Stellantis accelerează pe segmentul hibrid

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
O fabrică a grupului Stellantis / FOTO: Wikipedia
O fabrică a grupului Stellantis / FOTO: Wikipedia
Compania va propune anul acesta 30 de modele hibride și intenționează să scoată pe piață alte șase până în 2026...

Stellantis se accelerează pe segmentul hibrid. Producătorul va echipa mai multe modele cu motorul său hibrid de referință pentru a satisface cererea din Europa. 

De la începutul acestui an, Stellantis a înregistrat o creștere de 41% a vânzărilor de modele hibride în UE30, comparativ cu aceeași perioadă din 2023 și nutrește speranța că noile lansări vor fi pe placul cumpărătorilor. Stellantis este lider în vânzările de vehicule cu emisii scăzute.

Ce produce acum

Cele mai multe vehicule hibride marca Stellantis din Europa sunt acum echipate cu tehnologia eDCT și cu motorul electric integrat de 21 kW, pentru o experiență de condus incredibil de lină și plăcută. Motorul electric permite vehiculului să circule cu motorul cu ardere internă oprit. Bateria sistemului (48 volți și 0,9 kWh) oferă până la 1 km de autonomie la viteze obișnuite și poate oferi, de asemenea, propulsie electrică atunci când rulați liber sau când călătoriți cu sarcină redusă. 

La rulare sau frânare, motorul electric se transformă într-un generator pentru a capta energia cinetică și a reîncărca bateria cu energie electrică. Un generator Belt-Starter permite o tranziție rapidă și fără probleme între modurile hibrid și electric.

Investiții de peste 50 miliarde euro

Sistemul de propulsie hibrid cu eDCT este conceput pentru a optimiza economia de combustibil, cu o reducere de aproape 20% a emisiilor de CO2 comparativ cu un motor cu ardere convențională cu transmisie automată. Modular și inovator, eDCT poate fi potrivit și pentru modelele hibride plug-in datorită elementelor comune de 93% (se schimbă doar modulul de propulsie electrică și invertorul). 

Stellantis produce în prezent vehicule hibride în peste 70% din site-urile sale europene. Prin intermediul joint-venture-ului eTransmissions, Stellantis și partenerul său produc în prezent eDCT-uri în Metz, Franța și Torino, Italia, alimentând 11 unități de producție de automobile, cu o capacitate de producție combinată de peste 1,2 milioane de eDCT pe an.

Ca parte a planului său strategic Dare Forward 2030, Stellantis va investi peste 50 de miliarde EUR în electrificare în următorul deceniu și intenționează să realizeze 100% din vânzările sale de autoturisme electrice (BEV) în Europa și 5% pentru autoturisme și vehicule comerciale ușoare. vehicule în Statele Unite până în 2030.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Grafică: Oana Pavelescu
Bursa de Valori București
Șofer de camion / Foto: Freepik
Andrei Badalov
Sterică Fudulea
Dan Sucu. Foto: Agerpres
Fondul Proprietatea
Titluri de stat Fidelis
Foto: Reuters
Showroom auto / Foto: Freepik
ROBOR
Ilustrație: Oana Pavelescu

ANAF, informare despre depunerea Formularului 100

Informaţii importante de la ANAF pentru contribuabili.

Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Freepik.com
Robor

ROBOR a coborât sub nivelul de 7%

Indicele ROBOR la trei luni a scăzut, vineri, la 6,99%.

Freepik.com
Cu lista la cumpărături

TVA 11% sau 21%? Ghid complet al noilor cote de la 1 august

Cota redusă de TVA este păstrată doar pentru anumite...

Foto: Freepik.com
Colaj foto
Ilie Bolojan
Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor
Salina Praid
Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm
David Popovici și Daniel Dines, CEO UiPath

pixel