Sondaj: 47% dintre salariaţi îşi caută un nou loc de muncă. Un singur lucru i-ar face să se răzgândească

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Femeie la calculator / Foto: Freepik
Femeie la calculator / Foto: Freepik
47% dintre participanții la cel mai recent sondaj eJobs sunt, momentan, în căutarea unui nou loc de muncă.

47% dintre cei care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs.ro spun că, în momentul de față, se află în căutarea unui nou loc de muncă, iar 40,6% declară că, deși schimbarea jobului nu este o prioritate, sunt dispuși să aplice și o vor face dacă găsesc un job despre care cred că li s-ar potrivi. Doar 12,5% susțin ferm că nu își caută loc de muncă momentan.

Un salariu mai mare este principalul obiectiv al celor care plănuiesc să își schimbe jobul în perioada următoare, apărând în 78,2% dintre răspunsuri. Următorul cel mai important lucru pentru ei, în perspectiva unei noi angajări, este posibilitatea de a lucra de acasă, menționată de 37,2% dintre respondenți. Alte lucruri pe care le caută sunt oportunitățile de a avansa în carieră (35,9%), mai multe beneficii extrasalariale (33,7%), proiecte care să îi motiveze (35,2%) sau mai multă stabilitate la locul de muncă (29,9%). Colegi mai prietenoși sau un manager mai înțelegător sunt următoarele aspecte pe care ar vrea să le regăsească la noul job.

Creșterile salariale revin recurent în răspunsurile celor care au participat la sondaj. Astfel, întrebați ce i-ar întoarce din drum și i-ar determina, totuși, să rămână la actualul loc de muncă, în condițiile în care sunt deja deciși să plece, 71,8% au vorbit despre o mărire de salariu. 39,2% ar putea fi convinși de o regândire a pachetului de beneficii extrasalariale, 35,3% ar rămâne dacă ar avea parte de un program flexibil, iar 23,2% și-ar dori mai multe zile de concediu. Pentru 15,8% o influență în acest sens ar putea să o aibă colegii actuali, iar pentru 11,5% managerul.

 

„Dincolo de toate acestea, candidații sunt foarte atenți și la tot ce ține de imaginea publică a unui angajator și pentru peste 60% acesta este un factor important sau foarte important pe care îl iau în calcul înainte de a aplica pentru un job. Asta înseamnă că încearcă să culeagă cât mai multe informații despre o anumită companie înainte de a aplica. Se uită pe rețelele sociale, pe platformele de recrutare online, încearcă să discute cu prieteni sau cunoștințe care lucrează pentru angajatorul respectiv. Prin urmare, 68,7% dintre respondenți spun că ar aplica mai repede pentru un job dintr-o companie care are un brand de angajator puternic decât pentru una care nu depune eforturi în acest sens”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare online din România.

 

Există însă și situații în care, chiar dacă o companie are, la nivel general, o reputație bună, candidații ar refuza un job. 50,1% spun că nu s-ar angaja dacă salariul propus și pachetul de beneficii ar fi nesatisfăcătoare. 33% nu ar putea trece peste o eventuală lipsă de compatibilitate între propriile valori și cultura companiei, iar 14,6% ar refuza un job într-o companie cu brand puternic, dar care nu oferă oportunități de dezvoltare profesională.

Sondajul a fost realizat în perioada martie-aprilie, pe un eșantion de 1.002 respondenți, angajați în prezent. Domeniile cu cea mai ridicată reprezentativitate au fost vânzări, construcții / instalații, administrativ / logistică, IT / software, alimentație, HoReCa și auto.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Georgios Stassis, CEO al Public Power Corporation
Lingouri de aur
Pacient cu handicap în cabinetul unui medic / Foto: Freepik
Stație de transformare / Foto: Freepik

Creștere de 6% a prețului energiei electrice în România

Prețul energiei electrice crește din nou iar România se...

Programul Rabla
Shein / Foto: Flick / Dick Thomas Johnson
Novo Nordisk / FOTO: Pagina oficială a companiei daneze
Friedrich Merz
Casa de schimb valutar: Foto: Oana Pavelescu

Curs valutar BNR: Zi favorabilă pentru leu

Leul urcă ușor în fața euro și dolarului, dar aurul...

Urs pe șoseaua Transalpina
Banca Națională a României
Cumpărături online / sursa foto: Freepik.com

Black Friday 2025. Se anunţă vânzări online record

Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) estimează...

Om de afaceri la calculator / Foto: Freepik
Supermarket. Freepik.com
Lucratori într-o hală industrială / Foto: Freepik
foto: Freepik.com

Cât plătesc românii ca să-şi pregătească maşina pentru iarnă

Iarna vine cu o factură mare pentru şoferi.

Ședința de Guvern / Foto: gov.ro
Lingou aur
Loto
Banca Naționala a României

Fals grosolan cu sigla BNR! Instituția avertizează populația

BNR avertizează că un document fals care poartă sigla...

Donald Trump / Foto: Casa Albă
Reguli noi de la ANAF / Foto: DCBusiness
Piața / Foto: Freepik
Inspector antifraudă, ANAF

Patru firme de familie, rețea de fraudă uriașă cu TVA

Patru firme înrudite au creat un circuit economic fals...

Dizabilitate. Foto: Freepik.com

pixel