stabilirea mai multor sedii sociale la aceeași adresă.
De asemenea, conform Legii nr. 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor, în vederea stabilirii sediului social într-un imobil cu regim de locuință era necesar avizul scris al comitetului executiv al asociației de proprietari și al proprietarilor direct afectați cu care se învecina imobilul respectiv.
Acest aviz nu va mai fi necesar atunci când administratorul sau administratorii societății declară pe propria răspundere faptul că la sediul social nu se desfășoară activitate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ziua de 22 decembrie este una...
Crizele locale din România au...
Firmele intră în 2026 cu...
Ce face diferența dintre o...
Mega Image anunță programul magazinelor pentru perioada...
Primarul general al Capitalei, Ciprian Ciucu, va avea...
Piaţa berii probabil că va închide anul 2025 cu o...
Autoritățile din județul Argeș...
Dobânzile ar urma să intre pe o...
Mai multe fotografii din setul...
Numărul pensionarilor din...
Mercosur şi-a exprimat, sâmbătă, regretul faţă de noua...
Pentru o mare parte din...
Un incident aparent banal petrecut în vestul Norvegiei a...
Statele Unite au prelungit până...
Blocajul financiar la nivelul...
Transferul părților sociale intră sub reguli stricte în...
Populația poate cumpăra,...
Patiserii din România vor scoate pe piață peste șapte...
Ministrul german de Finanțe,...
Companiile românești traversează o perioadă critică,...
Industria de procesare a cărnii...
Elon Musk, deja cel mai bogat...
România a depus oficial, vineri...
Departamentul de Justiție al...
Guvernul a pus în dezbatere un...
Al doilea hidroagregat al...