Sorin Minea (Romalimenta): Oamenii consumă din ce în ce mai puțină carne
Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Vitrină cu carne
Vitrină cu carne
EXCLUSIV
Sorin Minea, preşedintele Federației Romalimenta, care grupeaza majoritatea asociatiilor și patronatelor din industria alimentară, alaturi de mari firme procesatoare, autohtone șimultinaționale Romalimenta, invitatul săptămânii la emisiunea "Totul despre bani", a vorbit despre evoluția industriei alimentare în România sar și din Europa.

Șeful Romalimenta spune că la ora actuală pare o situație destul de dificilă pentru industria alimentară în Europa, iar schimbările în comportamentul consumatorilor par să fie un factor major. Pandemia a schimbat modul în care oamenii cumpără și consumă alimente. Reducerea consumului de carne și produse de origine animală pare să fie un trend evident în această perioadă.

Minea a mai spus pentru DCBusiness că majorarea prețurilor la materiile prime și la utilități, fără o creștere proporțională a veniturilor consumatorilor, pare să fi dus la o schimbare în opțiunile de cumpărare. Mulți aleg produse mai ieftine și de calitate mai slabă pentru a face față presiunii financiare.

Specialistul spune că să susții că industria alimentară din România a avut probleme specifice, mai ales în ceea ce privește carnea de porc, evidențiază un context specific al acestei țări în industria alimentară. Desigur, în contextul european, carnea de porc și alte produse de origine animală au înregistrat scăderi semnificative în consum.

Reprezentantul industriei alimentarea a mai arătat că birocrația și dificultatea în accesarea ajutorului guvernamental pot agrava situația pentru industria alimentară. Dacă spui că programele de susținere au fost insuficiente sau au ajuns prea târziu pentru a face o diferență semnificativă, aceasta arată o problemă sistemică în gestionarea și răspunsul la aceste crize.

Pe de altă parte, Minea a mai spus că este interesant de observat că, în această perioadă dificilă, consumul de carne de pasăre a crescut, fiind mai accesibil și mai ușor de consumat.

Acest context pune sub semnul întrebării multe aspecte ale industriei alimentare și a comportamentului consumatorilor, reflectând o schimbare profundă în preferințele și obiceiurile de cumpărare.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Threads, rivalul Twitter, se lansează în Uniunea Europeană

După o lungă așteptare, Meta va lansa în sfârșit...

Un start-up vrea să învie o tehnologie sovietică

Inginerul aerospațial din spatele Regent Craft dezvoltă...

Prețul motorinei a scăzut sub 7 lei la unele benzinării

Scăderea prețurilor petrolului se simte și la...

Programele StudentInvest și FamilyStart continuă și în 2024

Programele guvernamentale de creditare StudentInvest și...

Premieră. UE reglementează inteligența artificială

Uniunea Europeană a convenit vineri asupra unei...

Furnizorii de electricitate și gaze, verificați de ANRE

ANRE efectuează în prezent 171 de inspecții la...

Motorina americană va inunda piețele europene. Explicații

Ar fi o veste bună inclusiv pentru români, dacă nu ar fi...

Criza bugetară din Germania va zgudui întreaga Europă

Germania a reprezentat o lungă perioadă un model de...

Curs valutar. Leul s-a apreciat în raport cu euro şi dolarul

Banca Naţională a României a comunicat cursul valutar.

Consiliul UE a aprobat modificarea PNRR

Astăzi, în cadrul reuniunii consiliului miniștrilor...

ISCIR va putea retrage autorizațiile stațiilor GPL

Guvernul a aprobat o ordonanţă de urgenţă prin care se...

20 de autobuze electrice intră în trafic în Capitală

Un număr de 20 de autobuze electrice dintre cele 100...

Crossuri externe