Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
Porsche a găsit o modalitate de a recicla bateriile mașinilor sale Taycan. La fel ca releele Caradisiac, producătorul auto a reușit să le integreze în infrastructura fabricii sale din Leipzig, permițându-i astfel să stocheze energia electrică produsă de panourile fotovoltaice instalate pe acoperiș. Vești bune pentru industria auto și încă un pas în favoarea acestei probleme majore a reciclării bateriilor de mașini electrice.
Porsche dă o viață nouă bateriilor sale
Porsche inovează prin reutilizarea bateriilor uzate de la vehiculele sale electrice Taycan pentru a alimenta fabrica sa din Leipzig. În loc să recicleze pur și simplu bateriile, producătorul a implementat un sistem de stocare a energiei care prelungește utilizarea acestora. Acest sistem folosește 4.400 de module de baterii Taycan de pre-producție, capabile să stocheze până la 10 megawați oră (MWh) de energie electrică. Bateriile sunt instalate într-un rezervor dedicat, unde stochează energia electrică produsă de panourile solare ale fabricii, cu o capacitate de 9,4 megawați.
Principiul de funcționare
Principiul de funcționare este atât simplu, cât și eficient. Energia solară captată de panourile fotovoltaice este mai întâi convertită în energie electrică pentru a alimenta direct operațiunile în desfășurare a fabricii. Excesul de energie este apoi stocat în baterii pentru o utilizare ulterioară. În perioadele de mare cerere, sistemul folosește această energie stocată pentru a suplimenta furnizarea, asigurând o putere continuă și reducând dependența de sursele externe de energie.
Câteva progrese notabile în reciclarea bateriilor
Reciclarea bateriilor este o provocare majoră pentru industria auto, durata de viață a mașinilor electrice fiind legată nu de kilometrajul acestora, ci de numărul de cicluri de reîncărcare. După cum indică EDF, o mașină electrică are o durată de viață medie echivalentă cu 1.000 până la 1.500 de cicluri de încărcare.
Numeroase inițiative
Alte inițiative similare apar în sector, cum ar fi Vehicle-to-Grid (V2G), care permite bateriilor de încărcare a mașinilor electrice să readucă energia stocată în rețeaua electrică în perioadele de mare cerere. Progresele în reciclarea bateriilor se concentrează și pe extracția metalelor rare. Universitatea americană din Rice, de exemplu, dezvoltă un proces de extracție care ar recupera aproape toate materialele folosite la fabricarea unei baterii: 98%. O inițiativă excelentă care ar face posibilă satisfacerea cererii globale pentru acest tip de componentă, reducând în același timp impactul asupra mediului.
Citește și Dumitru Chisăliță: Sistemul nostru energetic este ca un Porsche pe drum de țară
Citește și Șeful PPC România (fost ENEL): Sistemul energetic naţional îşi arată limitele tehnice
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...