Sindicaliștii americani nu vor extinde grevele după ce au ajuns la un acord cu cei trei mari constructori auto
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Toyota și-a revizuit strategia
Toyota și-a revizuit strategia
Sindicatul United Auto Workers din America a anunțat că nu va extinde grevele împotriva constructorilor auto din Detroit, în urma unor înțelegeri în cadrul negocierilor cu aceștia.

Această hotărâre vine după General Motors a făcut o concesie în ceea ce privește sindicalizarea muncitorilor din fabricilor de baterii pentru vehicule electrice.

Grevele automobiliștilor din America au început pe 15 septembrie. Parte la acestea au fost lucrătorii General Motors, Ford Motor și Stellantis, compania-mamă a Chrysler, arată CNBC.

Șeful sindicatului, Shawn Fain a declarat că sindicatul plănuia să închidă uzina de asamblare Arlington a GM, care produce SUV-uri de dimensiuni mari. "Doar această amenințare ne-a oferit victoria", a declarat Fain, purtând un tricou cu inscripția "EAT THE RICH".

General Motors este singurul producător auto din Detroit cu o uzină de baterii cu muncitori în cadrul unui sindicat. Constructorul auto a anunțat planuri pentru construirea altor două uzine de celule de baterii în SUA cu LG Energy Solution, și una cu Samsung SDI.

Acordul GM va pune presiune asupra rivalilor din orașele vecine Ford și Stellantis să facă același lucru, deoarece UAW tinde să modeleze acordurile între ele pentru ca membrii să primească "plată egală pentru muncă egală", un motto vechi al sindicatului.

"Planul lor a fost de a desființa fabricile de mașini cu motoare termice și de a le înlocui cu uzine cu locuri de muncă cu salarii mici în domeniul bateriilor", a declarat Fain. "Noi am avut un plan diferit, iar planul nostru este cel câștigător la GM. Și ne așteptăm ca acesta să câștige și la Ford și Stellantis."

Fabricile de baterii pentru vehicule electrice au fost un punct de dispută important în discuțiile din acest an dintre sindicat și cei trei producători auto din Detroit. Fiecare producător auto a format societăți mixte cu producătorii de baterii pentru a fabrica baterii pentru vehicule electrice în Statele Unite.

Fain a declarat că Ford a oferit o majorare salarială de 23% pe durata contractului preconizat de patru ani și jumătate, în timp ce GM și Stellantis sunt la aproximativ 20%. De asemenea, Stellantis și Ford au fost de acord să reintroducă o ajustare salarială, printre alte propuneri de îmbunătățire ale companiilor.

Directorul operațional al Stellantis North America, Mark Stewart, care supervizează negocierile, a declarat că părțile "fac progrese, dar există încă lacune care trebuie să fie eliminate".

Doar 25.200 de lucrători, adică aproximativ 17% dintre membrii UAW care se află sub contractele expirate ale celor trei companii auto din Detroit, au fost în grevă.

Grevele au început la o uzină de asamblare auto din Detroit, urmate de 38 de fabrici de piese și distribuție pentru GM și Stellantis. În urmă cu o săptămână, sindicatul a extins grevele la fabricile de asamblare pentru GM din mijlocul Michiganului și Ford din Illinois.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Ce salarii și pensii au eurodeputații

Luna viitoare românii vor merge la  urne pentru a-și...

De ce aurora boreală este pericolul suprem în era electrică

În acest sfârșit de săptămână a avut loc cea mai...

Proiect energetic important în județul Vaslui

Un alt proiect-gigant de producţie a energiei electrice...

Noi schimbări pe WhatsApp. Noutățile momentului

”Un WhatsApp tot timpul împrospătat, simplu și...

Patronul Lufthansa, dezamăgit de Boeing

Livrarea cu întârziere a avioanelor Boeing BA.N sunt...


pixel