Stellantis accelerează pe segmentul hibrid

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
O fabrică a grupului Stellantis / FOTO: Wikipedia
O fabrică a grupului Stellantis / FOTO: Wikipedia
Compania va propune anul acesta 30 de modele hibride și intenționează să scoată pe piață alte șase până în 2026...

Stellantis se accelerează pe segmentul hibrid. Producătorul va echipa mai multe modele cu motorul său hibrid de referință pentru a satisface cererea din Europa. 

De la începutul acestui an, Stellantis a înregistrat o creștere de 41% a vânzărilor de modele hibride în UE30, comparativ cu aceeași perioadă din 2023 și nutrește speranța că noile lansări vor fi pe placul cumpărătorilor. Stellantis este lider în vânzările de vehicule cu emisii scăzute.

Ce produce acum

Cele mai multe vehicule hibride marca Stellantis din Europa sunt acum echipate cu tehnologia eDCT și cu motorul electric integrat de 21 kW, pentru o experiență de condus incredibil de lină și plăcută. Motorul electric permite vehiculului să circule cu motorul cu ardere internă oprit. Bateria sistemului (48 volți și 0,9 kWh) oferă până la 1 km de autonomie la viteze obișnuite și poate oferi, de asemenea, propulsie electrică atunci când rulați liber sau când călătoriți cu sarcină redusă. 

La rulare sau frânare, motorul electric se transformă într-un generator pentru a capta energia cinetică și a reîncărca bateria cu energie electrică. Un generator Belt-Starter permite o tranziție rapidă și fără probleme între modurile hibrid și electric.

Investiții de peste 50 miliarde euro

Sistemul de propulsie hibrid cu eDCT este conceput pentru a optimiza economia de combustibil, cu o reducere de aproape 20% a emisiilor de CO2 comparativ cu un motor cu ardere convențională cu transmisie automată. Modular și inovator, eDCT poate fi potrivit și pentru modelele hibride plug-in datorită elementelor comune de 93% (se schimbă doar modulul de propulsie electrică și invertorul). 

Stellantis produce în prezent vehicule hibride în peste 70% din site-urile sale europene. Prin intermediul joint-venture-ului eTransmissions, Stellantis și partenerul său produc în prezent eDCT-uri în Metz, Franța și Torino, Italia, alimentând 11 unități de producție de automobile, cu o capacitate de producție combinată de peste 1,2 milioane de eDCT pe an.

Ca parte a planului său strategic Dare Forward 2030, Stellantis va investi peste 50 de miliarde EUR în electrificare în următorul deceniu și intenționează să realizeze 100% din vânzările sale de autoturisme electrice (BEV) în Europa și 5% pentru autoturisme și vehicule comerciale ușoare. vehicule în Statele Unite până în 2030.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Se elimină unele taxe

Schimbare majoră în Codul fiscal: Dispar o serie de obligații 

Se taie contribuții! Guvernul elimină o parte din taxele...

Reprezentanți ai Confederaţiei Patronale Concordia
Wall Street. Foto: Freepik.com
Ilie Bolojan
Port petrolier pe insula Karg
Taxele vamale ar putea fi amânate
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
Ford

Ford anunţă un program de concedieri voluntare

Ford anunţă un program de concedieri voluntare la uzina...

Steagul Bulgariei
Freepik.com
Freepik.com
Salariu / Foto: pexels.com

Scădere a salariului mediu net. Cifre oficiale de la INS

Câştigul salarial mediu brut în România a scăzut cu...

Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm

Protest în faţa Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor

Sindicaliştii din ANAR protestează, vineri, în faţa...

Foto: Freepik.com
Bitcoin / FOTO: Freepik
Foto: Facebook Alexandru Nazare
Freepik.com
Ministerul Finanțelor
Foto ilustrativ / Foto: Freepik
Blue Air

Blue Air a intrat în faliment

Infinexa a deschis procedura de faliment pentru compania Blue Air Aviation,...

Curs valutar
Consiliul Concurenței / Foto: DCBusiness
Avion / FOTO: Freepik
O nouă zi cu pierderi
Evaziune fiscală / Foto: Freepik
Investiție imobiliară / Foto: Freepik
ASEAN 2025

pixel