Această hotărâre vine după General Motors a făcut o concesie în ceea ce privește sindicalizarea muncitorilor din fabricilor de baterii pentru vehicule electrice.
Grevele automobiliștilor din America au început pe 15 septembrie. Parte la acestea au fost lucrătorii General Motors, Ford Motor și Stellantis, compania-mamă a Chrysler, arată CNBC.
Șeful sindicatului, Shawn Fain a declarat că sindicatul plănuia să închidă uzina de asamblare Arlington a GM, care produce SUV-uri de dimensiuni mari. "Doar această amenințare ne-a oferit victoria", a declarat Fain, purtând un tricou cu inscripția "EAT THE RICH".
General Motors este singurul producător auto din Detroit cu o uzină de baterii cu muncitori în cadrul unui sindicat. Constructorul auto a anunțat planuri pentru construirea altor două uzine de celule de baterii în SUA cu LG Energy Solution, și una cu Samsung SDI.
Acordul GM va pune presiune asupra rivalilor din orașele vecine Ford și Stellantis să facă același lucru, deoarece UAW tinde să modeleze acordurile între ele pentru ca membrii să primească "plată egală pentru muncă egală", un motto vechi al sindicatului.
"Planul lor a fost de a desființa fabricile de mașini cu motoare termice și de a le înlocui cu uzine cu locuri de muncă cu salarii mici în domeniul bateriilor", a declarat Fain. "Noi am avut un plan diferit, iar planul nostru este cel câștigător la GM. Și ne așteptăm ca acesta să câștige și la Ford și Stellantis."
Fabricile de baterii pentru vehicule electrice au fost un punct de dispută important în discuțiile din acest an dintre sindicat și cei trei producători auto din Detroit. Fiecare producător auto a format societăți mixte cu producătorii de baterii pentru a fabrica baterii pentru vehicule electrice în Statele Unite.
Fain a declarat că Ford a oferit o majorare salarială de 23% pe durata contractului preconizat de patru ani și jumătate, în timp ce GM și Stellantis sunt la aproximativ 20%. De asemenea, Stellantis și Ford au fost de acord să reintroducă o ajustare salarială, printre alte propuneri de îmbunătățire ale companiilor.
Directorul operațional al Stellantis North America, Mark Stewart, care supervizează negocierile, a declarat că părțile "fac progrese, dar există încă lacune care trebuie să fie eliminate".
Doar 25.200 de lucrători, adică aproximativ 17% dintre membrii UAW care se află sub contractele expirate ale celor trei companii auto din Detroit, au fost în grevă.
Grevele au început la o uzină de asamblare auto din Detroit, urmate de 38 de fabrici de piese și distribuție pentru GM și Stellantis. În urmă cu o săptămână, sindicatul a extins grevele la fabricile de asamblare pentru GM din mijlocul Michiganului și Ford din Illinois.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...