SONDAJ Câți români își doresc să lucreze la stat

Autor: Costin Spoială
Data publicării:
Brandul angajatorului contează pentru mulți dintre români
Brandul angajatorului contează pentru mulți dintre români
Trei din zece angajaţi ar lua în calcul să lucreze într-o instituţie de stat în viitorul apropiat, dar cei mai mulţi dintre români (60%) rămân interesaţi de companiile private, în timp ce 9% ar vrea să lucreze în propria companie, arată datele unui sondaj efectuat de către una dintre cele mai importante platforme de recrutare din România, informează Agerpres.

Conform cercetării, publicată luni, din totalul celor care preferă o carieră în sectorul privat, circa două treimi consideră un job într-o multinaţională ca fiind cel mai potrivit pentru ei, iar un sfert spun că li se potriveşte mai bine o companie de talie mijlocie, în timp ce doar unul din zece ar lucra pentru un start-up. Sondajul citat arată că aproape trei sferturi (73%) dintre cei care ar lua în calcul să lucreze la stat, şi-ar dori să muncească tot într-o instituţie mare, în timp ce 26% ar prefera mai degrabă o instituţie de stat de dimensiuni mai mici, iar 1% sunt nehotărâţi.

În ceea ce priveşte variantele pentru un nou loc de muncă, studiul BestJobs relevă că majoritatea ar lucra, în ordinea relevanţei răspunsurilor, în domeniile: financiar-contabil, resurse umane, inginerie, administraţie publică, logistică, retail şi transport.

În afară de pachetul salarial şi de beneficii, principalele aspecte pe care angajaţii le-ar lua în considerare la evaluarea unui nou job în perioada următoare sunt stabilitatea locului de muncă (circa 86% dintre respondenţi) şi oportunităţile de promovare (circa 85%). Pe locul trei se clasează reputaţia angajatorului (52%), care contează mai mult decât oportunităţile de a lucra la nivel internaţional (42%). De asemenea, brandul angajatorului e important pentru aproximativ 30% dintre respondenţi, în timp ce implicarea socială (politica de CSR) a angajatorului contează pentru circa trei sferturi dintre salariaţi.

Citește și: Topul celor mai buni angajatori din România. Liderul, o creștere spectaculoasă față de 2017

Totodată, întrebaţi care sunt cele mai importante trei aşteptări pe care le au de la angajatorul pentru care ar lucra în viitorul apropiat, angajaţii au spus, în cea mai mare parte (57% dintre respondenţi), că vor să fie trataţi cu respect. În plus, 56% dintre aceştia susţin că vor să li se ofere un mediu de lucru plăcut şi prietenos, iar 54,5% vor să fie ajutaţi să se dezvolte profesional. Pe de altă parte, 48,3% dintre cei intervievaţi ar dori ca angajatorii să le ofere un echilibru între viaţa profesională şi cea personală, dar să simtă totodată că munca lor este importantă şi contribuţia lor este valoroasă pentru organizaţie (47,8%).

Doi din zece salariaţi ar vrea să poată lucra de la distanţă, din confortul propriei case sau din orice alt loc cu conexiune la internet. Pe lista beneficiilor se mai află: transport gratuit (7,5%), pensie privată (5,7%), abonamente la săli de sport sau programe de well-being la birou (cursuri de gătit, wine tasting, meditaţii, masaj, cursuri de beauty etc.).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Freepik.com
Cu lista la cumpărături

TVA 11% sau 21%? Ghid complet al noilor cote de la 1 august

Cota redusă de TVA este păstrată doar pentru anumite...

Foto: Freepik.com
Colaj foto
Ilie Bolojan
Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor
Salina Praid
Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm
David Popovici și Daniel Dines, CEO UiPath
Camioane de marfă
Rovinieta
Tanczos Barna
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Foto: Freepik.com
BNR: Indice ROBOR
Petrișor Peiu

Viktor Orban lansează programul "Prima casă" în Ungaria

Orban mizează pe „prima casă” în campania pentru 2026.

ANAF
Sursa foto: Shutterstock

pixel