Stare de urgență. Cum obținem documente și adeverințe de la CNAS

Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Valabilitatea cardului de sănătate este de 7 ani, cu excepția cardurilor emise înainte de 31 decembrie 2014, a căror valabilitate a fost prelungită cu încă 7 ani.
Valabilitatea cardului de sănătate este de 7 ani, cu excepția cardurilor emise înainte de 31 decembrie 2014, a căror valabilitate a fost prelungită cu încă 7 ani.
Toți cei interesați să obțină diverse documente de la Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) au acum o cale mai simplă.

Începând de joi, cei interesați pot trimite solicitările către Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) documente prin mijloace electronice, potrivit unui act normativ oficializat recent. Această măsură a fost luată, ca și în cazul celorlalte instituții, pentru a limita interacțiunea umană directă, mai ales în contexul extinderii epidemiei de coronavirus din țara noastră.

CNAS, precizări legate de concedii și banii pentru sănătale

Astfel, conform Ordinului CNAS nr. 442/2020 este permis acum persoanelor asigurate să solicite și să primească online adeverința de salariat eliberată de angajator. Totodată, cei asigurați în sistemul național de sănătate pot solicita de-acum CNAS transmiterea online a următoarelor documente:

  • adeverinței de asigurat, cu valabilitate de 3 luni, pentru asigurații care refuză în mod expres, din motive religioase sau de conștiință, primirea cardului național;

  • adeverinței de asigurat, numai în situația în care cardul național de asigurări de sănătate nu a fost emis, respectiv până la data la care asiguratul intră în posesia acestuia, dar nu mai târziu de 30 de zile de la data emiterii;

  • adeverinței de înlocuire a cardului național, pentru situațiile în care se solicită emiterea cardului duplicat.

Tot acum se mai pot transmite online către casele de asigurări de sănătate documentele necesare eliberării adeverinței de asigurat pentru cei ale căror carduri nu au fost emise încă, printre care se numără și actul de identitate, adeverința de salariat de la angajator, dovada depunerii declarației unice sau orice alt act care demonstrează că solicitanții fac parte dintr-o categorie de persoane asigurate.

Conform Ordinului, casele de asigurări de sănătate sunt obligate să îndeplineacă orice demers, potrivit domeniului lor de competență, astfel încât să nu fie împiedicat procesul de eliberare a adeverințelor de asigurat sau de acordare a calității de asigurat în cazul persoanelor care au solicitat adeverințele prin mijloace electronice.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Guvernul prorogă RO e-Factura pentru două domenii economice

Guvernul a adoptat, prin Ordonanță de Urgență, abrogarea...

Bursa / Foto: Freepik
Protest spontan al unor angajați ai ANAF din Cluj-Napoca
Dragoș Pîslaru
Gabriel Biriș
„Lo Storto” de la Zaha Hadid, afectat de temperaturi extreme în Italia
Energie / FOTO: Freepik
TVA mai mare, taxe în creștere, consum în picaj!
Președintele Nicușor Dan conduce ședința CSAT
Licitație ANAF pentru lucruri confiscate

OUG adoptată: fără restructurare ANAF pe județe

Guvernul a adoptat luni, 30 iunie 2025, o ordonanță de...

Semiconductori
Agricultură
Miniștrii cabinetului Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Oameni pe stradă
freepik.com
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
ANAF
Freepik.com
Birou
Foto: Pexels.com
Panouri solare / Foto: Unsplash
Foto: Pexels.com
Bursă / FOTO: Freepik
Euro-dolar / FOTO: Freepik
Factura. Freepik.com

pixel